16 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

16 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

—— 2—VAETI 16 EYLUL 1934 M. Musolini'nin 6 talyayla Yugoslavyanın araları” açılıyor ÖOnçe, İtalyan mebuslarını Belgrat parlâmentolar konferansına iştiraktan menelti Venedik, 15 (A.A.) Telgraf muhabirinden: - Deyli Yugos lavya matbuatının İtalyaya kar şiddetli ve acı neşriyatı üzerir M. Musolini, İtalyan mebusların Belgrat parlamentolar konferar sma iştirak etmelerini menetmi: tir, Yugoslavyada son zamanlarda İtalya aleyhine sik sık tezahürler | Grevcilere karşı süngü olmuştur ve iddia edildiğine göre Yugoslavya hükümeti, asi Avus- ırya nazilerine yardım etmiştir. M. Musolini “Aurora,, yatında vusturya nazilerile irüşmüştür. Bundan başka M. Tusolini, İngilterenin Jon Turn- un da ziyaretini sonra, London gemisine kabul etmiş ve giderek bu ziyareti iade etmiştir. kullanılıyor ! Nevyork, 15 (A.A.) — Corci: | ya ve Cenubi Karoline milli mu - hafız takviye kıtaatı gönderilmiş- tir. Cenubi Karolinde bir milli mu- hafız, bir karışıklık bıçakla yaralanmıştır. Müllt mu: | hafızlar itfaiye boruları, ağlatıcı Sorabalar ve süngü kullanmışlar - İse | esnasında | İ bir fabrikaya Kimse ölme - Fayet şehrinde bomba atılmıştır. miştir, Corciyada Merilanda hadise - Grevdenberi ilk 'en M. Jonson, gre- ler olmuştur. fa «57 n, mensucat kanunu yapılma - dan evvel, işçiler sendikaları re - isle“ ile yaptıkları anlaşma aley- hine olduğunu sörvlemiştir, Protestolar, tahkikat komisyonunu düşündürüyor / Vaşington, 15 (A.A.) — Bre- “ilya, Meksika, Arjantin, Şili, *oliyya ve diğer milletler tarafın lan yapılan şiddetli protestoların silâh tahkikat komisyonunu dü « | şünmeğe ve ihtiyata sevk ettiği zannedilmektedir. Bununla bera ber M.Hull ve komisyon reisi Nys bu sabah yaptıkları mülâkat- tan sonra bu hususta hiç bir sey söylememişlerdir. Filhakika komisyon, Düpont şirketinin Çindeki ajanı tarafın - | dan gönderilen mektupları gör - müştür, Bu mektuplarda 1932 ta- İngilterenin ihracatı azalıyor Londra, 15 (A.A.) — İngiliz hi. raşının sukuluna rağmen ihracat hafif bir azalma göstermektedir. Ağustos zarfındaki ithalât 60 mil. yon 27.000 e baliğ olarak temmu « za nazaran iki milyon sterlin ârt- mış ve ihracat ise bir milyon 139 bin eksilerek 32 milyon 90 bin ol- muştur. Kral Zogo'nun memleketi- mize geleceği tahakkuk ediyor Ankara, 15 (Hususi) — Mev- suk bir membadan aldığım malü- mata göre Kral Zoğonun memle- ketimizi ziyaret edeceği haberi doğrudur. Seyahat kararlaşmışsa da, tarihi henüz tesbit edilmemiş» tir. bahat, Cemile, ha, Semiha, Bedriye, Hatice, Sabahat, Muazzez, Muzaffer, Nazike, Fevzi Nimet, Münevver, Fatma, ; Na Fatma, Nezihe, Fatma adlarında yir- mi bir bântm bitirmiştir. Mektep müdürü Nesime Hanımı ve güzel eserleriyle £ güzel bir sergi vücude getiren hanımları tebrik edi- ribinde içlerinde kazı ceneraller de bulnan Çin termi şahsiyetleri ne komisyonlar verildiği bildiril - mekledir. Bu şahsiyetlerin isim - leri gizli tutulmaktadır. cemubi 1933 te Keza mezkör şirketin Amerikadaki ajanmdan şirket bir barut fabrikası inşası i- çin bir Alman firmasile yapılmış olan mukavelenin Arjantin hükü- meli tarafından iptaline müvaf - fak olmuştur. Pariste ölen baytar yüzbaşımız Paris, 15 (A,A.) — Dün Paris camiinde baytar yüzbaşı (Kemal Cemil Beyin cenaze merasimi ya- pılmıştır. Mumaileyh dört sene - den beri Paris pastör enstitüsün - de salışmakta idi. Türkiye büyük elçisi cenaze merasiminde | hazır bulunmuştur. Enstitü müdür mu- avini profesör Ramon, müteveffa- ya, ölümünden sonra takdir ni - | şanesi olarak ecnebiler için olan büyük madalyayı vermiştir. Ke- mal Cemil Bey ruam basili hakkın- da lâboratuvar tecrübeleri yapar - ken yakalandığı o hastalıktan öl. Cenazesi o muvakkaten Parise gömülmüştür. Sonra İstan- müştür. İ bula nakledilecektir. İMorakstl vapuru yangını Londra, 15 (A:A.) — Möra- kasti vapuru yangını hakkındaki tahkikat, bazı rivayetlere bakılır- sa İngiltereye teşmil edilecektir. Deyli Meyl gazetesinin yazdığına nazaran polis müfettişleri yangını uzun uzun | fkesi ,— mm iEkalliyetler meselesi | Fransa, italya ve ingiltere M. Bek'in beyanatına ne | cevap verecekler ? Cenevre, 15 (A.A.) — Milletler cemiyeti umumi heyetinin celsesi ir ehemmiyet — kesbetmiş bulunuyordu. Bunun seebebi Le - hususi histan bariciye nazirr M. Bek'in | beyanatma İngiltere, Fransa ve İtalya murahhaslarının cevap ver- melerinin mukarrer olmasıydı. Le- histan hariciye nazırı M. Bek hü - kümetinin ekalliyetler himayesi - nin murakabesinde milletler cemi- yeti uzyiyetleriyle teşriki mesai - den imtina edeceğini beyan etmiş- ti. Bu imtina Lehiştandaki ekal - liyetlere ait mukavelenin feshi de- mekti, İnsiltere hariciye nazırı M, Si- Ii mon hükümetinin serbestçe (akit | ve imza edilen bir muahedenin bir taraflı olarak feshini prensip iti- bariyle kabul edeceğini ehemmi « yetle kaydetmiş ve maamafih ekal liyetler muahedelerinin düzeltil - n devletler arasında müza - bulunmasının derpiş edi- ni söylemiştir. Fransa ile Lehistan arasındâki münasebat dolayısiyle © beyanatı oldukca merakla beklenen Fransa hariciye nazırı M. Bartu Fransa - nın muahedelere katiyen riayet daki kati prensibini tekrar m 1cıye hususun f : nazırının görüşüne iştirak ederek ve icabın- da her türlü tadilin milletler cemi- veti çercevesi içinde yapılması lâ- #tm geldiğini ehemmiyetle kaydet- miştir, | İtalyan murahhasr OM. Aloisi İtalyanın ötedenberi muahedele » rin tadiline ve bugünkü şartlara | uydurulmasına taraftar olduğunu gönderilmiş telgraflar da okun - | hatırlatmış, fakat bunun bir dev » | muştur. Bu telgraflara nazaran | let muahedeleri bir taraflı olarak ” ölçüler ve ayarlar müdürü İ feshedebilir | demek olmadığını tasrih etmiştir. M. Albisi herhan- gi bir tadilin alâkadarların muva- fakatiyle binaenaleyh müzakere ve itilâf edildikten sonra yapılma» srlâzım geldiğini ilâve etmiştir. 30 bin kişinin nümayişi Varşova, 15 (A-A.) — Pat ajansı bildiriyor: Aralarında birçok yahudi he - yetleriyle sabık muharipler bulu - İ pan 30 bin kişi nümayiş yaparak M. Bekin Cenevrede icra etmiş ol- duğu teşebbüse milletler zahir ol- duğunu ilân etmişlerdir. Diğer şehirlerde de ayni şekilde nüma » yisler yapılmıştır. İngiltere istilâya açıkmış! Londra, 15 (A.A.) — Havaya hakim bir şimal devletinin İngil - tere sahillerine asker çıkarmak Mevzuu etrafmda cereyan eden İngiliz maneyralarından alman neticeye göre İngiltere bugünkü silâh şartları içinde böyle bir dev- letin İstilâsma açık bulunmakta” dır. merika zabıtasınca aranılan şa - hısların eşkâlini öğrenmiş bulun - İ gıkarmış olmakla maznun olup A- | maktadırlar. | kontrol filmlerinin gösterilmezden (evel | lüğünde teşekkül edecek bir ko» misyon tarafmdan kontrolü karar- laşmıştır. mümessillerinin iştirakiyle Komisyon, vekâletler teşkil Ankara, 15 (Hususi) — 15 A- ğustostanberi buğday salışları ve alış faaliyeti çoğalmıştır. Şimdiye aliyetç geçirilmiştir. Malatyanın Gölbaşı, Mersinin Sarı köyünde mübayaat başlamak üzeredir. Antalya, Babaeski, Baladis, Bandırma, Bursa, Çanakkale, Çar- dak ay, Çivrik, Çorlu, Cumra, Diki Hi, İlgım, Sarayönü, Soka e, Tarsus. Uşak, Karabiga, Karaman, Göllük Lüleburgaz alım hazırlıklar bitirilmiştir. Bunlar yakında faaliyete geçeceklerdir. Şimdiye kâdar iki bucuk milyon ANKARA, 15 (Hususi) — Milli Müdafaa Vekâleti” işleri son tetkik mercii : encümeni şa, âzalıklarada büyük Erkânı Harbiyeden Ferik Asım, Mirliva Vehbi, Milli Müdafaadan Ferik Nazmi, Mirliva Abdi Paşalar ta - yin edilmişlerdir. Encümen, zabi- İ tan ile askeri memurların terfi, ! tebdil, nakil, tayin ve tekaütlükle- ri hakkımdaki şikâyetlerini tetkik istanbulda tetkikler yapacak Ankara, 15 (Hususi) — Ölçü- ler ve ayarlar müdürü Bekir Sıtkı Bey bugünlerde İstanbula giderek ölçü ve ayar işlerile beraber elek- trik, rinde umumi tetkikler yapacaktır. su, havagazı saatleri üze - Ölçü ve ayar memuru olmak i- çin kursa iştirak eden ve imtiha- na girip te kazananlarm tayinleri Bekir Sıtkı sonra olacaktır. Beyin dönüşünden iran ve Efgan arasındaki hudut ihtilâfı ANKARA, 15 (Hususi) — Efgan — hükümeleri İran o ve | Jinde tetkik edecek olan heyet re- isliğine (oOOrdu Fahrettin Paşa tayin müfettişlerinden sdilisişlir; Heyet yakında İrana gidecektir. Heyet raporunu döndükten son- ra Hariciye Vekâletine verecek, vekâlet te ihtilâf hakkında kara - rını bildirecektir. Ağustos ayı içinde memle- ketimize gelen muhacirler ANKARA, 15 Ağustos ayı içinde Türkiye- ye, Bulgaristan, Yugoslavya, Ar- navutluk ve Rusyadan 1834 kişi- Ankara, 15 (Hususi) — Sinema / Ankarada matbuat umum müdür- | kadar 31 buğday alım merkezi fa- | merkezlerinde | riyasetine Birinci Ferik Cevat Pa- * arasındaki hudut ihtilâfmı mahal- | (Hususi) — | edilecek Matbuat umum müdürlüğünde bir komisyon teşkil olundu olunmuştur; yakında faaliyete ge- İ cecektir, Tulüat kumpanyalarinm tem- sil edecekleri eserlerde 29 birinci İ teşrinden itibaren matbuat umum müdürlüğündeki komisyonun kom * trolünden geçecektir. Şimdiye kadar 2,5 milyon liraya yakın buğday satıldı liraya yakın buğday satışı yapık mıştır. Bu sene mühim miktarda salış yapılacağı umulmaktadır. Almanya, Norveç, Avusturya dan ve diğer yerlerden yapılan ta- lepler anlaşmıya bağlanırsa 50-60 bin ton buğday ( satılabilecektir. Ziraat bankasının buğday servisi şefi Salâhattin Bey, İstanbulda, şirketlerle kumpanyalarmn satın 2» lacakları buğday işiyle meşgul olu»! caktır. Dört bin tonluk Ankara silosu! muvakkat kabul bu günlerde ya- pılacaktır. Bu silo (o takriben üç yüz bin liraya mal olmuştur. ———— aaa Zabıtan ve askeri memurların şikâyet mercii / ile bu hususta karar ittihazma me- murdur. Binaenaleyh şimdiye ka - | dar zabitler ve askeri memurlarla mütekaitler tarafından devlet şüra sma yapıla müracaatlar bundan sonra bu encümene yapılacaktır. Devlet Sürası bu hususlara âit ev» rakı Mili Müdafaa OVekâletine devretmiştir. Komisyonun kararla rı kat'idir. Bu mukarrerat aleyhi- ne itiraz ancak Piiyük Millet Mec- İ isine yapılabilecektir. Balkan konferansı toplanacak mı? Atina, 15 (Hususi) — Balkan İ“konferansında Yunan: murahhas heyeti reisi: eski başvekillerden M. Papanastasyo, Lokarno sulh kongresinden: dönmüş, dün Kor- foya gitmiştir. Toplantısınm”te» hir edildiği bildirilen Balkan kon- feransı hakkında sorulan bir su - ale verdiği cevapta M. Papanas » tasyo, bu mevzu üzerinde Roman» ya hariciye nazırı M, Titülesko ile görüşlüğünü, - M. Titüleskonun bu hususta Yugoslavya hükümeti nözdinde teşebbüslerde buluna - rak konferansın teşrini evvel için- de İstanbulda toplanmasına çalı sacağını vadettiğini söylemiştir. M. Papanastasyonun söylediği- ne göre, Romanya hükümeti Bal- kan konferansına büyük b miyet (atfetmektedir.. Beşinci Balkan konferansında Remsnyar yı içlerinde âyan ve mebvsan meclisleri reisleri de bulunan ka * labalık bir murahhas heveti tem” sil edecektir. vam den mürekkep 556 aile muhacir gelmiştir. Bunların ekserisi Elâziz ve Trakyada iskân edilmiştir.