September 15, 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

September 15, 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Feb bire karşı iki sayı ile Beşiktaşı yendi Türkiye yüzme birinciliği müsabakaları güzel oldu. iki yeri Türkiye rekoru kazanıldı ! (Kocaeli) 5,584. rekoru). İkinci (İstanbul) i Üçüncü (İzmir). | Bu müsabakayı İstanbul kur» ! | bağalama kısmında kaybetmiş ve açılan mesafeyi son yüz metrede kapatamamıştır. (Yeni Türkiye 6,10. ! Bu müsabakalardan sonra yüz- me kısmı bitmiş ve 115 puvanla | İstanbul başa geçmiştir. — Diğer mmtakalarm puvanları şöyledir: | i Kocaeli 87, İzmir 42. Bandırma | 37. Bundan sonra atlama birin | Atlama müsabakalarının neti » | celeri şunlardır: Tramplen: Birinci Fahri (İs tanbul), ikinci Rasim (İzmir). Hanımlar: Birinci Matmazel Nefo (İstanbul), ikinci Muzaffer | Hanım (Kocaeli). Kule: Birinci Behcet (İstan- i bul). futbol İ Hasılâtın tevzi şekli yüzünden çıkan ihtilâf dolayısile Beşiktaş - l | Fenerbahçe maçının yapılıp ya ! İ pılmıyacağı dün öğleye hattâ sa- ' tat üçe, dörde kadar halledilme- | İ miş görünüyordu. »İr O Yüzme müsabakalarının yapıl dığı havuza telefonla akseden ha- berler nahoştu. Beşiktaşlıların ge- lip gelmiyecekleri hâlâ malüm de- ğilmiş. Fenerbahçe seremonu yap- mıya (o hazırlanıyormuş. Falan, filân. İhtilâfın nasıl hallediğini bil- miyoruz ama, yüzme müsabaka» | larmdan saat dörtte çıkarak Fener | İ bahçe stadyomuna geldiğimiz va- kit iki takımı sahada © bulduk. Tribünlerin hemen hemen yarısım- | dan fazlası doluydu. Demek ki, maçın yapılması şüpheli olmasay- mış maç dikkate değer bir seyirci ! kütlesi önünde oynanacakmış, di- ye düşündük. Sadi Beyin idaresinde maç baş- ladığı vakit iki takımın kadrosu- nu şöyle saydık: Beşiktaş: Mehmet Ali, Adnan, Nuri — Feyzi, Fahri, Muhterem | Eşref, Şeref, Nazım, Hakkı, Hayati.. Demek Beşiktaş takımı bugün “Hüsnü,, süzdü. Bu itibarla mü - dafaası zayıf sayılabilirdi. Fenerbahçe: Bedii, Fazıl, Ya- şar — Cevat, Ali Rıza, Esat — U #te: Kocaeli mntakası şampiyonu, ortada: 400 metre başlarken; altta: Be- şiktaş takımı birinci devre sonunda dinlenirken... bi Dün iki mühim spor hareketi | Haydar (Kocaeli) 1,36,6. Uçün- irden oldu. Evvelâ Türkiye yüz- | cü Şamil (Bandırma) 1,40,5. Dör- birinciliği müsabakaları yapıl- ! düncü Husamettin (zmir). © İki Türkiye rekoru kazanıl- i 200 metre kurbağalama: Birin- Sonra Fenerbahçe ile Beşik: | ci Yusuf (Kocaeli) 3,13,2. İkinci l * şilt şampiyonluğu için karşı | İzzet (İstanbul) 3,36,8. o Üçüncü alar. Fenerbahçe bire karsı | Cevat (İzmir) 3,465. Dördüncü | “ale ile şilt o şampiyonluğunu | Şakir (Bandırma) 3,56,8. Beşinci | Mehmet (Ankara). 200 metre serbest: Birinci Ha- Hi (İstanbul) 240,5. İkinci İsmail | (Kocaeli) 2,43,6. Üçüncü Rasim | (İzmir) 3,3,6. Dördüncü Mehmet (Bandırma) 3,20. 400 metre: Birinci Halil (İs- tanbul) 6,22. İkinci İsmail (Ko- caeli) 6,30,8. Üçüncü Rasim (z-| mir) 7,18,2. Dördüncü Ali Os- | Yüzme birincilikleri Yüzme birincilikleri Ahmet hye Beyin riyaset ettiği bir em heyeti önünde ve tam bir aleme yapıldı. En srkı müca- tahmin olunduğu gibi Koca- yağma teşkil eden Kara- gençlerile - İstanbullular se$i geçti. Bu müsabakalar- ! Karamürselli gençleri İstan- | man (Bandırma) 7,282. İla arkadaşlarıma biraz daha (o 4 Xx 200 bayrak: Birinci İstan- Süleyman, Niyazi, Namık, Fikret, mlaşmış görmekle çok sevin - | bul 11,33. İkinci Kocaeli 12,06,5. | Saban. Buna mukabil bilhassa İz - | Üçüncü Bandırma 13,184. Dör- Ps ** Yüzücülerini umduğumuz gi - | düncü İzmir 16,37,8. Maç. evvelce tahmin ettiğimiz bulamadığımız için üzüldük. 1500 metre: Birinci Saffan (İs- | gizi zevkli olmadı. Uzun müd - Neticeler şunlardır: tanbul) 23,39,2. ( (Yeni Türkiye | dettir maç yapmıyan iki takımın ba 100 metre serbest: Birinci Or- | rekoru) İkinci Mehmet (Bandır- | da, üç ay evvelki (o vaziyetleriyle | » (İstanbul) 1,7.6. İkinci Sıt- | ma) 27/2. Üçüncü Ekrem (İzmir) | aralarında mühim farklar oldu - k (Kocaeli) 1,142, Üçüncü Şa- | 31,57,6. Dördüncü Abdullah (An- | ğu derhal göze çarpıyordu. Bil - ii Mem 1,15. Dördüncü | kara) 23,16,8. hassa Beşiktaş takımında form - b (İzmir) 1,18,2. Beşinci Sü- Bu yarışa giren ve İstabnulun | suzluk daha fazla o mörünüyordu ! Yan, (Ankara) 1,42. en mühim rakibi bulunan İhsan | ve birinci devre siysh beyazlıla - ta betre' hakıniilar: Bey (Kocaeli) bir krampdan | rın, rüzgârdan da yardım görme - yl (İstanbul) 1,44,8. müteessir olarak müsabakayı ya- | lerine rağmen sıfıra sıfır bitti, ffer (Kocaeli) 1,56. tıda bırakmağa mecbur kalmış- Bu devrenin belli baslı hare - La 100 metre sırtüstü: Birinçi A- | tır. | ketleri şunlardır: h (İstanbul) 1,258. İkinci Ali Türk bayrak yarışı: Birinci! (o İlk mühim şütü, on dördüncü | Mürge; da bul Birinci Ikinci İ dakikada Şeref çekti. iritaym İmparatorluğu ağı! sikli boks Şampiyonluğu maçında Jak Peterson, Kanadalı zenci boksör Lari Gains'i Jak Peterson İngilterenin ağır siklet şampi- yonu Jak Peterson ile Kanadalı enci boksör Lari Geynz bir kaç gün evvel Britanya imparatorlu- ğu ağır siklet boks şampiyonluğu ğin in karşılaşmışlar ve maç, Jak Pe- nakavt etti Larry Gains da Peterson hasmından üstündü. Altıncı ravunt: Peterson sol i- le hücum ederek hasmını döv- müş, bir kaç saniye sonra Geynz vaziyete hâkim olarak yüzünün tâ ortasına indirdiği bir darbe onu im “galibiyetile neticelendi. | gerilemeğe mecbur etmiş ve Pe- Maçın on beş revant devam etmesi beklendiği halde Geynz on üçün- cü ravuntta rıngın köşesine yıkıl- mıştır. Maçı seyredenlerin —. yordu. Fakat çok sı 65 bine yakındı, Maç şu şekilde vuku bulmuş- | tur: Birinci ravunt — Peterson sol yumruğunu sallıyarak hücum etti. | | Fakat Geynz tehlikeyi atlattı İ hasmının suratma sol yumruğiyle | bir kaç tane indirdikten sonra hü» | ve cuma uğrıyarak geriledi ve rın- gin iplerine dayandı. İkinci ravunt: Peterson sol yumruğiyle ilerledi. adımları son derece hızlıydı. Karşılık görmek- sizin hasmınm suratına (bir kaç yumruk indirdikten sonra (sağ yumruğunu kullandı ve müthiş bir darbe daha indirdi. Zenci darbe- yi soğuk kanlılıkla karşılıyarak ayni derecede kolaylıkla hasmına bir kaç darbe indirdi. Üçüncü ravunt: Peterson gene hücum vaziyetindeydi. Fakat zen- ci boksör önün bir kaç mühim dar besinden fevkalâde hürnerle ka - çındı ve ravunt bitiyorken hasmı- na bir kaç sert darbe indirebildi. Dördüncü ravunt: (o Peterson hasmınm vücudunu dövüyordu. İ rak çenesini yumrukladı. terson yavaşlamıştı. Yedinci revant: Vaziyete hâlâ Geynz hâkimdi. Peterson sarsı- geçmeden kendini topladı ve ileriledi. Sekizinci ravunt: Peterson hâ- lâ dikkatsiz çarpışıyordu. Geynzin bir darbesi onun çenesine isabet İ ve onu gerilemiye mecbur etti. Pe- terson tekrar sarsılmıştı. Dokuzuncu ravunt: Peterson hücum etti. Ve sol (o yumruğiyle üç ağır darbe indirdi. Geynz bun lara şiddetle mukabele etti. Pe- terson sağ kolunu kullanarak ezi- ci bir darbe indirmek istediyse de İ zenci bu darbeden kolaylıkla ka- çınabildi. Onuncu ravunt: Geynz yavaş” lamıştı. Petersonun hücumu sert- leşmişti ve iki eliyle ileri atıldı ise de çenesinin üzerine ağır bir dar- be yedi. On birinci ravunt: £ Peterson, hasmının suratına şiddetli | bir yumruk indirdi. Sonra Geynz'in yüzünü hedef tuttu. On ikinci ravunt: Peterson hü- cum etti, o Ve Geynz'in kalbinin sağına indirdiği darbeyi karşılıya- Geynz Hakem mücadeleyi bir kaç saniye | fena halde bozulmuştu. durdurarak Geynz'in sol omuzu On üçüncü ravunt; Peterson ile ve yüzünün bir tarafı havlu ile | vaziyete hâkimdi. Hasmını müte- oğuldu. madiyen yumrukluyordu. Geynz Beşinci ravunt: Petersonun bir | iplere dayandı, gong çalınırken darbesi yüzünden zencinin burnu | yerinden kalkamadı... Bu ravuntta İ muştu... Top Fener | rak geri döndü. On al- | kikada fener muhacimleri çok kanamıya başladı. direğini yalayarak geçti. tıncı dakikada Namık mükemmel bir fırsat kaçırdı. Yirminci da - | Yirmi beşinci Nakavt ol- ...anararra. Yirmi birinci da- mühim bir fırsat daha kaçırdılar, dakikada Hakkı kikada gene Şerefin sıkı bir şü- | önü boşken topu kaleye sokama « tü Fener kalesinin direğine çarpa- (Lütfen sayıfayı çeviriniz)