15 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

EY EY Alman hariciye nazırı, hükümetinin bitaraflık siyasetini tenkit ediyor — 2.nci A er vi RR — M. Bek ekalliyetler mese- lesi ' üzerinde Milletler cemiyetinde nutuk söyledi — 2 nci sayıfada — VAKIT © (9 «ncu e 1934 17 inci Yıl * Sayı: 5995 24370 İdare Telef Telefonu : vadeli Ss > Kuruş güzel, Yazı İşleri Telefonu124379 05 Yan en Tekleme m9 Cumartesi, 15 15 5 EYLÜL İktısat Vekilinin Vakıt'a beyanatı | Sonbahar gezintimiz çok İç ve dış ticaretimizi çok eğlenceli le teşkilâtlandıracağız | Alıcılarla doğrudan doğruya temasa geçecek satış kooperatifleri teşkil olunacak | Davetlilerimiz Boğaziçinin dilber sularında ve gezinti yerinde kendilerini memnun eden bir gün geçirdiler lerin aleyhinde olmamak lâzım - dır. Aleyhte olunca alabeje çalı- | şanlar kim olursa olsunlar bun - larm hareketlerini o durdurmak | mecburiyetini hissederim. .— Alabeje satışlarm. zarârı mallarımızın düşük fiatle satıl - masından mı iharetdir?. — Hayr. Düşük fiatla satış, | fiatların mütemadiyen düşmesi - | ne sebep olabildiği için, zürraım | korkarak maliyet fiatından bile aşağı satış yapmasını mucip ola - bilir. Bu hal ise, maddi zara: kadar maneviyatın o kırılmasm intaç edebileceğinden memleke* için çok tehlikelidir. Biz, işte b” | hassa bu tehlikeyi göz önünde W | tarak tedbirlerimizi almaktayız. -—— Bu tedbirlerin neler olduğu» | nu İütfen söylermisiniz? | — Ticareti veşkilâtlaridımak | yolündayız. Bu hususta hazırla - nan kanun Jâyıhaları Vekiller | — İzmirde zürra “aleyhinde | Heyetindedir. Önümüzdeki içti - | birleşen tüccardan'bahsedilmişti. / ma devresinde Büyük Millet Mec- Bu hüsustaki tetkikler” ne'netice | lisinde müzakere edilecektir. Ti - verdi? | careti teşkilâtlandırmağı biz şöy- — Tevsik için tahkik emrini | | le tasavvur ediyoruz: Ticarette Verdim. Bununla beraber bazı | monopola taraftar olamayız. An- | ! Misa, bir zamanı zamandanberi. beri anla, Yapmaklığı bir marifet saymakta” | zi olamayız. Bunun için satış ko- dır. Vatandaşlarm çok satış ya- operatifleri teşkil edeceğiz. Bu Parak çok para kazanmalarmı ar- Zu ederim. Ancak bu, müstahsil- Yarın dünya alevlenirse Gizer You, , SAA Sli Evet yarın dünya alevlenirse?.. Bu çok meraklı harp eserini yakında VAKIT'ta okumıya başlıyacaksınız Iktisat Vekili Celâl Bey. Ankara, 14 (Hususi) — Gü- | nün en mühim iktısadi meseleleri üzerinde İktisat Vekili Celâl Bey ile görüştüm. Bu görüşmeyi bil- diriyorum: / Vakıt gezintisinden görünüşler: Yukarıda ri Büyükdereye çıkış, gezinti yerine muzika ile hareket. Altta soldan: Gezinti'yerine gidenlerden .bir. grup, vapurda selâmlara tclâm.. VAKIT in hazırladığı sonba- | muvaffak oldu mu, okuyucularını | işitmekle sevindik ve tertip ettiği. İha gezintisi dün yapıldı. Saba-| memnun edebildi mi?. işi başardığına tam manasiyle hın sekiz buçuğunda köprüden Bu mühim sorguya gecenin | inandı. davetlileri alarak Boğazın dilber | yirmi dördünde geldiği yere dönen Gezintimiz nasıl başladı, gün sularında yürümeğe başlayan i iler yüzlü okuyucularımız | bi; vapurda ve gezinti yerinde nasıl “geçti” Bünlart Yesimlerile beraber — Kvek. li ? j anlatmak için altıncı ve yedinci VAKIT sevgili okuyucularının | sayfalarımızı ayırdık. Lütfen bu / esasen bütün gün gözlerinde oku- | sayıfalarımıza- bakınız, görünüz duğu bu ifadeyi ağızlarından da | ve okuyunuz, İbrahim Tali Bey Kırklareline gitti ,Mihailof hükümetimizin nezareti altında mı? Makedonya komitesi reisinin yanında karısı ve dört arkadaşı var puru, gezinti yeri olarak seçtiğimiz mevkie bir yığın neşe ve bir Yı - öm eğlence götürdü. Gazetemiz bu büyük geizntide | İ (Devamı 10 ncu sayıfanm 3 Üncü sütununda) | Istanbul —Ankara hattında bir tren yoldan çıktı İ — Ankara, 14 (Hususi) — Bu sa: | bah Ankaradan kalkan marşan - diz trenin Zmgal istasyonunda | hattan çıkması . zerine | İstanbul | ekspresi üç saat rolarla geldi. Dünkü Spor hareketleri Makedonya ihtilâli komitesi reisi İvan Mihailofun hudutları. mıza sığındığını, dün geç vakit aldığımız bir habere atfen kay- detmiştik. Dün gene Sofyadan gelen haberler komite reisinin pa- zartesi aksamı Kavaklıdan, diğer | bir rivayete göre Küçük Tırnova- dân hudutlarimiza geçtiğini kuy- vetlendirmiştir. Türkiye yüzme birincilikleri yapıldı — Fenerbahçe Peşiktaş 3—İ yenerek Şilt sadapiyonlüğ, unu kazandı Söylendiğine göre, kömite rei- sinin karısı ve dört arkadaşı da birliktedir. Ve hepsi de hüküme- İ timiz tarafından nezaretimiz al. tına alınmışlardır. İvan Mihailofun Bulgaristana iade edilip edilmiyeceği meselesi- ne gelince; hükümetimizle Bülga- ristan arasında mücrimleri - aide nelmilel “kaideler mucibince siya- si mücrimlerin iadesi mevzuu bahsolamaz. Bu itibarla Mihailo- fun iade edilip edilmemesi mese- lesi kendisinin siyasi mücrim sa- yılıp sayılmamasına bağlıdır. Mi- İ hailof siyasi mücrim addedildiği rikik çekilirken; altta; İstanbul munta kasr yüzme şampiyonları; yanda: İstan- Leylâ ve Nefo Hanımlar.. Yazısı Dokuzuncu sayıfamızda . Yukarda; Beşiktaş - Fener maçında bir £ bul ve Türkiye . şampiyonlarından mukavelesi mevcuttur. Fakat bey- | | him Tali Bey Edirneden Kırklare- Ivan Mihailof., takdirde (o Bulgaristana iadesine simkân yoktur, ; Trakya umumi müfettişi İbra line gitmiştir. Şehrimiz Bulgar konsolosha- nesinde, Mihailofun hudutlarımı- za sığındığı hakkında hiç bir ma» lâmat yoktur