15 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

15 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

güzel ve çok eğlenceli oldu Herkes ayni şeyi söyler: Fıstık suyu mükem- mel bir yer! Bir doktor diyor : Fıstık suyu sanatoryom mu, prevantoryom mudur, nedir? insan burada bedavadan sıhhat kazanıyor, bravo Vakte.. tü, diş tabibi Ahmet Şükrü, Er- tuğrul mağazasından Davit Bey- ler bilhassa göze çarpıyordu. Palamut tüccarlarmdan Estas Tapanaris Beyle madamı Ankliki ve kızı Yorgiya Hanımlar dönüşte az kalsın vapuru kaçırıyorlardı. Oturdukları yerin güzelliğine | dalmışlar, kafile oradan (o kalkıp Büyükdereye indiği halde “onlar hâlâ herkes Fıstık Suyundan kalk- / mamış sanmışlardı. Hele ihtiyar, mütekait Abdülkerim Paşa dünkü gezintinin tadını, çeşnişini, zevki- ni söyliye söyliye bitiremiyordu. Çünkü bu gezinti tam ailece ve kibarca ve çok yürekten gelme sa- mimiyetle yapılmış bir şenlik ol müştu. Dönüş nasıl oldu? Onu hele hiç sormayın! Akşam | yedi buçukta Büyükdere > iskele- sinden önde bando ve maytap a- | lâyı olduğu halde bu bin kişilik | kafilenin Cumhuriyet marşmı söy- liyerek Surıyere kadar yürümesi cidden pek parlak ve canlı bir tab- lo oldu. Denilebilir ki, o anda bü- tün Büyükdere, Sarıyer yerinden “oynadı. umidi Gece âlemi yazılmakla anlatı: lr sey değildi. Vapur, Boğazı do- laşırken bütün yalılar. pencere- | leri açılmış, vapur uzun uzun al | kışlanmıştı. Dünkü bu enfes ge- zintiye duyamıyanlar birbirleri" ne; — Gelecek Cuma “HABER,, in bağ eğlencesinde bu zevki tamam- | larızlı Diyor ve Köprüden öyle ayrılı- | yorlardı. o. <. Teşekkür Gezintimizde bize kolaylık gös- | teren ve yardrmda bulunan 71 in kaptanı Sezai, çarkçıbaşısı Meh- met Beylere, Büyük dere Şirketi“ hayriye memurlarma, gösterdikle- ri nezaketten ötürü teşekkürü bir borç sayıyoruz. İncesaz ve caz heyetlerine, Hilâl bandosuna teşekkür | ederiz Feyzi Bey kaptanın idaresinde bulunan ince saz heyeti gezinti- mize iştirak edenler üzerinde cid- den çok iyi tesirler hüsüle getir- miş ve muhtelif parçaları şiddetle | alkışlanarak tekrar istenmiştir. On bir kişiden teşekkül eden a- İ laturka musiki heyetine tertip he- yeti “VAKIT, teşekkürü bir borç bilir. Ayni he- yet, “HABER,, gazetesinin önü- müzdeki haftaya yapacağı bağ gezintisine de işlirak edecektir. Yaşar Beyin idaresinde bulu- İ nan caz heyetine gelince: Bunlar hakkında da dansedenlerin tebrik gazetesi namına | dan çıkan halkı mesire mahalline götürmek hususunda cidden çok çalışmış ve halkın büyük bir ek- bu on dakikalık yolu, havanın da sıcak olmaması yü- zünden çok kolaylıkla ve rahat yürümüştür. Bando mesire yerin- de, Leblebici, Aşın malalan, o- | | peretinden bazı parçalar çalmış, seriyeti, parçaları taganni ederek tenezzü- (he iştirak edenlerin büyük bir kıs» | mını etrafında toplamıştır. Bando, avdette ayni suretle ha | ayrıca oban ve Kuzu gibi nefis | 7 Sıhhi bahisler; Kösele mi Sıhhat bakımından Geçenlerde kösele ayakkabı ile lâstik ayakkabı meselesi mü - nakaşa ediliyordu. Malzeme itibarile kösele ayakka- | bının memlekete müfit olduğu İ sözleri yanımda sıhhi sebeplerin kösele ayakkabı lehinde olduğu | İ yazılıyor ve söyleniyordu. Mem »« leket ticaretine nafi olan cihetin tayini ve himayesi erbabma aittir. | ! Fakat sıhhi esbap dolayısile köse- İ le ayakkabıcıları, yani kundura sanatkârları yanında ahzı mevki etmek bir doktor için en tabii va- İ zifedir. Burada sözlerimizle hiç kimse- İ | ye tarafkirlik edecek değilim. Fa- Üstte: Fıstık suyu yolunda bir başka grup. Altta: Fıstık suyunda dans. hislerini ifade eylemekle çok ye- rinde bir şey yazmış olacağız. Ya- şar Bey cazın muvaffak olması için bize teahhüt eylediği arka- daşlarını fazlalaştirmış ve bu, hal- kım memnuniyetini mucip olmuş- tur. Biz de ayni memnuniyete iş- tirak eder ve tebriklerimizi kendi- lerine bildiririz. Samatyadaki “Hilâl, musiki cemiyetinin bandosu ise, vapur- reket ederek Büyükdere iskelesi» ne inmiş, bilâhare Büyükdere pi- yasa yolunu takip ederek Mesar- burnuna gelmiş ve orada vapura i binmiştir. Bandonun kıymetli muallimi Hamdi Beyi, başlarında bulunan idare reisleri Onnik Efendiyi ve bandoyu teşkil eden gençleri gös- terdikleri faaliyetten dolayı teb- rik ederiz. kat fennin sözlerini de ilân et- Elbise olsun, ayakkabı olsun | insana bir çok hizmetler ifa eder. Birisi: İkincisi: Sıcak, soğuk tebed - muhafaza etmek.. Üçüncüsü: Terlemeye müsait olma ve nefes almağa elverişli bulunma. Fakat bu vazife yapılırken na- zarı itibâre almacak cihet; vücu- dün fizyoloji (yani yaşaması için lâzım gelen) işlerine mani olma - İ maktır.. Bu işin en başında, vü- cudün teneffüsü, . terlemesi, terin kuruması, serbest hareket gibi işler gelir. Ayakkabı meselesinde en mü - him nokta birinci şıktır. daima hareket eden ve hareket dolayısile daima muhtelif mani - alara tesadüf eden, basan, çarpan | eğrilen bir uzuvdur. Eğer altı yumuşak olacak olur- | | sa, bastığı zaman basılan yerlerin Vakıt gezintisinden görünüşler: Davetlilerimiz gezintiye doğru çıkarlarken... İ girintileri çıkıntıları vücudün a - Harici tesirattan koru- | | i mak... İ | düllerine karşı beden hararetini İ Ayak ağır bir yükü taşıyan ve | insan kolayca terler.. — VAKİT © 15 EYLÖL 1934 Davotülerlmiz “Fıstık suyu,, yolunda; ağaçlar altında yemek sotralarından b.r lâstik mi? kösele ayakkabıla lâstiklere tercih etmeliyiz bağlarım uzaması ve gevşemesi dolayısile bükülmeler (Enterse) çıkıklar ve daha zora gelirse kı- rıklar (Broçtuvr) dahi vaki olur. Bilhassa genç ve körpe vücut- lerde buna dikkat etmek her aile reisinin vazifesidir. İkinci mühim nokta: terlemesidir... Ayağın Terliyen ayak, eğer terini ku « tutmazsa ayak sıcak bir su içinde saatlerce ve her gün tekerrür et - tiği için günlerce kalır. Bir kaç saat hamamda kaldığımız zaman elimizin derisinin nasıl buruştu - ğunu görürüz.. Halbuki günlerce sıcak bir su ıslaklığı içinde kalan” bir ayağın derisinin ne bal alatağının; ayak» ları çok terliyenler pek iyi bilirler. Onun için; giyilecek ayakkabı- ları mümkün olduğu kadar terin çıkmasma, yani tebahhurata mü- sait olmasına yaramalıdır. Ço- | rap giymek muhakkak lâzımdır. bu ise kösele ayakkabılarla, lâs « tik ayakkabılardan daha iyi bir | surette temin edilir. İ Çünkü köselenin, yani derinin boşlukları (O(mesamat) O vardır. Bunlar terin uçmasına yardım e - der. Zaten bu yüzden iskarpin giymek taammüm etmiştir. Bu olmadığı takdirde ayak şi- | şikleri, deri hastalıkları eksik ol - maz, Nitekim bu mahzur yağ » murlu havalarda kamsele giyildi- İ ği zaman görülür ve © zaman Buna se - bep, vücut derisinin teneffüs ede- memesi ve vücut üstündeki hava- nın değişmemesidir. Velev Ayağın Üçüncü mühim nokta: ki bir az sathi olsa dahi... teneffüs edememesi ve ayağı iha- ta eden havanın değişememesi - gırlığı karşısında ayak kemikleri- | dir. ni hırpalar. Deride ve kemikte yaralara varıncaya kadar yer a - | çar. Yumuşak bir aykkabı giyildiği | İ zaman ve bilhassa çocuklarda bir taşa veya bir maniaya ayak çarp- manın uyandırdığı ağrı insanın içine çöker. . Eğer ayakkabı ya - rım sert olmazsa tümsekli yerlere basıldığı zaman ayak tümsekli yerlerin şeklini almak mecburiye- tini — vücut ağırlığı dolayısile — Belli başlı bu noktaların ya - nında daha bir çok sebepler sıb- İ hi ve fenni surette bizi kösele a- yakkabıları tercihe sevk eder. Esasen bu sözlerimiz bütün sıhhat bilgisi okutan hocalarrmızin dai - ma talebelerine tekrar ettikleri derslerdir. Bu fenni mülâhazala- rm gizli kalmasına gönlüm razi | olmadığından bu bir kaç satırı yazmak mecburiyetini duydum. Sıhhat bilgisi hocası ve Dahiliye mü- İ yüklenir... Ve kemiklerin vaziye- ti, kemikleri birbirine bağlıyan tehassısı Doktor Salim ahmet