2 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

2 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

| i a — 1 'DAŞMAKALEDEN MABAT) Barış Hazırlığı (Başı 1 incide) Çinli de ayn! şekilde dünyanın ba- rış yokluğunun kurbanı oluyorlar. ugün hakiki bir barış anlaş-| ması için vaziyet olgunlaş- mıştır. Südet Almanları hakkında İn- giltere ile Fransa tarafından kabul edilen prensipten sonra, sulh yolu- na girilip girilmemesinin bütün mesuliyeti Almanya üzerinde topla- nacaktır. Almanya şıktan © birine karar vermek © vaziyetindedir. Ya silâhlı bir vaziyette fırsat kolla- mıya devam edecek. Dünyada emni- yetsizlik ve istikrarsızlığın deyamı- na sebep olacaktır. Yahut ta hakkıy ley rttağı bir taraflı Versay muahe- desi yerine gönül hoşluğu ile ve münakaşa yoliyle esaslı bir barış an Jaşması kurmayı kabul edecek, 1914- 1918 harbinin hakiki sulhünü hazır. lamak üzere müzakere masasının ba gina geçecektir. Ahmet Emin YALMAN iki Başvekil Bugün Şehrimizde (Başı 1 incide) raftaki sokaklardan bitmek tüken- mek bilmiyen alkış sesleri yüksel- mekte devam ediyordu. Evin ziyareti esnasında Selânik belediye reisi Başbakanımıza aşağı- daki beyanatta bulundu: “— Atatürk'ün evini en iyi şekil de muhafaza etmek Selânik için bir şeref meselesidir. Biz eyin plânını evin tamirinden sonra alacağı şekle göre tanzim etmek İstiyoruz. Lâzım gelirse etrafında meydanlar açaca- az. Onun için evin yeni şekli hak- kında tanzim edilecek plânın bize de gönderilmesini rica ederim.,, Başbakan gösterilen bu derin alâ- kadan dolayı hem kendisinin hem Türk hükümetinin teşekkürlerini re- ise bildirdikten sonra heyet yeniden otofhoblllere biniörek Türk konsölos- Tüğuna gitt. Yoldâ geçerken yeni ta © mir edilmekte olan Ayadimitri kili- sesi önünde durarak içini gezdi. KiM senin eskiden beri iyi muhafaza edil miş olan mozayikleri hakkında ve- killerimize malümat verildi. Başbakan ve Dışişleri Bakanı konsoloslukta bir müddet kaldıktan #ohra şehri gezmiye çıktılar. Yalı- lar boyundan geçerek küçük Kara- buruna kadar gittiler. Alâtini köşkü civarından geri döndüler. Kral bi- rinci Jorjun heykeli önünde bir iki dakika durduktan sonra Beyazkale önünden Ve rıhtımdan geçerek ku- le kahvelerine ve oradan Çavuş ma nastırına çıktılar. Başbakanı ve Hariciye Vekilimizi burada istikbal eden başrahip kendi- lerini izaz ettikten sonda ayrılırken dost doğru kalbinden gelen bir he- yecanın titrek sesiyle Başbakana de- di ki; “— Ulu Tanrı, iki memleketi ida- re eden ricali, her iki millet tarafın- dan temenni edilmekte bulunan bir- İeştirmeye ermeleri için sarfettikle- Ti gayretlerde kendi ilhamına maz- har etsin, ve onları bu doğru yolda takdis etsin.,, Başrahibin bu güzel duygusundan mütehassis olan Başbakan bu sözle- rinden dolayı teşekkür ederek izhar etmiş olduğu arzu yolunda kanaatle emniyetle yürünmekte olduğunu iki milletin de işaret ettikleri bu yolda hareket eden ricalin dalma kuvvetle İlerliyeceğinden ve milletlerinin iti- madına yardımına güvendiğinden emin bulunduğunu söyledi. Oradan istasyona inildi. İstikbal esnasında yapılan ayni merasimle ve ayni zevat tarafından teşyi olundu. Başbakanımız ve Hariciye Vekili- miz saat 11 de ahalinin sürekli alkış- ları arasında Selânikten hareket et- tiler. 'Trenimiz yarın sabah 9 da Sirkeci- de olacaktır. Türk gazetecileri Olimpiya'da Olimpiya, 1 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) — Payitaht nazırı Kocasın davet ve refakatile, hususi trenle Atinadan Olimpiyaya geldik. Güzel tabiat manzaraları arasında 7 saat süren bu seyahat esnasında bü- tün istasyonlarda, binlerce halk el - derinde Türk ve Yunan bayrakları gm. bide mankalaria bizi kar - rels- (SPORDAN MABAAT) Galatasaray Dün Beşik- taşı2-1 Mağlüp Etti (Bağı 6 ımcıdaj) Eşfakınşütleri Mehmet Ali tarafin. dan çevriliyordu. 5 inci dakika, Beşiktaşa korner ol du. Bülendin çektiği korneri Hösnü kesti. Oyun mütevazin hücumlarla Jsesiyor. 8 inci dakika, Beşiktaşlıları hü“ cumda görüyoruz. Şerefin çektiği şü te Sacit vaziyet almış iken Musanın müdahalesi âz daha gole mal oluyor- du. Fakat Eşrefin şütü avuta gitti Siyahbeyazlılar | tazyiklerini artı- riyorlar, Üstüste yaptıkları hücumla rın birisinde Hayatinin avut cizgi ne kadar götürerek geriye attığı to- Pu çok müssit vaziyette bulunan Mu zafer acelesi yüzünden dışarı attı. 20 inci dakika. Oyun üzerinde iki tarafin tesisine çalıştıkları “hâkimi- yet her iki tarafa da gülümsemiyor Oyunda müsavatı var. Yalnız Beşik- taş akınları daha korkulu oluyor. Galatasarayın sağ taraftan Necdet İvasitasiyle yaptığı akınların birisin- de ortalanan topu Mehmedin stop et- meden kaleye göndermesini Mehmet Ali kornerle kurtardı. Soldan tekrar bir hücum tazeliyen Sarıkırmızılılar Beşiktaş kalesine bir an için yerleşir gibi oldular. Şefikin şütünü kaleci yanlış bir çıkış yaparak elinden ka- çırdı İse de tekrar yere yatarak kur- tardı. Ve ilk derve her iki tarafın didin- mesine rağmen &ıfır, sıfır beraber likle nihayetlendi nin yakınında bir favl kazanan Be- şiktaşlılar istifade edemediler. 4 üncü dakikada Necdete Beşiktaş | İkalesi önünde bir favl alda, | nl İleri, halk hatipleri nutuklar söyle - diler. Türk - Yunan dostluğunun ebe İ iliğinden, iki dost ve müttefik dev- letin her sahada beraber yürüyecek lerinden bahsettiler. Samimi ve can dan tezahüratta bulundular, Olim - piya muharipler cemiyeti reisi Ko- man eski Türk muhariplerine selâm larını bildirmeye, bizi memür etti. Vagonumuz, verilen” büketlerle bir çiçek sergisi halini almıştı. Bu ge - ce ile yarını Olimpiyada payitaht nâzırının misafiri olarak ii giz. Yarin Atinaya döneceğiz. günü öğle vakti Selâniğe Mi © rada iki gün kalacağız. Selânikten sonra Belgrada gideceğiz. Olimpiya belediye reisi Türk ga- zetecilerini mukaddes Olimpiya sa - kâklarında selâmlamak saadetine nail olduğundan bahsederek bu ve - sile ile Atatürke, Colâl Bayara, Şükrü Kayaya ve doktor Tevfik Rüş tü Arasa tazim telorafları cekti. Taymisin bir makalesi Times gazetesi, yeni Türk - Yunan paktının imzalanması dolayısile yaz- dığı bir başmakalede paktın, iki mem Jeket arasındaki dostça anlaşma ve İş beraberliğini, ittifaktan pek te &- yırdedilmiyecek bir safhaya götür düğünü anlatıyor ve Türk - Yunan dostluğunun ve Balkan o Antantının kısa bir tarihçesini yaptıktan sonra yeni paktın maddelerinden bahsedi- yor ve bunun siyasi ve askeri bakım- larından tedafül bir iltifak sayılaca- ğını söylüyor ve şu mütalcaları yü- rütüyor: “Paktın imzası, iki hükümetten her hangisinin, ani bir tecavüze uğ- ramak tehlikesile karşılaştığını ifade etmez. Paktın imzası, ihtiyat tedbiri. dir. Balkan paktının imzasındanberi Balkan antantı devletleri Avrupanın umumi vaziyetini endişeli alâka ile takip etmektedir. Pek sarih siyasi ve coğrafi sebepler yüzünden Yugoslav ve Rumen gözleri daha fazla şimale doğru çevrilmiştir. Diğer tarsftan Türkiye ile Yunanistan ise Tuna hav zasında vuku bulan hâdiselere lâkayt kalmamakla beraber hayati menfaat lerle bağlı oldukları Akdeniz barışı ilç daha fazla alâkadar olmaktadır. İtalya anlaşmasını iyi karşılamışlar, ikisi de İtalyanın Habeş ilhakını ta-| mamışlardır. Türkiye hükümeti İtalya nın artık yeni Boğazlar mukaveleşi- ne iştirakini umuyor. Ayni zamanda denizaltı gemilerinin geçen yıl bita- raf gemilere taarruzları ve Uzak Şark mücadelesinin muhtemel neti- | celeri, şarki Akdenizin iki devlete Bu! İtan yeni bir akın tazeliyen Beşiktaş- lılar Muzafferin Hakkıya verdiği ne |/ İavlü Musa nefis bir şekilde ortala - dı. Beşiktaş müdalilerini aşan top Mehmet Alinin kalede beklemesi yü- zünden Haşimin önüne düştü ve Ha- şim bu enfes fırsattan İstifade ede - rek yavâş bir vuruşla takımının bi- Finci golünü yaptı, Birinci sayıdan $örra biraz sert - leşir gibi olan oyun dokuzuncu daki kaya kadar ortada devam etti ve do- kuzuncu”dakikada yine bir fuvlden dolayı Beşiktaş ikinci golü de yedi. Eşretin yaptığı bu favlü Musa plâse bir vuruşla Necdete geçirdi. Necdet ortaladı. Haşim aradan sıyrılarak ta- kımının ikinci sayısını da sıkı bir vuruşla Beşiktaş ağlarına taktı. Bu sayıdan sonra siyah beyazlı - ların parladıklarını ve bütün ener. Jilerini sarfederek oyunu Galatasa- ray nısıf sahasına İntikel ettirmeğe muvaffak olduklarını görüyoruz. Beşiktaşlıların bu tazyiki son da- kikaya kadar sürdü ise de Lütfinin tecrübeli, Salimin enerjik müdaha- leleri netice almalarına mâni olu - yordu. Bu sırada kaleci Sacidin de bir iki nefis kurtarışına şahit olu - yoruz. 32 inci dakikada Eşretin sol- dan yaptığı bir akın Galatasaray ka lesi önünde vafvlle durduruldu. Şe- refin çektiği favlü Hakkı durdurma dan kafa ile içeri attı İse de hakem daha evvel ofsayd çaldığından ta - biatile bu göl sayılmadı. Son dakikalar tamamen Galata - saray önünde geçiyordu. Beşiktaş oyuncularının yaptıkları sağlı sollu akınlar heran gol olmak tehlikesi içinde devam ediyordu. "Tam 44 üncü dakikada sağ taraf fis bir ara pası ile ilk ve son golle rini kazandılar ve biraz sonra hake- min düdüğü oyunun hitamını ilân etti Şişli Perayı 1-0 Yendi Dün sabah Taksim stadında Apo- yematini gazetesi tarafından konan kupa maçları için gayri federe klüp- lerin en kuvvetlilerinden olan Pera ve Şişli karşılaştılar, Büyük bir kalabalık önünde yapı- lan bu maçı enerjik bir oyunla Şişli. | 1-0 Oyunun yexâne.. golü birinci devrenin 40 ınçı dakikasında) Şavas tarafından yapıldı Barutgücü Alanında Dün Bakırköyünde Barutgücü sa- hasında yapılan maçların neticeleri şunlardır; i — Barutgücü üçüncü genç takı- mı ile teksütler arasında yapılan maçta gençler 2 - 0 galip. 2 — Barutgücü genç takımı ile Muradiye Şerefspor B takımı arasın- da yapılan maçta Barutgücü 2 - 0 ga Vip gelmiştir. Altınovalılar, maça dir, Hendbol Müsabakası Dün Şeref stadında maçlardan ev- vel Kuleli Hsesi ile Alman Tisesi ara- sında bir hentbol müsabukası va- pild ve Kuleli lisesi hâkim bir oyun- dan sonra 3 - 19 galip geldi. İzmirde: Üçok, Harbiyeyi Yerdi gelmemişler- Izmir, 1 (Tan muhabirinden) —|| Ankara şampiyonu Harbiye takımı bugün ikinci maçını Alsancak saha- | sında Uçokla yapmıştır. Birinci devre mütevazin bir oyun- dan sonra 3—2 Uçok lehine netice - lenmiştir. Bu devrede Üçokun üç golünü Sa | it, Ankaranın iki golünü de Şeref ve Mürteza yapmışlardır. TA zag Bir Mayıs Bahar Bayramı dün şehrimizde büyük bir neşe içinde kut- landı, Yukarıki resimde, baharı neşe içinde kutlayan bir grüpu görüyoruz (Başı 4 üncüde) bir habere göre, yeni bir tecrübe dairesinde üç işçi şeflerine bıçaklar- la ve sopalarla hücum etmişler ve arkadaşlarını tehdit etmişlerdir. Sebebi, sinirlerinin bozulmasıdır. Bunun üzerine bu fabrikalarda $i- nir hastalıklarına karşı tedbirler a- anmış ve bir tumarhane vücude ge tirilmiştir. Mütahastıslara göre, işçilerin bu şekilde buhranlara uğ- i Ucuz ve Temiz | Ekmek (Başı 1 incide) dart tipler verilecek ve bugün | ekmekte düşük olan gluten mik | tarının da bu suretle yükseltil. mesine çalışılacaktır. Sonra, nüfusu 50 binden yu- karı olan şehirlerde, yani An- kara, İstanbul ve İzmirde, nüfusu 2000 e kadar olan yer- | lerde ayrı tipler üzerinden fi rınlar- kurulması düşünülmek- tedir, Bunlar elektrik olan yer- lerde elektrikle olmıyan yerler de de linyit, kok ve taş kömür. leriyle çalışacaklardır. Bu vaziyete göre, huğdayın, | «iftçielinden cıkmasından oek- mek oluncıya kadar gecirdiği safhalar üzerinde yapılacak de- #isikliklerle vözde 20 hir ucuz. | tuk temin olunabilecektir. Ay. İ | Fica kazancı az olan halk için de | İ busust bir tip ucuz ekmek eika- rılacaktır. Bu ekmek (o doksan (| İİ randımanlı düz kırma undan | yapılacaktır. İ Bu kararlar tahakkik eft | KimyeviHarp Sanayii Yeni Ve Müthiş Zehirler Hazırlıyor | ten sonra ekmek alan, vilâyet. kaza ve mahiyeler mifusnnun || yekünu olan üc hucuk milvon Ji müstehlik on milyon 800 bin ti- ta gibi mühim bir parayı tasar. uf etmis olacaktır. Ekmeğin vilzde yirmi ucuzlar ması kilo basından iki kuruş | kâr temin edeceğine göre, bu | is. hayatım ueuzlatılması völun- | da alınan kararların en mühim | mi telâkki olunabilir. Değirmen ve firnlarn mahalli icaplara vöre belediveler vevs kooperatifler tarafından acılıp idare olunmnları bu is üzerin. de en mlihim noktaları teşkil et İİ mektedir, İİ Ekmeğin ucuzlatılması. buğ - İİ dav fiyatlarını düşlirecek deği) | | dir. Maksat, sadece aradaki fü- xuli mutavassıtların rolünü ©r- tadan kaldırmaktan - ibarettir. İ) Bu suretle, avrtea bütün Türki /) vede ekmek fiyatlarının — ayni İ seviyede tutulması da temin e- | dilmiş olacaktır. Ikinci devrede Üçok üstün bir o- yun çıkararak Sait ve Namığın a - Iyaklariyle dört gol daha kazenmiş- lar, Bu yüzden ikisi de İngiltere —| İt. Buna mukabil “Harbiyelilerde | Sabri ve Celâl vasıtesile iki gol çı- karmışlardır, Oyun bu suretle 7—4 Üçokluların galibiyetile nihayetlen- miştir, Ankara: 5 - 5 Berabere Kaldı Ankara, I (TAN Muhabirinden)— yakın bir seyirel önünde yaptı ve 5 — 5 berabere kaldı. Saat 16,30 da sahaya evvelâ Fener liler ve biraz sonrada muhtelit o- yuncuları geldiler. Ve çok alkışlan- |aılar. Oyun hakem antrenör Bay Tlo- ireys'in idaresinde “yapıldı. Maçtan İbiraz evvel başhyan yağmur sahayı loldükça islatmış olduğundan top ikontrolü bir hayli güçleşiyordu. Fa yanyana durmak için makul sebep-| Fenerbahçe takımı ikinci karşılaş. kat Fenerliler bütün bu müşkülâta ler vermiştir. , masını bugün yine Gençlerbirliği — rağmen kendilerini toparlıyarak hâ- inci deveye Galatasarayın ki | Ankaregeü yrabtelit ile Şehir St im bir oyunla Muhtelit kalesini i tasaray kalesi - e, einen dpi bine” kri sile ramalarının sebebi, beyinlerindeki fosforun, kibriti halitalardan inti. şar eden koku ve dumanlarla mah- volması ve bu dumanların beyinle. re işlemesidir. Gerçi bu çeşit hâdiseler gizli tu- tuluyor. Fakat çok geçmeden en mübalâğalı şekillerde muhite ya - yılmaktadır. Amelenin bu sanayi merkezlerinde kullandıkları bütün kimyevi maddeler, zarar verici mahiyettedir. Bu işlerle meşgul o- labilmek için, amelenin bol bol süt içmeleri lâzımgeliyor. Bu gıda te- min olunuyorsa da mesai muay- yen bir devreyi geçti mi, işçilerin kemikleri, bühassa dişleri yumuşa- makta ve ufalanmaktadır. Potasyom Klorit, kolay kolay iş- tia leden bir maddedir. En basit bir sürtüşme yüzünden de alevlenir ve alevler, bütün fabrikağı şimşek sü- ratile istilâ eder. Bu sebepten do - layı, fabrikanın bazı deirelerinde çalışan #meleler,-gteşten yanımı - yan ve Asbestas tabir olunan elbi- seleri giyiyorlar. Buna rağmen, yangınlardan kurtulmak çok güç ö- luyor. Bu çeşit fabrikalarda Çahışari amelelerin ücretleri “diğerlerine benzeme. Maden kuyularında, zira- at işlerinde, gıda maddeleri istih- salâtında, otomobil yollarında ça - |“ Kayn rise ar 20 SY ii yani 13 - 19 Türk lirası arasında bir para alırlr. Bu yüzden amele, zehir fabrikalarında ve infilâk mad deleri ve teyyareler yapan yerler- de çalışmayı tercih ediyorlar. Çün- kü buralarda haftlık 50 - 60 yani 30 - 35 Türk lirası arasındadır. Kimyevi sanayide ücretler, hâ - lâ 1932 seviyesindedir. Boya fabri- kalarında istihsal arttığı halde iş- çilerin ücretleri hâlâ eskisi gibi - dir, şçiler şiddetli bir nezaret al- tında çalışıyorlar ve içle - rinde herhangi bir şikâyetçi der- hal tevkif ediliyor. 10 - 20 tevki- fat yapılmadan geçmiyen hafta yoktur. Her büyük fabrikanın bir bapisanesi vardır ve bu hapisane- lere 80 kişi sığabilir, Tevkif olu - ban ameleler, daha sonraları, giz- li zabıta tarafından isticvap edi) mekte've tecrit kamplarına götü- rülmektedir. Hastalık ve kaza hâdiseleri, son zamanlarda bir hayli artmıştır. Leuna fabrikalarında her ay 500 - 800 kaza vuku buluyor. Bu yüz- den buradaki gerginlik, asabiyet ve emniyetsizlik hüküm sürmek- tedir, Casusluk korkusu, kazaların artmasına sebebiyet vermektedir. Bahusus, zehir fabrikalarında ça- Uişanların yalnız kendileri değil, a- ileleri de tarassut altında yaşa- maktadırlar. En küçük bir şüphe, işçilerin tev- kifine ve muhakemelerine kâfi gel mektedir. Orta Almanyanın tecrit kampı, Lihtenburg'tadır. Ve burası 1933 tenberi dalma dolu bulun - maktadır. M erkezi Almanyada sanayi, mütemadiyen ilerlediği hal- de, işçilerin iskâm ihmal edilmek- tedir. Leuna'da 2, bin işçi çalış tığı halde muhit ziraatçi olduğu i- çin işçiler uzak yerlere kadar gö- tülüp getiriliyor. Birçok işçiler çalıştıkları yerden altı saat mosa - İede oturup kalkıyorlar. Bu yüz - xe ikilinin © 2-5-1939 —-— Çekoslovakyadd Vahim Hâdiseler (Bası Vimctde! Büğ 1 (A.A) — Almanyada kan Angrift gazetesinin Çekoslowül yada Çeklerin güya Südet Almania” rına karşı bir hareket hazırladık! na dair yazdığı haberleri mevzuub his eden Çekoslovak ajansı, yapt! tahkikattan da anlaşıldığı üzere b) buberlerin tamamile uydurma oldi ğunu kaydettikter sonra, eğer böyül bir şey vâki olsaydıAlman partisi" zasının, hiç değilse bir kişinin b dan haberdar olması lâzım geleceği ve Çek makamatının da tahkikati neticesini değiştirebilecek bir malümatı memnuniyetle telâkki ey liyeceğini yazmaktadır. Amerikada müsait karşılandı. Vaşington, 1 (A.A) — Yarı mahafil ile gazeteler, Londrada İ Üizlerle Fransızlar arasında yapıl olan görüşmelerin başlıca neticesin bariz bir surette Almanyanın sai tine faik olan ve Avrupa sulhüni hakikaten realist yegâne zımı teşkil eden askeri ve iktisadi bir tifak vücude getirilmesi olduğu fik rindedir. Nevyork Times gazetesi diyor Kİ Fransız ve İngiliz mümessillefij Versay muahedesindenberi dün nın en mühim vesikası olan bir kayı tasdik etmişlerdir. Bu vesik$İ kollektif emniyet o devresine hatin çekmekte ve artık dönülmiyecek rette ittifaklar sistemine ve kuvt #iyasetine rücu edilmiş olduğuna ret eylemektedir. Çekoslovakya meselesi o hakki! daki mütslealar muhteliftir. Fransız — İngiliz ittifakının ne n bet dahilinde ve ne gibi şerait altı da faaliyet izhar edeceği aşikâr rette görünmektedir. Masmafih bu bapta mütalea tüten mahafilin kâffesi, Fri son harpten beri aramakta old şeyi elde etmiş bulunduğunu kay mektedirler. Ümitler boşa gitmiş! Nevyork, Taymis devam ediyot Emniyet meselesi, Fransanın Me kezi Avrupa milletleri ile aktetmi olduğu ittifakların hikmeti vücud idi. Şimdi Fransanın oyunu kaza! mış olduğu söylenilebilir. günkü,k di emiyetinin İngiltere fındön man ultına alınması neticesini © tmiştir, “Baser mermi Hülalenlar # deden diğer mahsfil, İngiliz — sız itilâlınm tevlit edeceği m kabul ve teslim etmekte ancak s# hün ve beynelmilel nizamın adsl ve ahlâkiyete istinat edilmek sur le tesis edilmesine ait bütün ümit” rin boşa gitmiş olmasına teessüf €Y9) | mektedirler, Mütehayyiz bir zat, Avrupa hatti dünya siyaseti idaresinin gün içinde Hitlerin elinden ıp berlain'in eline geçmiş olduğunu yan etmiştir. il Nihayet salâhiyettar müşahi Vaşington tarafından takip edilme te olan siyasetin de realizme doğ bir istihale geçirmesi lâzım gelme) te olduğu mütaleasında bulunmak dırlar, Konseyin mesaisi Cenevre, 1 (A.A) — Ingiliğ Fransız itilâfının içtima tarihi 9 yıs olarak tespit edilmiş olan ke seyin mesaisini geniş mikyasta hil edeceği mütaleası tedir, Ingiliz ve Fransız hüküm lerinin gerek Habeşistan meselefi” gerek İspanyadaki dahili harbe teallik olarak ayni hattı hareketi * bul etmiş oldukları kaydedilmekii dir. Kanadada iyi tesir | Ottava, 1 (A.A) — ale | Iagilizler arasındaki görüşmeler” ticesi, Kanadada çok iyi bir tesi ” mıştır, g Halbuki Kanada, Ingiltereni9. rupa işlerinde fazla taahhüelerö v4 rişmesini daima ihtirazla gi makta idi, V den fabrikalar, bekârları terel mektedir. Her gün yapılan, W yahatler, amelenin çok sefil içinde yaşaması ve tarasyudu? © sıkı olması, işçilerin çoğunu GÜfÜğ çıkarmakta ve kontrol editleme” hale getirmektedir. Almanyanın harp sanayfi Zi olan ve en müthiş garleri V€ filâk maddelerini yapan bu 7. kez günün birinde tazyik Alt” patlıyacak beşeri bir dinamit ” kezi olabilir. si Süni ila vi