10 Temmuz 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— — VAKIT 10 TEMMUZ 1934 Meraklı birsergüzşet romanı Edgar Pip'in son: maceraları | Sinopta Yazn : Arnold Galopen “Bir kaç saat sonra polisler kelepçe- leri bileklerime takacaklar! ,, Om — Fakat bu rezalettir, divane-| liktir. Benim hiç bir suçum yoktur, ara yerde bir yanlışlık var.. Ben.. Kaptan sözümü keserek: — Bunları polise anlatırsınız, dedi, ben aldığım emri infaz ile; mjikellefim ve gok müteessir oldu ğuma inanınız. Size başka bir şeyim yoktur, İsrara mahla yoktu.. Çekildim.. Ah şu geberen Cems Rolls'in bir serseri olduğunu anlamalıy - dım.. Kumsalda : söyliyecek ölmesi icap & den sebeplerin de bayağı şeyler olmadığını takdr etmeliydim. Bir ihtiyatsız hareket oyakalanmamı | ve tekrar kodesi boylamamı mu « cip olacak.. Üzerimdeki paralar müsadere edilecek ve kimbilir ba şıma daha ne haller gelecek?.. Birkaç saat sonra polisler kelep- çeleri kollarıma takacaklar, on - dan sonra buyrun kodese.. O ta » sarladığım güzel projelere de el- veda.. Evet, her şeyden vazgeçmek, Konçitadan ayrılmak icap ediyor. Hem ebediyyen ayrılmak!.. Uğradığım felâket beynmi alt üst etmişti.. Maamafih az sonra | kendimi toplayıp Konçitanın ya -| nma gittim. — İşler fena, dedim. Büyük siyahsgözlerini gözleri -. me'dikti: , — Evet, dedim, hem çok fena.. Tasavvur et, başıma hakikaten şa şılacak bir hal geldi. Kolona iner inmez hapsedileceğim. — Eyvah!.. Sahi mi?.. İ — Maateessüf.. Kaptan az ev -| vel bunu bana tebliğ etti. — Seni niçin tevkif edecekler» miş sevgilim?. | Her şeyi itiraf etmek üzerey- dim. Fakat kendimi tuttum. — Gerdanlığı merdiven basa | mağının altına koyduğum zaman beni görmüş olacaklar. — Halbuki gerdanlık bulun - muş değildir.. | — Esaslı olarak bildiğimiz bir şey yok. Ah şu gerdanlık işinin va- him bir hal aldığını'pek âlâ hisse- diyordum. Madam Gonzalez'in gerdanlığını çalmış olmakla itham edileceğim. — Kendini müdafaa edersin ve dersin ki.. — Ne dediğimi istiyorsun sev- gilim?.. Seni ele vererek kendimi kurtarmak mı?. Asla!. hıçkırıklarla boynu- Şüphesiz, bu kadar ulüvvücenaba intizar | Konçita ma sarıldı. büyük bir etmiyordu. — Ahti'Ne iyi kalplisin, dedi. Fakat ümitsizlenmiyelim. Belki her şey yoluna girer. Geçit karan- liktir, gerdanlığı bırakmadığını bırakan sen onlmadığını iddia et. — Tevkifimden bahsedişlerine göre tanımış oldukları muhak - kak, .— Fakat seni niçin tevkif ettik- lerini söylemediler mi?. Belki po-| lisle aranda geçmiş bir şey var « dır. — Oh Konçita.. Hakkımda bu Kadar fena bir fikir beslediğini zannetmiyordum. Ben namuslu İ lâketli vazyetten kurtulmak için bir insanım, Hiç bir suçum yok « tur. Beni mahveden sana karşı his settiğim aşktır. Fakat şikâyet et- tiğimi zannetme, Yalnız şundan emin ol ki, adın hiçbir zaman or- taya atılmiyacaktır. Her şeyi üze- rime alıyorum. Senden “istediğim şudur: Beni unutma! Hapsedilir! ve mahküm olursam seni bir gün tekrar bulmak ve'sana tekrar ka- vuşmak ümidiyle cezama daha bü yük bir tahammülle katlanırım.. Benim, yalnız benim olacağını bi) mek bana kâfidir. — Ah sevgilim buna emin ol. Bana yaptığın iyilikleri unutabil-| mekliğim için dünyanın en adi ve en fena kadını olmalıyım. Sende hafifmeşrep kadın tesiri yapmış! olabilirim, fakat temiz bir kalp sahibi olduğuma inan. Ah.. Hayat ta senin gibi bir adama evvelce tesadüf etmiş olsaydım, hayatımı, bütün varlığımı ona vakfederdim. — Aşkını bana bhasredeceğini bildikten sonra her felâkete ko laylıkla katlanırım. Zaten bu fe - elimden geleni yapacağım. Bir fik) rim var, muvaffak olursam ne âlâ, olmazsam boş durmadığımı bile- rek gönlüm rahat eder.. — Fakat sevgilim üzerinde bü yük Bir meva “Buranyor” yakâlarlarsa bu paraları alacak - ları muhakkaktır. — Hayır Konçita alamıyacak -| lardır. Çünkü bu parayı birazdan sana teslim edeceğim. Tasarladı - ğım projeyle muvaffak olamaz - sam parayı sana vereceğim. Üç saat sonra Kolona muvasalat ede ceğiz. Üç sate kadar kendimi giz»| lemeğe çalışacağım, Yalnız seni Kolonda nerede bulacağımı bil » mek isterim. — Kolon bizim için o kadar & min bir yer değildir, Görülmeden vapurdan çıkmıya muvaffak o « lursan kendini Santa - Lucia| toprağına atmıya bak. sana orada yetişirim, hattâ, belki» | de senden evvel varırım. — Bu Cümhuriyet Kolon'dan uzak mıdır? -— Yirmi mil kadar... Orada se- ni kimse tevkif edemez. Bunu sa- na temin ederim. — Kendimi oraya atmağa mu-| vaffak olursam ne âlâ, fakat ya Kolonda yakalanır hapsedilir -| sem?.. | — Seni terketmiyeceğime emin ol. icap ederse seni kaçırmağa ça- lışacağım, Para her zorluğu halle- der. Konçita'nın mevzuubahsettiği para benim paramdır. Halbuki bu parayı ona, ancak bütün ümitlerin mahvolduğunu gördüklen sonra teslim edeceğim. Fakat ileride de göreceğiniz gibi bu parayı muha- faza etmemi icap ettiren çok kuv- vetli sebepler mevcuttur... Kon-| çita karşısında oynadığım komed- ya oldukça iyi tertip edilmiş bir! komedyadır. Metresime her şeyi fedaya hazır olduğumu gösteren bir tavır takmmış bulunuyorum. S yp Re - er Hummalı bir yol faaliyeti var Şehir içindeki imar faaliyeti Sinop, (Hususi) — 934 senesi için tahakkuk eden 28500 amele| ile Sinopta yol faaliyetine başlan- mıştır. Bu faaliyet altı mıntaka | üzerinde büyük bir hararetle ve hummalı bir şekilde devam etmek- tedir . Bunların bir kısmı tesviyei türabiye ve tevsi, bir kısmı ferşiyal ve silindiraj, diğer bir kısmı da tamirdir. Ve gene bu mıntakala- rın üçü bu seneki programda ik - mal edilecekler meyanındadır. Bu mmtakalardan birincisi: “Sinop -— Kabalı v8 Kabalı — Boyabat,, şosesidir ki 95 kilometre dahilinde tamirat yapılmaktadır. İkincisi: Boyabat — Taşköprü mıntakasıdır ki 30 kilometre da - hilinde tesviyei türabiye ve yeni şose yapılmaktadır. Bu sene Taş köprü hududuna kadar tamamen ikmaledilecektir. Üçüncüsü: O Boyabat — Vezir köprü kısmıdır. Burada da 62 ki- lometre dahilindetesviyei türabiye yapılmaktadır. Dördüncüsü: Gezre — Alaçam yolu ki 30 kilometre dahilinde tes- viyei türabiye yapılmaktadır. Beşincisi: Sinop — Karasudur. Yeni şöse, ferşiyat ve silindiraj yapılmaktadır ve bu sene ikmal €- dilecektir, Altıncısı: Karasu — Ayancık- dır. Bu kısımda da tesviyei türa- na enden MAŞ A der Şu hesaba nazaran Sinop bu se- ne sonunda kısmen, fakat gelec ek| sene tamamen şoselerle etrafa bağ lanmış bulunacaktır. Sinop bütün! bu himmeti, vilâyetin çok çalışkan valisinin gösterdiği gayret ve fe- dakârlığa medyundur. Yorulma- dan mıntaka mıntaka dolaşmak ve huzurunu terkederek gün doğ - madan yol teftişine çıkıp bir kaç saat içinde Ve beklenmiyen bir süratle, bir mıntakadan başka bir mıntakaya ulaşarak orayı teftiş sa- hasına almak suretiledir ki faali- yet büyük bir intizam içinde de- vam etmektedir. Bu sayede mükellef amele ken- diliğinden isabet ettiği gibi de- vam edenler arasında da hiç biri firar edememişir. Şehir içinde imar işleri Şehir bahçesi bu sene daha mü- kemmel bir hale getirildiği gibi Cumhuriyet meydanı da daha zi- yade tevsi ve tesviye edilmiş ve tanzim edilerek onuncu yıl dönü -| mü hatırası olmak üzere mermer-| den ve üzeri yazılı bir abide dikil- miştir. Meydanın diğer tarafın - da geniş bir spor sahası tesis edil- miştir. Liman iskelesi tecdit edildiği gibi şehirin diğer tarafmdaki A - yancık iskelesi de yeniden yapıl! mış ve şehire bağlanmak için iske- leye Cumhuriyet meydanından bir şose inşa edilmiştir. Ankara Gazi lisesi talebesi| Sinopta İ Tetkik seyahatine çıkmış olan Gazi lisesi talebesinden beş efen- di üç gündür buradadır. Şehir kendilerini misafir etmiş ve gezi-| İ lecek yerleri gezdirmiştir. Genç-| lerle merkeze getirmek üzere bu - ler, Sinoptan çok büyük bir duyar-| (Devamı var) Irk içinde ayrılmışlardır. İ İ sile muktedir genç bir müdürdür. Gömeç Burhâniye ile Ayvalık ara- sındaki güzel nahiye Gömeç, (Hususi) — Burası Burhaniye ile Ayvalık arasında bir| nahiye merkezidir. Yol, on dokuz; kilometrelik güzel bir şosedir. Şo- senin iki tarafı hep zeytinlik, bağ» lık ve bahçeliktir. Dört kilometre den sonra Burhaniyenin iskelesin- | den geçtik. Burası bir ihracat o iskelesidir. Her tarafta tabii servet kendiliğin- den insanın gözüne çarpıyor. Bur! ralar yağ ve bal diyarıdır. Bu gü - zel şoseyi az zamanda (bitirerek nahiye merkezine geldik. Henüz kimseyi tanımadığım için belediye çavuşunun kılavuzluğu ile hükü - met konağında müdür Şükrü Beyi! buldum. Manzarası Kasaba, bir kaza merkezi ka .l dar büyüktür. Çarşısı, pazarı, ev - leri ve dükkânları (o pek şirindir. Sahilden dört kilometre içeride - dir. Burası, (40) senelik bir nahi- yedir. Ahmet Cevdet Efendi na mında İstanbullu (bir zat burada (30) sene bilâ fasıla (o müdürlük yapmıştır. Nahiye tam (o teşkilâtlı olduğundan bir tahrirat kâtibi ve| bir nüfus memuru vardır. Bunlar-! dan başka gümrük muhafaza teş « kilâtı, jandarma, inhisarlar memu. ru, beş sınıflı ve beş muallimli bir mektep, posta ve telgraf vardır. mia Nez döaY. pili. de 1370 kişi oturmaktadır. Burada beş yağ fabrikası, iki mengene, bir mezbaha, spor klübü ve sahası, iki radyo ,elli lira ücretle bir kabile, 5 fırın, 4 ahçı, 7 kahvehane, mina- reli büyük bir cami ve bir han mev cuttur. Müdür Hüsnü Bey Nahiyenin ismi (Armutova) dır. Müdürler Gömeçte otururlar. Mü-| dür Hüsnü Bey Ankara polis mü - düriyetinde tahkiki (o hüviyet me- murluğunda bulunmuş 20 senelik tecrübeli ve azimkâr bir idare a - damıdır. Mumaileyh Balıkesirin Osman- köy nahiyesinden yedi ay evvel bu raya gelmiştir. Yedi senelik kıy- dairesi! metli ve hükümetin şerefini tem »| Sokaklarda iki taraflı ve tahta- dan kafesler içine alınmış sıra sr ra bir çok ağaçlar, buradan ge -| çenlerin gözlerini ( okşıyacak bir| manzara arzetmektedir. Bey buraya geldiği gündenberi bu suretle 450 ağaç diktirmiştir. Bun-! ların içinde akasya ve Ahmet Re- fik ağaçları da vardır. Ahmet Re- fik ağaçları pek hoş çiçekler açan ve az emekle meydana (gelen ve çok gölge yapan bir ağaçtır. Hüsnü Bey nahiyede bir yangın teşkilâtı yaparak borulariyle be - raber yirmi beşer metre uzunlu . ğunda hortumlar tedarik eylemiş « | tir. Nahiyenin en mühim ihtiyaç- larından olan su o meselesine de müdür bey dikkat gözünü çevir «! miş ve (İnkaya) namiyle (o maruf| bir suyu 10 kilometre mesafeden demir borularla ve kısmen de künk Hüsnü Tunmuştur. Müdür Hüsnü Bey bunun için İ ti, mektep hakkında faydalı ma” işçiler birliğinin gezintisi â ve San'atlar mektebindeki' A müsamere Aydın, (Hususi) — Aydın de miryolu işçiler birliği tarafındaf tertip edilen İzmir — Aydın İT yaş nezzühü çok rağbet gördü. Bini ce mütecaviz yolcu yollarda neşe il€'ki) Aydına geldi ve döndü. Şimendi" fer işçiler birliği ile Aydınlılar #“âiy rasında bir hususi maç yapıldı. AY Yaş dınlılar 2 — 1 ile İzmirlileri yendi'dej ler. Misafirler Aydını gezdiler. (Ali Aydın san'atlar mektebinde bf, sene mezun talebeler tarafndağl tertip edilen veda müsameresi çok! * parlak oldu. Binlerce halk mekte", bin bahçesini doldurmuştu. | Ğ: Mektep müdürü Emin Bey kıst“ ve güzel sözle gençleri takdim et” ler) lümat verdi. | İstiklâl Marşı ile başlıyan mü” samere çok neşeli geçti. İstiklâl pi yesi temsil edildi, bilhassa Kızil Çağlıyan piyesinde muvaffak olar gençler çok alkışlandı. Milli rakı#” lar beğenildi. Sek “ah taş Sergide bilhassa ev eşyası çok Yan ince ve san'atkârane yapılmış ol * & i duğundan bütün gezicilerin naza rı dikkatini celbediyordu. N ek, Demirci, tesviyeci, marangoz ve İni inşaatçı olarak dört şubeden me-; ri eserler cidden güzeldi. Gençler muvaffakıyetler dileriz. o. Müsamereden sonra gençleri kendi emeklerile meydana getir” dikleri sergi gezildi. Ss. mr 1 14 anak vaa mama bir künk imalâthanesi de yaptır” mıştır. Bu su 60 sene evvel mev cutken yolları harap olmuştur - Müdür Bey bunu yeniden imar € decektir. Nahiyenin diğer köyle rinde de su ihtiyacını (o giderme için yevmiye 150 künk yaptırıl maktadır. Hava ve su Halk şimdiye kadar tulumba suları içerlerken bunda” sonra Cümhuriyet sayesinde ta kaynak suları içeceklerdir. Ha” vası da oldukça iyidir. Sıtma pek azdır. Etraf kâmile” zeytin ve palamuttur. Mahsulât il, Buarsı mahsul senelerinde 40) bil — 1$ milyon kilo zeytin yağı ini da eder. 4—5 milyon da pala” skarır. İskelede İtalya ve Ami rika vapurları daima mal als” la meşguldürler. Nahiyede 5 ve bağcılık ta vardır. Yemek! zeytin dahi yapılmaktadır. Asayiş ve ahlâk Asayiş ve huzur son derece de mükemmeldir. o Bu nahiy*i Midilli, Girit adalariyle B9 muhacirleri mütekâsif hir JE iskân edilmişlerdir. : Halk ,* ve çok medenidir. Ahlâka muf yir hiç bir hâdise olmamak yi Yalnız müdür beyin yakâ tiği bir kaç şahıs vardır ki / da şimdiki halde kanunlar! 4 ciddiyeti karşısında tezvirat larından vaz geçmişlerdir. Râgıp Kem!