1 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

1 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

1 Teşrinievvel 1932 / rup birincilikleri maçlarına hazırlık anana Istanbul spor “Pera , yı 2-3 yendi Galatasarayla Vefa da birer sayıile meç 1 İND ps berabere TE kaldılar . Istanbulspor Pera maçından bir görünüş Dün Kadıköyünde iki futbol maçı yapılmıştır. Saat bir buçuk- ta İstanbulsporlular Pera ile kar- şılaşmışlardır. Genç Istanbul şampiyonu gelecek cuma başlı- yacak gurup birinciliği maçları» na hazırlanmakta olduğu için bu maçın neticesine büyük bir dik- kat ve alâka gösterenler çoktu. Maçın ilk devresi iki taraf ta sayı çıkaramamışlardır. Ikinci devrenin başlangıcı Peralıların lehinde geçmiş ve İstanbuspor iki sayı ile mağlüp bir vaziyete Zeçmiştir. Fakat oyunun bitme sine yirmi dakika kala Istanbul #porlalar bocalamadan kendileri- ni kurtarmıya muvaffak olmuşlar ve birisi penaltıdan olmak üzre üç sayı çıkararak maçı 3-2 ka- zanmışlardır. Bundan sonra Galatasarayla Vefa karşılaşmışlardır. Çoktan- beri sahada görlinmiyen Galata- sarayla Vefanın bu karşılaşma- ları da, yeni sene başında iki takım hakkında birer fikir edin- meyi mucip olacağı için baylı büyük bir alâka uyandırıyordu. Fakat Galatasaray takımı ber- mutat tam takım halinde değil- di. Birinci takımda yerleri olan üç dört oyuncusu ortada görlin- müyordu. İlk devresi sıfır sıfıra biten bu maçin ikinci devresi çok sert olmuş iki tarafın yap- tığı birer sayı ile ve beraberlikle neticelenmiştir. Dün aynı sahada Fenerbahçe genç takımı ile B takımı, Fener- bahçe birinci takımile Sultanah- met takımı birer talim maçı İ yapmışlardı. Türkiye Güreş birinci- likleri gelecek haftaya Haber aldığımıza göre Türki- ye güreş birinciliklerinin gelecek cuma günü şehrimizde yapılma- sma karar verilmiştir, Bu güreş- lere, diğer mıntakalar zayıf ol duğu için yalnız Istanbul ve An- era mıntakalarının şampiyonları Zireceklerdir. Diğer taraftan Balkan güreş pe hazırlıklarma da baş- Yünü Üzredir. Türk, Yugoslav iin, Bulgar, Romen güreşçi- lerinin iştir kile ee eği âi ile şebrimizde ya- p a müsabakaların bil- e fevkalâde, beyecanlı ola- — muhakkak addedilmektedir. Milli güreş takımımız şimdiden bazırlanmıya başlamıştır. ki van başlama tarihi de 3 teşri- nisani olarak tesbit edilmiştir. Ankarada baş pehlivanlık güreşleri Ankara, 30 (A.A) — Türkiye Basbehlivanlıkları müsabakasına bugün de şehir bahçesinde de- vam edilmiştir. Bahçe çok kala- balıktı. Milli Müdafaa, Gümrük ve İnbisarlar vekilleri, meb'uslar ve bir çok zevat hazır bulunu- yordu, Müsabaka neticasinde küçük ortada Bursalı Hasan, Karamur- salı Hilmiyi ve Adapazarlı Be- kir Kızılcahamamlı o Mahmudu yendi, Manisalı Ömeri yenerek büyük orla birincisi oldu. Baş altında Mandıralı Mehmet Afyonlu Süleymanı yendi; Uzun köprülü Hüseyin Bursalı Ibra- himle berabere kaldı. Baş güreşte Kara Ali, Hüse- | yini ve Rifat, Arifi yendi. Vak- tin geç olmasına binaen bugün de Türkiye başbehlivanı taayyün etmedi. Pazar günü müsabaka- lara devam edilecektir, | Fakat “kronik,, leriniz | besiz daha iyi olurdu. | dime nazaran zatıâliniz “Gözde - VAKIT SPOR Münakaşa devam ediyor eke Galatasaraylıya! cevap Yazıma; 10 eylül tarihli VA - KIT'ta verdiğiniz cevabı okudum, tarzında başlamak istemiyorum. Çünkü bu tarzda bir giriş artık | çok çiğnenmiş bir sakız halini al- dr. Cevabmızı okuyunca hay» retler içinde kalmakla beraber uğ radığım sukutu hayalin bende br- raktığı bunaltıcı tesirlerden çok güç kurtuldum. Ben karşımda ha kikaten az çok koşulardan anlar, bilhassa idman hususatında ol - dukça esaslı bir vukufa sahip bir münekkit bulacağımı zannetmiş - | tim. “Kronikör,, olduğunuzu bili- yordum. Aksini iddia (etmedim. esaslı bir müktesebata istinat etseydi, şüp - Size cehalet isnat ettiğimi bu- yuruyorsunuz. Bilgi ve tecrübe noksaniyeti ile cehalet arasında | bir yakınlık dahi hissetmemekte- yim. (Benden daha kompetan o- lan atçılarımızın düşüncelerini kaydediyorum) buyuruyorsunuz. Görüyorum ki iyi kötü bir salâhi- yet iddia ediyorsunuz: Zannetti - m,,in sahibi imişsiniz. Gözdem gi bi iyi teşekülâta malik kıymetli ve kudretli bir hayvanı iki yarışta “klake,, eden ve yüzde yüz kaza- nılabilecek olan Gazi kaybeden bir zatın yarışlarda vu- kuf iddia etmesi gülünç olur. Ya» zımı lâyıkiyle okumadan oparlör- lüğü kabul ettiniz. Ben tabii ve ahenktar sedaları kulaklara tağyir ederek fena şe - kilde aksettiren o oparlörlerden bahsettim. Gazetecilik noktayı na koşusunu | zarından bu vasfı kendinize ya - kıştırmıya değer bir şey olmadı - ğını benden daha iyi bilirsiniz. Bilmem hatırlar mısınız? Koşu i kıymetli Büyük ortada Gönanlı Hamdi | ların bidayetinde o Strombolisin yorgunluğundan bahsederek ar- tık ahıra çekilmesi şeklinde bir tavsiyede < bulunmuştunuz. En koşucularımızdan olan Fikret ve Ahmet beyler bu tavsi- yeye mukabil hayvanlarına daha fazla iş verdiler ve günün koşusu nu aldılar, Kıymetli tavsiyeniz na zarı itibara almmadığı halde (Strombolis) halen kosabilecek | ve koştuğu koşularda rakiplerini sıkıştırabilecek bir vaziyettedir, Buna mukabil büyük bir vukufla antrene edilen zavali; yarış yerinde topladığı malları bozdurmakla mı meşguldür? Zeki Hilmi Kaşımpaşa kulübü- nün senelik kongresi Istanbul, 30 (A.A) — Kasım- paşa spor kulübü bugün senelik kongresini yaptı. Kongre riyase- tine Kadri bey intihap edilerek | ruzname müzakeratına geçildi. Heyeti idare raporu ve blânço okundu. Leh ve aleyhte bir çok i münakaşalar yapıldıktan sonra rapor ve blânço tasvip olundu. Bundan sonra kulüp reisi Etem İzzet B. tarafından yeni nizam- name okundu. Her meddesi ayrı ayn müzakere edilerek .. m yk yeni ize eyeti seçilerek kongreye nihayet 5greye nihay: Iki yarışı tek başına yaparak Beykoz : 932 kürek birin- ciliğini kazandı ! Fakat... Diğer kulüpler isterlerse Beykoz bu yarışları tekrara hazırdır Dün 932 kürek birinciliklerini tesbit ve tayin edecek müsaba- kaların sonuncu günü idi. Dünkü ve ondan evvelki sayılarımızda da işaret ettiğimiz gibi evvelâ geçen halta yapılan müsabaka- lardan “üç çifte,, karanlığa kal- dığı ve bir ifadeye göre hakem de yarışın muteber olinadığı mealinde bir rapor verdiği için tekrarlanacak, yapılamayan iki çif te dirsekli de bitirilerek birincilik ler anlaşılacaktı, Bundan başka hanımların bazı müsabakaları da tekrar edilecekti. Fakat maale- sef bunların hiç biri yapılamadı. Daha doğrusu yapıldı fakat yal- nz Beykoz kulübünün iştirakile. ! Müsabaka bakemleri ve dün- | kü müsabakayı idare eden Ah- met Fetgeri Bey müsâbakaların yapılmaması için nizami bir se- bep götmemişler ve Beykoz fr- taları yarışarak 932 şampiyon- luğunu resmen almışlardır. Bu vaziyetin sebebi nedir? Bunu etraflıca ve tam teferrua- tile anlatabilmek için sütunlar dolusu yazmak lâzımdır. Çünkü mesele o kadar karışık ve için- den çıkılmaz bir manzara göste- riyor. Biz bu çetin anlaşama- mazlıkların uzun sebeplerini an- latmayı, ve bundan neticeler çı- karmayı başka bir güne bıraka- rsk bugünlük sadece mevcut vazi- yeli işaretle iktifa ediyoruz. Dün yarış yerinde söylendiğine göre, Galatasıray bugünkü mü- sabakalara mektepler açıldığı için gelmiyeceğini, Fenerbahçe- de yarıştan vaktile haberdar olamadığı için giremiyeceğini bildirmiştir. Fakat ayni sözlere göre gösterilen bu iki sebep de zahiridir. Hakikatte Galatasaray yarışları kaybedeceğini kat'i su- reite anladığı için, Fenerbahçe en iyi kürekçisi Seyfinin hasta bulunması dolayısile gelmemiş- lerdir. Diğer taraftan şampiyona ne- ticesi alınmış olmamasına rağ- men eğer Galalasarayla Fener- bahçe ve diğer kulüpler aynı müsabakaların gelecek cumaya tekrarını isterlerse Beykozluların bir kısmı bu arzunun kabulüne taraftardırlar. Çönkü, nizami vas ziyetleri uygun da olsa iki mü- savakada rakipsiz puvan kazan- manın Beykozu tamamile tatmin ölmiş olmıyacağını söylüyorlar, Yarışların tekrarı yolunda diğer kulüpler tarafından yapılacak ar- zu ve talebi, denizcilik heyeti de Beykozun razı olmasına talis kan kabul etmektedir. Bu bahse bir iki gün içinde tekrar dönmek ve ihtilâfların iç yüzlerini tetkik etmek istiyoruz. Karagümrüklüler galip z e retani sahasında utbo! faaliyeti devam etmiştir. Öğleden evvel Karagümrük 4 cü takımı ile Ayyıldız 1 ci takımı karşılaşmışlar, sıfır sıfıra bera- bere kalmışlardır. Bundan sonra Karagümrük üçüncü takımı Beyoğlu Elefa üçüncülerile karşılaşmışlardır. Ne ticeyi sıfıra karşı iki sayı ile Karagümrük kazanmıştır. Üçüncü maç Altınhilâl ikinci, Karagümrük ikinci takımları ara- sında yapılmış, bu maçı sıfıra karşı iki sayı ile Altın Hilâl ka- zanmışlır. Dördüncü maç günün en mü- him maçıydı. Karagümrük birin- ci takımı Elefa birinci takımile karşılaşıyordu. Dört bine yakın hararetli bir seyirci kitlesi önün- de yâpılan bu maç Karagümrük gençlerinin sıfıra karşı 4 sayı gibi mühim bir farkla lehlerine bitti. Her maçta güzel muvaffa- kiyetler kazanan Karagömrüklü- leri tebrik ederiz, Gözdem | dm Fenerbahçe stadında dün Dine yapılan Galatasaray » Vefa maçıudan bir görünüş azli