27 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

27 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

XSpordan Mabaat) Fenerbahçe Şilt | Yüzme Teşvik Şampiyonu Oldu) Müsabakaları (Bayı 6 ncıda) ane Karşı takımın sert hareketlerine uy | Mahmut 100 Metre Serbest mıyarak şuurlu hareket etmeleri ga- Yüzmede Türkiye lebelerinin başlıca âmilidir. Bütün Rekorunu Kırdı takım oğuncuları muvaffak oldu #a| “İstanbul su sporları ejanlığı tara- yilabilir. fından tertip edilen yüzme yarışla. Beşiktaşlılarda tam randıman ve-| rına dün Moda yüzme havuzunda Ten oyuncu yok gibi idi. Hakkı, Meh | devam edilmiş Beykoz yine birinci met Ali, Faruk en fazla çalışanlar a- | gelmiştir. Alınan neticeleri sırasile rasında gözüküyordu. yazıyoruz: Hakem Feridun Kılıç daha böyle) (100 Metre: mühim maçlar idare decek bir sevi.) İskender (B.Z) yede hakem değildir. Bir hâdise çık-| Bu müsabakaya lisansı olmadığı l mamasını oyuncuların hüsnüniyetin çin hariçten giren Galatasarâylı| de arıyabiliriz. Mahmut 1.3.2 gibi çok iyi bir derece ———— yaparak yeni bir Türkiye rekoru te- İsis etti. Fakat spor krumundan bir Yunanlılar İmümessil olmadığı İçin bu rekorun | tesçil edilip edilmiyeceği malüm de -| 114 . “ İğüldir. Ne Diyor 7 100 metre sırt üstü: ii Şamil (o (GS) 101 | Dünkü son maçlarından sonra 1s.) Fikret (o (BZ) tanbulda yaptıkları karşılaşmalar) 800 metre: hakkındaki düşüncelerini sorduğu -| Vedat (| (B.Z) 13.29 muz Yunan muhtelitinin antrenörü| İskender (O (BZ) Negrepondi şunları söylemiştir: Bu müsabakada lisansı olmadığı — Bu sene içinde takımımız 44 resmi müsabaka yaptı ve tabiidir şimdi yoruldu. Biz bu maçları çok için bariçten giren Galatasaraylı Mahmudun 13.36,4 lük ve birinei ge- len Beykozlu Vedadın dereceleri ye İstanbulu görmek için ka | ni Türkiye rekoru ise de bu rekorun » Eğer tam kadromuzda ol-'da tesçil edilip edilmiyeceği malüm - | değildir. 200X4 Bayrak: Fikret, Saffan, Vedat, Fuattan mü rekkep Beykoz takımı 12.01 ile bi- bulduk. Galatasa - ray enerjik fakat teknik noksanı 'rinel, var. Pera çok driping yapıyor. Şişli) 10 metre kurbağalama: bu takımlar içinde en hafifi, İlk iki| Saffan (o (B.Z) 1354 Müsabakalar neticesinde Beykoz 81 puvanla birinci, Galatasaray 13 puvanla Ikinci olmuştur. Küçükler arasında 70 puvanla Beykoz birinci, | Beşiktaş 56 puvanla ikinci, Galatasa ray 32 puvanla üçüncü olmuştur. maçımızı idare eden Şazi Tezcandan memnunuz. Avantajları yerinde tat- bik etmesi hakemliği kavramış oldu ğuna delâlet eder, de fena değil. Diğer hakemler Sporcu İstanbul halkına karşı min nettar kaldığımızı lâtlen yazınız. O- nümüzdeki senelerde daha kuvvetli gelmeğe gayret edeceğiz... Yunan Takımı, Şişliyi 2 - 0 Yendi Fenerbahçe spor klübünün otu- zuncu yıldönümü münssebetie” şeh: ximize getirtilen . Edosis - Panatiz- ikos muhteliti son maçını dün sabah Taksim stadyorunda Şişli futbol ta- kımı ile yaptı. Stedyoma takriben beş bin seyirci toplanmıştı. Sahaya | önce Yunanlılar, biraz sonra da Şiş| Wliler çiktılar, Şişli takımında Ve hap görünmüyordu. Bu bir kısım seyircileri şürmüştü. Hakem İstanbulspordan Sami idi maça tam saat on buçukta Yunanlıların akımı ile başlandı. Her iki takım da sert bir oyun oynuyor- Ekelliyetler İşi Kati Safhada.. Prag, 26 (A.A.) — Ekalliyetler ni- zamnamesi müzakerelerinen kati bir safhaya girmiş olmasına rağmen ne halk, ne de matbuat hu nizamnamö- a»in metnini öğrenememiştir. Yalmz bilinen bir şey varsa ekal- liyetlere tavizlerde bulunmak husu- sunda hükümet blokunda tam bir an- laşma hâsıl olmuştur. Macar partisi Prag, 28 (A.A; — Henlein partisi gibi hareket eden Macar partisi de “Hürriyet ianesine” iştirakten imti na etmiş ve Macar mebusları Başve-| kile bir telgraf göndererek bu ianeyi| protesto etmişlerdir. l yoksa yeni Hatay Anlaşmasının Esasları Zorla başka listelere yazdırılı racaat eden Eti (Başı 1 incide) | Gündüz ve Türk heyeti şerefine bir öğle yemeği vermiş ve yemekte Tür kiye başkonsolosu İle vali de bulun- muşlardır. Milletler Cemiyeti Komisyonu Hataydan ayrılıyor Antakya, 25 (A.A.) — Anadolu a- jansının hususi muhabiri bildiriyor: | Milletler Cemiyeti seçim komisyo- | nunun Cenevreye hareket etmek üze- re olduğu ve seyahat hazırlığını bi - tirdiği öğrenilmiştir. Bu komisyon gittikten sonra seçim Türkiye ve Fransa hükümetlerince teşkil edile - cek bir komisyon tarafından yapıla» | caktır. Fakat kayıt müamelelerine , Milletler Cehiyeti komisyonunun bi- | raktığı yerden mi devam edileceği baştan mı Daşlanacağı| hakkında hiç bir malümet mevcut değildir. İ Diğer taraftan erkâniharbiye mü- zakereleri, devam etmektedir. Tevkif edilen tahrikâtçılar Antakya, 25 (A.A) — Anadolu a- Jansının hususi muhabiri bildiriy Dörtayak mahallesinde tahrikâtın devam etmesi ve İki gün evvel yi bir jandarmanın yaralanması üz ne bu gece bu mehallede hükümet tarafından şiddetli takibat ve araştır ş ve mevkuf bulunan Ze- in kardeşi “Nasip Arzusi de dahil olduğu — halde 4-tehrikdeçı tevkil edilmiş ve aranan diğer dört talebe © bulunamamıştır. Hükümet sokaklara asker ikame etmiş mahal leyi sarmış ve ahaliye hitaben du -| varlara bu dört tethişçiyi haber ve- renleri taltif ve gizliyenleri şiddetle bildiren kâğıtlar tecziye edeceğini yapıştırmıştır. Bir tecavüz hâdisesi Antakya, 25 (A.A.) — Anadolu a- Jansının hususi muhabiri bildiriyor: ardı. Vehabın eksikliğinden Şişlili- ler bir türlü beraberlik temin edemi| yorlara bu sebeple takımda ahenk- sizlik aşikâr surette belli oluyordu. Maçın birinci devresinde her iki ta- kım da müsait gol fırsatları yakala- dılarsa da sayı kaydetmiye muyaf- fok olamadılar. İlk devre, gol yapı- lamadığından, sıfıra sıfır bitti, İkinci devrede maç çok sert bir şekil almıştı. Hakem her iki takım. dan da birer oyuncuyu dışarı çıkar- mıya mecbur kaldı. Yunan takımı bugün de iyi bir oyun çıkaramama. sına rağmen Şişlilileri ezici bir taz. yikle kendi nısıf sahalarına tıktılar ve Şişli kalesini sıkı şütlerle bombar dımana başladılar. Bu tazyik netices! olarak ikinci devrenin 10 uncu dakikasında frikik ten ve 33 üncü dakikasında da, pe- naltıdan birer gol çikaran Yunanlı-| lar bu maçı 2 — O kazanmış oldular Maçın hitamında 'bazı Şişli futbol | cülarının misafir takım oyuncuları- na mânasız bir sebepten tecavüz et- meleri hiç te hoşgörülmedi. Dünkü Ok Atışları Okçuluk Klübü tarafından tertip olunan ok atışı müsabakalarına dün de Ok Meydanında devam edilmiş- tir. Dünkü atışlara I2 kişilik bir grup iştirak etmiş ve uzun menzil a- tışları ile kısa hedef atışları yapıl mıştır. Atış çok kalabalık olmuş ve birçok ecnebiler de gelerek resimler (Başı 1 incide) ve bütün dükkânlarını kapamışlar- dır, hâlâ da açmıyorlar, İşleri, güç- leri mahallelerinden geçen Türk un- surlarını - yumruğa, kurşuna, cesaret edemeseler bile- hiç olmazsa dille teh dit etmek Ve onlara hayasızca haka- retlerde bulunmaktadır. Antakyaya ayak bastığımın ilk gü- nü idi. Beni hükümet dairesine gö- türen - hükümet binası Arap mahal- lesindedir « arabamın içinden etrafa göz gezdiriyordum. Biraz sonra iki tarafında kapalı dükkünler sıralan- mış bir sokağa daldık. Hayret ettim, gün, ruma değil, pazar değildi. Ara- bacıma sordum: — Niçin kapalı budükkânlar? — Bilmiyorüm, efendi, bunlar Us. becilerin dükkânlarıdır, Vali, kaymakam değişti, Garo gitti diye grev yaptılar, Durmasını beklemiyerek arabadan atladım. Fotoğraf makinemin objek- ni o tarafa çevirdim, bir anda ö nümde dikilen nar çiçeği fesli bir manga adam hep biz ağızdan bağır- dılar: -— Dur, memnu! — Ne memnu? l ük Askeri Hosiyla Muazzam Merasimle Karşılanacak ma leyman Filiz, Safi Toksöz, Vahit Öz- — Tasvir almak! Yolumun daha ilerisine bakınca, şaştım. Belki üç yüz metrelik bir 80- kak hep fesli Usbecilerle zineirlen- Arabaya atlamamla arabacıya “dön!,, demem bir oldu. Hatay hâdiseleri, bazı kimseler na zarında, mafbuata mübalâgalı akset- tirilmiş sanılıyor, Bu düşünce kati- yen doğru değildir. Hatayda son gün- lerde öyle hâdiseler olmuştur ki, ya- zıldıklarından çok daha fecidir. Mahut Garo, Anitakyadan alâkasını kestikten on gün sonra bir gece - ki, ben oradaydım - 'Turiz ötelinin biraz yukarısında bir evde avenelerini başı na toplıyarak bir baskın yapmış ve şehri karıştırmıştı. Hâdise sırasında caddelerde koşuşanları, kovalıyanla- rı, kövalananları gözlerimle gördüm. Hatayda, öyle bir hava seziliyor ki, bu baskı, biraz hafiflediği gün, Ha- tay eskisinden daha müthiş bir anar- İşi içine yuvarlanacaktır. Türk askerlerinin Hataya girmele- ri münasebetile muazzam merasim yapılacaktır. Bunun için büyük ha- zırlıklar yapılmıştır. Nihat Tangüner Sây ve Neşe,, TAN " İjansının hususi muhabiri (GAŞMAKALEDEN MABAT) Milli Misak Hakkında Bir Münak “Münakaşa (Başı 1 incide) müttefik gözümüz olmadığı için oralarda ka- lan “Türkleri takım takım anayur- da getiriyoruz. Şark komşularımızla da Sadâbât misakını imza ettik. Kom İşularımızın toprakları ve hakları bi- İzimtiçin mukaddestir. Diğer Arap memleketlerine gelince milli misakı- mızın en esaslı umdelerinden biri de Arap milletlerin istiklâllerine sahip ve mukadderatlarına hâkim olmaları- dır. stay meselesine, kuvvetlen- H miş bir Türkiyede yeni uyan- mış bir iştiha gözüyle bakanlar, ya- kın şark ve Türkiye işlerinin yaban- cısı olanlardır. Hatay, müli misak hududuna dahil olan ve ansyurdun bir parçası olan sahadır. Bazı zaru- retler neticesinde yalnız bu nokta- da milli misak hududundan bir fe- dakârliği kabul etmeğe mecbur kal bulunan Hamidiye meh gemisi bu fedakârlık, Hatay dün Iskenderun ve Beylanlılardan' mü köle diye yabancılara İ vermek derecesine gitmedi ve gide- mezdi. Biz bu sahayı muayyen şart- Jlar altında Fransaya emanet ettik. Fransa emanete riayet etmedi. İş, bu yüzden alevlendi. Biz gönül hoşluğu ile kabul ettiği- miz bir anlaşmaya daima saygı gi teririz. Diğer tarafın da saygı gös- İtermesi şartile... Fransızlar taahhüt İlerine sagyı göstermeyince . hakları- mizi aradık. Bütün Hatay meselesi bundan ibarettir. Haklarımızı zorla kurtarmak eli- mizde idi. Bütün riskler hesap &- dilebilir bir halde idi. Buna rağmen kendimizi tuttuk, sahte manevralar- la gözümüzü boyamak mümkün ol- mıyacağını karşımızdakilere anla mak için uzun ve ağır zahmetleri gö- ze aldık. © bu hatanın tashihi için mü- Türklerinden bir grup.. Fatikiye köyünde muhalif Araplar dün Türk taraftarlarına hücum et - mek istemişlerse de yetişen asker ta- rafından dağıtılmışlardır. Hamidiyeyi ziyaret eden Hataylılar | Iskenderun, 25 (A.A.) — Anadolu Jansının hususi muhabiri bildiri- yori Bir kaç gündür Payas limanında ep dan ziya- az ve rilmiş - mürekkep bir heyet tarafın fet edilmiştir. Heyet gemidi ikram edilmiş ve rozetler v tir, Bir Arap gazelesinin ortaya attığı fikir Antakya, 25 (A.A) — Anadolu a- bildiriyor: Şamda çıkan Fata Elarap gezetesi Sancak hâdiseleri üzerine Suriye va ziyetinden bahseden bir makalesin - de Fransaya, eğer hâli Suriyedeki menfaatlerini korumak ve vaziyeti istikrar ettirmek istiyorsa şimdiki Suriye ile Lübnanı ve bütün sahili ihtiva eden ve Isviçre üniyonuna ben ziyecek olan bir ünyon tesis etme - sini tavsiye etmektedir. Suat, Davaz, Bonenin yanında Paris, 26 (A.A) — Hariciye Nazırı Bone Türkiye Büyük Elçisi Suad Davazı kabul ederek kendisile görüş müştür, emek ki Hatay meselesi, Tür- kiyenin her türlü emperya- list temayüllere ve toprak iştihaları- İma aykırı olan prensiplerinden bir ip- olduk. O topraklarda hiç! Filistinde Karışıklıklar Devam Eeiyo Varşova Yahudi! İngiltere Aleyhi Nümayişler Yap" Telâviv, 26 (A.A. — Telâvivle İfa arasında karışıklıklar devam yor. Dün akşam bir bomba pati ve:dört Yahudi yaralarimıştır. BW bah da diğer bir-bomba dördü | olmak üzere yedi Arabı yaralami! İBu sabahki bomba, patladığı 7 |sose üzerinde hançerlerle öldürül! İki Yahudi cesedi bulürmuştur. şembe gühü bir kavgada yaral iki Yahudi Telâvivde hastaned? müştür. Baltık Devletleri Siyasi ve Askeri Mesai Birliği Varşova, 26 (A.A.) — Polonya kün harbiye relsi general Staşiy! bugün öğleden sonra Riga, Talilf Helsingfors'a gitmek üzere Var$t' dan hareket etmiştir. Polonya erkânı harbiye reisini9 yareti 15 gün kadar sürecek ve lonya ile Baltık devletleri ara: siyasi ve askeri bir teşri müteallik meseleler gö hiraf değildir, Yaptığımız İş, Pİ İ siplerin ieabını yerine getirmek! İ ibarettir. Yalnız karşımızda olanlar, taah! lerini tulmamakla . ısrar eder” biz de milli misaka aykırı düşmüğ anlaşmanın o yükünden ve mâl mesuliyetinden szâde kalırırz. kat taahhütlerinin lâfzını ve rul İ tutacak olurlarsa biz de Hatayın ” İkiki istiklâlini kurmak için a kı anlaşma çerçevesi içinde el bi ğile çalışırız Amerikalının sorduğu sual, yakından tanımıyan bir çok eca lerin hatırına gelebilecek bir # dir. Harvard profesörü fe, Hati dair olan konuşmamızı buna e bu sğlunlara geçiçşeği faj buldum. Ahmet Emin YALMAN almışlardır. man, Aygün Özmün... Dünkü atışa iştirak edenler şün- anlar en | Roma, 26 (AA) — Museolininin lardır Hunlar arasında dereoe. lan bu sabah Kapttof'da üşünsü “sky ve. son yapılacak birincilik ve ikincilik rekorlarına ayrılacaklardır. Atışlara gelecek hafta yine devam olunacaktır. Fahir Özok, İbrahim Özek, Şem- settin Ünlü, Sadi Hoşses, Besim Öz- ok, Mehmet Bünyan, Adnan Evre- 0s, Celâl Atak, Mümtaz Diker, Sü- neşe,, milli kongresinin küşat resmi- ni icra etmiştir. Bu kongreye birçok ecnebi memleketler mümessilleri iş- tirak etmiştir.