25 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

25 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

© imz ——z 0 Bir Kadın Torununu Öldürdü (Başı 1 incide) Günler geçmiş, doğum zamanı rastlamış, ahası kızına yine eski tek.| Mifini tekrarlamıştır. — Git hastanede doğur ve piçini de Darülâcezeye birak. Ben Müslü. mandan aldığın çocuğa bakmam, de. miştir. Kız, anasının bütün bu ısrarlı tek- liflerini omuz silkmekle karşılamış: — Ben dilenirim de çocuğumu "kimseye birakmam ve atmam, mu. kabelesinde bulunmuştur. Nihayet kız bir oğlan çöcüğu'do- iğurmuş ve adınıda babası Şahap; “Seyhan,, koymuştur. e “Ya denize at, ya öldür,, Bir müddet sonra Şahap kızı bırak. muş, Efstratya da hayatını çalışarak kazanan bir kız vaziyetine gelmiştir. Hâdisenin bundan sonraki safhası- nı onun kendi ağzından dinleyebili- İriz: — Ben doğurdum. Alim küple- ire bindi. Bana birçok masallar oku. imiya başladı ve dedi ki: — Kızım ben hapishanede İken lçocuklarını boğan ve diri diri denize vatan birçok kadınlar gördüm. Sen de işu çocuğu denize at veyahut gizlice öldür, bir yere at © Ben bu câniyane fikişleri reddet- .... “. — Anne, dedim, sende annelik iyaptın. İnsan doğurduğu çocuğa kı. yabilir mi? Ben dilenirim, yine ço.! ,cuğumu atmamı. Böylece çocuk beş ak, oldu. Ben her gün işe gidiyordum. Zaten çocuk imememi emmediği için süt te alıyor. *duk. Annem, kendisine bakıyordu. Dün eve geldim. Çocuk kırmızı kır- muzı kusuyordu. Anneme sordum. Hiçbir şey söylemedi. Hemen dok- torlara koştum. Doktorlar geldiler, çocuğu kurtaramadılar. Yavrucu. ğum biraz sonra kollarımın arasında can verdi. Sonra karyolanın üstünde kırmızı tozlar gördüm, Annem bun. » Tarı görünce yere serildi. Çocuğun kustuğu şeylerin içinden de kırmızı kırmızı bir şeyler çıkıyordu. Çocuk yerlere kusmuş, annem bunları gös- termemek için silmiş. Fakat gözü az ıgördüğü için iyice temizliyemşmis. Ben bunun bir zehir olduğuna intiks! ettim. Oturağın arkasında da bir kâ. Zıt buldum, içine baktım, sürür bu- Jaşığı vardı. Annem bunu alınca yır. tıp sokağa attı. Çocuğu onun zehirle- diğini anladım. Şimdi çocuğum toprağa, annem hapishaneye girecek. Ne büyük fe- Tâket değil mi7” Emorfiya tevkif edildi "Tabibi adil Enver Karan, dün ço. .cuğu muayene etmiş ve morga kaldı. rılmasına lüzum göstermiştir. Morg, henüz raporunu vermemiştir. Müd- delumumi hâdiseyi meşhut (suçlar kanunu çerçevesinde gördüğü için suçlu anneyi dün saat 17,5 ta Sultan- ahmet sulh birinci ceza mahkemesi. ne vermiştir. Emorfiya, topal bir ka. dın olduğu için, değnekle hâkimin önüne çikmış ve sorgusu yapılırken kendini şöyle müdafaa etmiştir: — Sorma, sorma... Bir kaza oldu ki ben de ne yapacağımı bilemiyo- © rum. Dün saat on ikide odamızdaki © yemek dolabını biraz yukarıya kal. dırmak istedim. İçindekileri boşalt. dim. Dolabın bir köşesinde de kâğı. dın içinde sürür vardı. Buru da al dım. Karyolanın üstüne açarak koy. dum. Çocuk karyolanın üstünde oy. nuyordu. Ev sahibimiz İbrahim, bu dolabi biraz yukarıya kaldıracaktı. | Nevyork Sergisinde Türk Günü (Başı 1 incide) pavyonumuzun önünde geçit resmi yapıldı. Sonra Amerikan federal bi. nasında heyete şampanyalar ikram edildi. Serginin verdiği öğle ziyafetinde sergi reisi, Cümhurreisimiz İsmet İ- nönünün ve büyük elçimiz, Amerika Cümhurreisinin sıhhatine kadehleri. ni kaldırdılar. Sulh meydanındaki toplantı Saat 4.30 da, resmi davetlilerden. yurttan gelen seyyahlardan, Nevyork | Türklerinden, (halktan mürekkep binlerce kişilik bir kütle, serginin sulh meydanında toplandı. Nevyorktâki Yunan teşkilâtın. mensup 150 kişilik bir kafile ünif #malarla ve bandolarile gelip Türk - Yunan dostluğu şerefine nümayiş yaptılar. Bayrağımızı selâmladılar. Sonuna kadar da merasimde kaldı- lar. Elçimiz, gazetelerde aynen çıkan dikkat toplayan bir nutukla, insanlı- ğın beraberce menfaatleri karşısın. da bugünkü emniyetsizliğin raci mâ. nasını, Türkiyenin 'sulh lehine atı!- gan rolünü, yarının ümitli manzara. sıni ortaya koydu. Türk . Amerikan cemiyeti reisle. rinden Profesör Traser, Türk inkılâ- bınin neticelerine dair kıymetli bir nutuk okudu. Nevyork Türklerinde Fehmi, Amerika ile dostluğumuzun | kaymitini ileri sürdü. Zeybek kıyafetli tslebelerimiz, bayrağımızla ilerlediler ve zeybek oynadılar. Radyoda meshur Ameri- kan korosu, Türk ideallerine dair Vedadın hazırladığı canlı parçayı trampet sesleri arasında güzel oku. du. Yirmi yaşında Amerikanm en kuvveli kadın viyolonisti şöhretini İngiltere Sulhü Satın Almak için Pazarlığa Giremez ek Almanyaya, Ingiltere namma hiçbir istikraz teklifi yapıl. madığı, fakat Mister Hudsonun şah- si namına Wohltad ile konuştuğunu, fıkat bu temasın tamamile şalisi ma. hiyette olup hükümetle hiçbir alâka- sı bulunmadığını söylemiş ve Mister Hudsenun hiiseyi kendine bildirdi. Gini Nüve etmiştir. Muhalif liderlerden OGreehwood Chamberlain'e şu suali sormuştur: . “Bü cevaptan, kabinenin büyle bir müzakere imkânlarından haberder| olmadığı, böyle bir müzaketeyi hiç- bir suretle açmiya teşebbüs etmedi. gi ve sulhü satın almak için Hitler ile pazarlığa benzer müzakerelere girişmek niyeti olmadığı neticesini çıkarabilir miyim? Chamberlain şöyle mukabele miştir: “Evet, böyle bir netice çikarahilir. siniz. Böyle bir müzakereden hiç bir suretle haberdar değiliz ve alâkadar nazırdan başka hiç kimsenin bundan haberi yoktur. Hükümet, katiyen böyle bir müzakere açmak niyetinde Lord Halifaks ta Lordlar kamara- snıda buna mümasil beyanatta bulu. narak hükümetin Almanyaya bir fk- raz teklifinde bulunmadığını izah et. CE Almanya — Sovyetler ademi tecavüz paktı şayiaları Berlin, 24 (A.A.) — Havas Muha. biri bildiriyor: Almanya ile Sovyetler Birliği ara et- Ben dalmişim. Sonra çocuğun ağzın. | Sinda bir ademi tecavüz paktı imza. © da kırmızı şeyler gördüm. Çocuğun © yüzünü yıkadım. Ağzını sildim. Ço- cuk kusmıya başlamıştı, Ben kizim- dan korktuğum için sürür yediğini söylemedim. Sonra dektorler geldi. ler, anladılar. Hökim, madamı tevkif etmis fe jandarmaya teslim ederek tekrar müdâeiumumiliğe göndermiştir. Müddelumumilik, tahkikatı de- rinleştirince madam Emorfiyanın hâ. diseden üç gün evvel Mısırçarşısın. “da Abdullah isminde 18 yaşında bir © geneten 5 kuruşluk sürür aldığın tesbit etmiş ve madam da bizzat çar. Şıya kadar giderek bu dükkânı gös- tormiştir. Müddesvmumilik “kında da takibata başlamıştır. lanması için müzakereler yapılmak. ta olduğu hakkında Japon menbala. rıhdan yayılan şayialar, salâhiyettar Alman metvfilleri tarafından kati su. relte yalanlanmaktadır. Berlin, Sovyetler ile Almanya ara- sında helen yapılmakta olan gö. Tüşmelerin, münhasıran kredi ve ti. cari mübadele meselesine sit bulun- duğunu teyi etmektedir. Bununla beraber, hakiki bir ade. mi tecavüz paktı teşkil eden 246.925 tarihli Alman - Sovyet muahedesi- nin “hiçbir zaman meriyetten kal- dırılmamış” olduğu da Berfinde ha.! tırlatılmaktadır. Bu müshede, zımni anlaşma ile uzatılmış telâkki eği Abdullah hak-| mektedir. Bu muahede ile alâkadar olarak ” OBaşı 1 ineldek Sİ Dümtetambun Tesit Edildi kazanan Bidar Celâl parçalar çaklı. Bu esnada paraşütlü hava fişekle. rile'Türk ve Amerikan bayrakları 8- tıldı. Bunları, bulanların, davetlimiz oldukları ilân edildi. Sonra Bayan Siret Urcunun tertibi ile 12 talebe. miz Anadolu dansları yaptilar. Cok beğenildi. Altı Karadenizli çvatan. daş, kemençe ile danslar yaptilar. Sonra Yunanlı kafilelerle birik. te, muntazam alay halinde Yunan ve Türk sergilerinde tezahürler yu- pıldı.. * Pavyonumuzdaki ziyal ette Aksam pavyonumuzda Amerikan iktisat, fikir ve sansi. âlemlerine mensup iki yüz elli üç davetliye zi- ni verildi. Cihan federasyonu kurulması In. hine başladığı hareketle Amerikoda günün meshur şahsiyeti olan gazets. ci Streit. Balkan paktı ile Sâdâbadn dünya federasyonu lehine adımlar olduğunu ileri sürdü, General Har- bord, Sıvasta Atatürkle 1919 da mü-| lâkatının 'hstırslarını hevecanla en-| lattı. Sergi İngiliz umumi komiseri, | barış beraberliğimiz hakkında kuv. vetli bir nutuk söyledi. PB inu takip eden sergi reisinin nat kundan sonra keman ve dans prorra- mi tekrarlandı. Subah dörde kadar havuzlar, renkli ışıklar ve selvilor a. | rasında danslar devam etti. Misafirlerimiz unutulmaz bir ze. ce geçirdiklerini, Türk gününün canlı ve samimi hevesi ve İntizamı ile büvük bir üstürlük gösterdiğini söylediler. Gündüz merasimi, Sait Celehinin intıbalarile beraber diske alınmısıır. | Disk radyomuzdan neşredilmek üze- re ilk tayyare ile Ankaraya gönderi. liyor. Mebuslar Dün Hellun Dilekletini Dinlediler neral Kâzım Karabekir, Ali Kâmi Akyüz, Abidin Daver, General Hak. kı Şinasi, İbrahim Alettin, Şökrü Âli, Fakihe, Hamdi Denizmen ve Zi. yadan müteşekkil bir heyet, Beşik- taş ve Beyoğlu Halk Partilerinde, | halkın şikâyetlerini dinlemişlerdi>. | Saat 14.30 dan 16 ya kadar Be. şiktaş Halk Partisinde, ve 16.30 dan 18.50 ye kadar da Beyoğlu Halkevi binasında halk, dinleyen mebusları- mızdan muhtelif temennilerde bulu. nufmuştur. Bu arada Beşiktaşlılar, mebusları. mızdan, radyo resminin makul bir badde indirilmesini, Halkevlerine meçccani güzete tevziinin teminini, Arnavutköyünde bir ortamektep te. j istemişlerdir. Sanyerde Türbe dilenen w tiğduğunu söyliyen Hayri adında bir vatandaş ta, haksız yete işinden çı- karıldığını söylemiş, ve millete mulı. telif cephelerde gördüğü hizmetle. rin, devlete karşı beslediği sonsuz ! sadakatin bu acı mukabeleye maruz İ kalışına müteessir bulunduğunu ilâ- ve etmiştir. Saylavlarımız, hakkının aranmasını isteyen bu vatandaşın adresini almışlar, kendisinden iste. dikleri izahatı damot etmişler, ve Hayriye ümit veren vaadlerde bu. lunmuşlardır. Diğer halk mümessillerinin ekse. risi idari olan küçük büyük muhte- if dilek ve temennileri de, mebusla- rımız tarafından not edilmiştir. İstanbul mebuslerı, diğer kazalar. da tetkiklerine ve halkın şikâyetleri. ni dinlemeğe devam edeceklerdir. şu ciheti hatırlatmak icap eyler ki, 1926 Alman - Sovyet muahedesinin birinci maddesi, her türlü müşterek menfaat meseleleri üzerinde iki memleket arasında siyasi ve iktisadi temaslar yapılacağını bildirir. Mya. hedenin ikinci maddesi, her iki ta. raftan birisi, sebepsiz bir anlaşmaz- ğa karışırsa diğerinin bitaraf kal ması hükmünü muhtevidir. Müahe- denin 3 üncü maddesi de iki taraftan böyle bir anlaşmazlığa karışan tara. kotaja iştirak etmemesini Amirdir. TAN rilmiştir. Bu meyanda Oaİtan sanra: Lozan Zaferinin Yıldönümü Lozan muahedesinin imzı edildiği! tarihin 16 ıncı yıldönümü, şehrimiz. ds oldüğu gibi, memleketin her ta. rafmida ve her kültür yuvasundı di merasimle kutlulanmış bü vesile bit) ok nutuklar söylenerek Lazan sma. ahedesinin. ehemmiyeti tebariiz etti- Üniversite konferans salonunda da merasim ya Palmiştır. Merasimde vali ve belediye reisi Lütfi Kırdar, Üniversite Rektörü Cemil. Bilsel, profesörler ve dekan. lar hazır bulunmuştur. ! marşı ile Saian İstiklâl rser. | şından sonra, Üniversi Rektörü | Cemil Bilsel bir nutuk söyliyerek, Lonzan sulh muahedesinin Turk! milletinin hayatındaki büyük ehem-| #miyetini nutkuna ş arüz ettirdikten sonra Sulh dünyanın ziz ve güzeldir. Sulh iiçin, bir arada iletler manın“ mormal halidir. Her millet bilir ki, huzur çinde çalışmanın, huzur içinde yük. | selmenin şartı sulhüür Rektör, Lozan muahedesinin âmze ya edildiği alln kalemi dinleyicilere göstererek: İ “— İsmet İnönü, Lozanı bu ka. lemle imze elti, Ve iyi muhafaza e- dilmek üzere "bul Üniversite | sine hediye etti, Her millet salhü sevir, fakat Türk milleti sülhe hüsusi bir alika ile bağlıdır. Bunun için de Ebedi! Şef Alatürk, bu keyfiyeti “Yurt. ta sulh, cihanda sulh, formüliyle bulâsa etmiştir... Dedikten sanra, Ebedi Şefin aziz | hatırasına hürmeten beş dakika a. İyakta süküt edilmesini teklif etmiş. tir, Sonra sözüne devem edon rektör. | İyine Ebedi Şefin; o “Türk milleti İkendisine yaraşan bir sulh istiyor, bunü yalvarmakla değil, dövüşmek- Ve elde edeceğiz, sözünü halırlattık- “-— işte, İsmet İnönü'nün büyük eseri olan Lozan, büyük Atatürkün bu irşadının tabii neticesidir., demis ve Lozan konuşmaları sirasmdaki müzakerelerin inkitsi o söbeplerine ve bu inkitar mütcakıp Türkün Le- #andaki büyük mavaffakıyctine te.! mas ve Lozam şu cümlelerle formü. le etmiştir: “— Lozüân imuaheğesi, mitinğleri- !e, hatipleriyle ve kanüşmelariyle İsmet İnönü için Avrupanm göbe- ğinde dikilmiş bir zafer âbidesidir.,, Üniversite rektöründen sonra söz söyliyen Hukuk Fakültesi doçentle. rinden Yavuz da Lozan mushedesi. Di hukuki bakımdan izsh etiniş ve Lozan muahedesinin boğazları tasl. lük eden maddelerini anlatmıştır. Hukukçu doçeniten sonr de genç üniversiteliler söz almışlar ve Lo- zan muahedesini muhteli? bakımdan tetkik etmişlerdir. İ Merasim saat 17,30 a kadar devam | etmiştir. Halkevlerinde Lozan munhedesinin senci deyri- yesi münasebetiyle dün akşam şeh. rimizdeki halkevlerinde de bazı me rasim yapılmış bu vesile ile eğlence tertip edilmiştir. Kadıköy halkevi de kaymakamlık binası önünde bir açık hava temsili verilmiştir. Emi. nönü halkevinde de evin tarih ve e. debiyat kolu reisi Halit Bayeri ta- rafından yine Lozan muahedesi me zuu üzerinde bir konlerans veril. miştir, Ankaradaki merasim Ankara, 24 (A.A) — Lozan zafe. rimizin 16 ıncı yıldönümü münase. —İ|betiyle Ankara halkevi meydanında büyük bir tören yapılmıştır. nlerce Ankaralı, tören meydanı- ni huncahınç doldurmuştu. Meydan bayraklar ve ışıklarla donatılmış ve hakiki bir bayram yeri haline gel- misti, Saat 21 de bandonun çaldığı İs tiklâl marşı ile törene beşlemilmiş| ve marşı müteakıp, Hıfzı Oğuz Be. | kata kürsüye gelerek, Lozanın mâ. j Mâl, söylediği bir mutukina Hatayın A. f olduğunuzu bir daha teyit etmiş o. 3.119 | Hatayda Tezahürat Dünde Devam Etti Başı İ incide) dyareti vesilesile burada halkın E. bedi Şef Atatürke karşı bağlılığına bir ifade tepkil eden hükümet & Sağa | önünde güzel bir sütun Üzerine ko. sulmuş Atetürk büstünün açılış me. rasimi yapılmıştır. Büstün kasulrnaş' olduğu tepeye kadar çikan geniş ka- demelerin iki taraf'na halk toplan. maş, biraz ötede de bir Şandarma ta- kımı yer almıştı. Heyet reisi Şemsettin Günaltay, âbidenin inüne geldiği zaman Jan. darma tekımı ihtiram resmini ifa 1 halkının dayduğu gislerim bir iadexi olan bu âbideyi semakla Hehtiyar olduğunu sörlire | rek kordelâyı kesmiş ve #hidevi aç- mıstır. Bunu mütsakin âb'deye beyst ve hnlk adına celenkler konnwzterr. Yaylâdibi halkı adını Hikmet Ca. mivatana kavuşması uğrunda bütün miilet tarafından sarfedilen em-k'e- ri, Türk milletin! bu ervesine ulas. ırmak için Atatürk ile Milli Sef İnö- nü'nün sarslmavan mücshedelerini minnet ve sükran ile anmıştır. Şemsettin Günaltay, veri ce.| vapla açılış resmini vantığı âhide nin, bura halkınm milli mefküreve ırasını anmak Türk milletinin ona karşı sönmez sevsisinin bitmez bir kaynağıdır. Atatürkü yâdettirecek 0. len bu âbideyi koymakla Türk ides line nekadar sağlam bir surette bağlı luyorsunuz” demistir. Şemsettin Günaltay, Halay halkı- Rin kurtuluş gününe kadar çektiği scmm Anavatanda da ayni derecede datmu duyulmuş olduğunu, Atatürk ile MIM Şef İnönünün bu mesut gi ne kavusmak irin sarfeltikleri saiyi bilhassa tebarüz ettirerek 857. lerini şöyle bitirmistir: “Bu sevinçli giinümüzde sranızda' eşim ve le Türk milletinin ölüğml mami sevinçli gür ecel kavuşanların neşesi kaynaşıyor. Ru sevinç hakkımızdır. Mesut ve müref. Teb olarak ilelebet var olun.” Coşkun ve sürekli alkışlarla karsı. lâhân bu nutuktan sonra bir müddet istirahat edilerek, müteakiben bura- dan ayrılınmiştar. Öğle yemeğini Yaylüdibi - Anta ya arasmda Yola mevkiinde yiyen heyet otomobillerle İskenderuna inc. rek burada yapılmakta; olan denir Hoyet reisi. Atatürke karsı | | üzel l karşı bağlılıklarının bir ifadesi oldu. | !ğuna işevet ederek “Atatürk'ün ha. | lunmuşlardır. Ziyafet ! beyanı hosamedi ve yüzme müsabakalarını takip eylemiş ve Hamidiye mektep gemisi ziyaret edilmiştir. Halk Partisinin ziyafeti Dündenberi İskenderun limanında bulunan Hamidiye mektep #emisi su. Filistirde Yeniden Çarpışmalar Oldu | Kudüs, 24 (A-A.) — Evvelki gece Hgbron muntakasında bir İngiliz müfrezesi ile müsellâh bir Arap çe tesi arasında vukua gelen müsade. mede, bir İngiliz askeri ölmüş, 4 İn. giliz askeri yaralanmış ve'1 Arap öl müştür. Bundan başka bir bombanın infi- lâki neticesinde bir Arabın telef ol- muş olduğu Negueb hududunduki Magrab Yahudi kolonisine karşı şid. detli bir taatruz icra edilmiştir. Dün gece Berutun Yahudi mahal. lesihde de bir bomba patlamıştır. Bir kaç kişi yaralanmış ve birkaç dâk- kân harap olmuştar. Yaralaranlar. dan ikisinin yarası ağırdır. Bombayı atmış olan şahıs, kaçmağa muvaffak olmuştur. coşkun ve heyecanlı tezahürlere ve- sile olmuştur, Hifn Oğuz'dan sonra, söz alan Naşit Uluğ da bilhassa Lozsndan sonrası Üzerinde durmuş ve Türk milletinin Milli Şef İnönü'nün: ette” fında toplanmış olduğunu ve bunun milletin andı bulunduğunu anlat. miştir. Nutuklardan sonra, Lozan günü ba ve mahiyetini Sevrle Lozerin mukayesesini çok veciz bir ifade ile fa karşı, öbür tarafın bir mali boy-İteharüz ettirmiş ve nutku Ebedi ve| halk, coşkun tezehürlerle geç vakit Milli Şefler ve asil Türk milleti için dolayısile hazırlanmış olsa milli o. yunla milli filmler gösterilmiş ve dağılmıştır. | Dahiliye Vekilinin Telgrafı Sayın Bay Faik Öztrek Ortöüliye Vekili Ankara 2-7-098 sent İLAD tan itibaren bütün Hatay dopraklarında yalnız İezahliratin > Türkiye — Cümhariyeti ferdi olmak bubtiyerlik ve ssudeti içinde büyük bayramın yapmakta- dır. Türk Cümhuüriyetinin bu yeni vilâye& halkın wziz. duy ve emelsiz sevinçlerini saym İlimize arsetmekle Beliyerim, Matay Valisi Şükrü Sökmensücr * Bay Şükrü Söümensiler Hatay Valisi rilmaz bir por- ça olun sizi Anavatanı ier Sürlü ârızeterden iri olrak ka- bupaaş olmasının verdiği saadet içinde gösterdiği yüksek duymular- dan dolayı takdir ve şükranla müte- hastisim. Hataya bahtiyarlık, sze de büyük basarılar dilerim. Dahiliye Yeki Faik Öztrak bayları şerefine İskenderan Halk Partisi tarafından Parti binssında 30 kişilik bir öğle ziyafeti verilmiyür Ziyafette burnda bulunmakta olan Adana tüm kumandanı Kemal, tak- viyeli alay kumandan mnavini, Ho- midiye kumandanı ve subayları kaymakam ve Parti erkânı hazır bü. çok samimi bir hava içinde geçmiştir. Ziyafetin sonlarında Parti başkanı tarafından tim kumandanmna ve or. dumuzum #“ii bir cüzü vlan bahriye- Tilerimize -İskenderan halkı namma teşekkürlerde bulunularak kurtuluş bayramında a. Yeki- İramızda bulunmalarından dolayı sü. im Mili, gti bu mesut gü. nünde burada bulunmak bahtiyarlı- ğa nafl olduğundan dolayı gerek kendisinin ve gerek bahriyelilerimi- zin ne kadar sevinç duysalar az ol. duğunu söylemiş ve Anavatana ka. vusan Hatayın saadet ve refahına kadehini kaldırmış, bu bayram şere- fine içmiştir. Hataya yirmi senedenberi ilk ds. fa gelen bahriyelilerimizin İskende. Tundaki merasime İştirak eden subay ve efradı, şehri gezerken halkın yer yer samimi tezahüratile karşılan. maktadır. Hamidiye gemimiz daha bir hafta İskenderun limanında ku- lacaktır. Halk, akın akın gemimizi ziyaret etmektedir. Ispanyada Karışıklıklar (Başı, Tincide) kil ve onurlu karakterine hiç te mu. tabik değildir. Göneral Frankonun çok yakın si- lâh ve iş arkadaşları olan General Guelpo de Tlano İle General Yague'- ım işten uzuklaştırılması, Fransanın üzerinde fikrini bildirmiye salâhiyeti olmadığı dahili bir meseledir. Fakat, Ispanyada yeniden bir ka ışıklık devresinin başlamasının Fran sa için büyük miktarda risk ifnde et. gizlemek de manasız bir şey olur. Her halde, İspanyada, ber tür- lü yabancı tesirinden uzak bir sükün devrinin başladığını görmek her bs. kımdan çok şayanı arzadur.,, Ordre gazetesi diyor ki: “Şurası bilhassa şayanı kayıttır ki. General Gucipo de Tlanonun işten uzaklaştırılması, Kont Cianonun Ts. Panya seyahatinin hemen ertesi günü vukua gelmiştir. * Toledo, 14 (A,A.) — Hükümet sa. rayında bir yangın çıkmıştır. Ttfsiye. sarayın büyük kliseye müteveccih e- lan cephesine bol su sıkarak, yangı. nin Toledo katedraline sirayetine mâ ni olmuştur. Ğ