19 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

19 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

19 EYLÜL 1984 VE Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden : Azap Kapıda Yeni Kapı caddesinde üstünde odasi bulunan 18, 20 No.lı dükkân senevi 170 lira kira üzerinden bir sene müddetle 3/10/934 çarşamba günü saat on dörlte kiraya verile- çektir. İsteklilerin pey akçeleri ile müracaatları. “M., o (5705) mw Golç Paşa Türkiyede Harbiye mektebine ve kart ait hatıralar. | Çeviren: A C.. gamı Yazı No.sı18 Golç paşa eşyasının gelmesini | ri hilâfına olarak Kütelemma « beklemeden 10 kânunuevvelde | reye bir hücum yaptığını öğrene- maiyetinde miralay, Bopp, mralay | rek kızmıştı. Fon Restorff ve Türk'erkânr harp Muvaffakiyetsizlikle neticele - reisi Kâzım Bey bulunduğu hal- | nen bu taarruz üzerine Nurettin de içerisi Türk kerleriyle dolu | bey Enver paşa tarafından azle - olan bir vapura binerek'Dicle ü - | dilerek yerine Enver paşanın genç zerinde Bağdaltan "cepheye h reket etmişti. SPOR - Güreş Üçüncü Balkan güreş şampiyonası Üçüncü Balkan güreş şampiyonası | için günler tekarrür etmiş ve bu şam- piyonaya girecek güreşçilerimiz id » manlarına başlamışlardır. Bu müsaba- | kalar için tekerrür etmiş günler 4 - 8 « | 120,000 adet bir lirelik boş şişe : Paşabahçe şişe fabrikasındadır. 150 kilo kurşun 600 Eski çelik kablo 80 Hurda çinko 1500 Maden döküm 1500 Demir saç 200 Pirinç talaş 30 Aleminyüm 2500 Hurda demir Yukarıda isim ve miktarı yazılı malzeme 20/9/934 tarihine 6 Teşrinievvel tarihleridir. Bu seneki müsabakalara Romen » Cibali Tütün fabrikasındadır. ler, Yugoslavlar, Yunanlar © geleceği - İ amcası Halil bey < gönderilmişti. İ Golç paşa bu haberleri almca der- 12 kântünuevvelde Aziziye | hal Bağdattan cepheye (o hareket Kütelemmareye geldiği zaman | etmişti, gibi Bulgarlar da tam takım ile ü ci Balkan şampiyonasına iştirak ede- | ceklerdir. | Müsabakalar için Maksim ve Fram | Nurettin Bey Toronshend fırkası “enkazınm,, Kütelemmareye iJ. tica ettiğini, o mevkiin deniz ta- rikiyle tahliyesine Golç paşaya bildirmişti. İ harebesinde Orada vuku bulan Flahiye mu- Golç paşa hazir Çünkü Bağdat » ! bulunamamıştı. başlandığını | tan aldığı haberleri kendisine çok Halbuki | endişe veriyordu. Ruslar Erzuru- sız tiyatrolarından biri maç gününe kadar ayrılacak binanın içinde bazı tadilât yapılacaktır. Şampiyonalara iştirak edecek Türk takımının azami kuvvetle çıkabilmesi için teşkilât şimdiden meşgul olmak- tadır. seçilecek ve | müsadif perşembe günü saat 15 te pazarlıkla satılacaktır, Talip- lerin tayin olunan günde * 15 teminat parasile Cibalideki Satış Komisyonuna müracaatları. (5534 Evvelce ilân edilmiş olan “54000, kiloya ilâveten “58X86, eb'adında “25,000, kilo bir yüzü perdahlı kahve rengi ambalâj Gol; paşa bizzat yaptığı bir keşif İ ma doğru ileriledikleri gibi Azer- sayesinde, oraya yerleşenlerin en- İ beycandan da İrana akınlar yapı" kazından ibaret olmayıp (bütün yorlardı. - İranlıları Almanya ve Paona fırkasının şehri tutmakta | Türkiye tarafına celbetmek te im- kâğıdı daha satın alınacaktır. Taliplerin “22/9/934,, cumartesi günü saat “15, te Cibalide Ahm, Satım Komisyonuna müra- caatları. (5891) ig Su topu birinciliği Istanbul Denizcili kheyetinden: Bazı sebep dolayısiyle teehhüre |. li - yalnız Wicker şirketine bırakılmış olduğunu ve belki kurtarıcı kuv - vete intizaren bu suretle hareket | ettiğini öğrenmeğe muvaffak ol- muştu. Kütelemmare (İngilizler rafından pek mahirane bir surette | İ rafnamede paşanın tahakküm © edilmişti. Burasını İ kânsız gibi görünüyordu. Bunun için çok para sarfetmek lâzımdı. Halbuki ortada para da yoktu. Bundan başka Alman erkânı ta | harbiye reisi ceneral Falkanhayn Golç paşaya gönderdiği bir telg * maiyetinde muhasara halinde bırakarak ile - | bulunan Alman zabitlerini de de- | rilemek vesaitsizliğinden dolayı İ imkân haricindeydi. Bir de Rus - lar gerek Kafkas cephesinde, ge - | rekse'İranm garbında de Rusların İranda muhim nok- taarruza | hazırlanıyorlardı. Gelen haberler | ğiştirdiğini; yerlerine İran işle » rine ve ahvaline vakıf o olmıyan başka zabitler tayin etmişti. Her ne kadar Bağdat cepbesi bir ara - lık tekrar-ehemmiyet o kespetmiş ve biraz faaliyet görülmeğe baş - talar işgal ettikleri bildiriliyordu. | lamışsa da Kütelemmare sukut Her ne kadar Golç paşa İran va- ziyetinue hâkim olmak için Şev - ket beyin kumandasındaki üç ta - burdan mürekkep bir kuvvet teş » © kil etmişse de İrandaki galeyan - dan dolayı bu. Türk kuvvetini o - yaya göndermekten bizzat kendisi Gümanşaha kadar | gitmişti. | Orada gördüğü ahval - den, şayet Ruslar hücum edecek | olursa inkirazın muhakkak oldu -! ğunu anlamakta güçlük çekme - mişti, Fakat orada kalamıyarak üç | gün sonra 4 kânunusani 1916 da Bağdada avdet etmişti. Burada Nurettin beyin, Golç paşanın em- A Baş tara 1 ine sayıtağaş Ayni işi yapan bu iki müesme- se, Amierilfan şirlceti müdürünün > tek file, sırf kendi keyifleri i için dünyayı üç kısma ayırmışlardır. Britanya inparatorluğu dahi « | linde dünizaltı gemisi ticareti bir höltr. Birleşik Amerika ile Küba ve Amerikan kontrolü- altm da bulunan memleketler Electric © mı — hoş bir tabir! saha olarak kalıyor. Bu müessese müdürlerile hisse- darlarmın fena niyet ve vicdan - © Osalıklarmın orta derecedeki bir adamdan fazla olacağını tahmin etmiyoruz. Meşgul oldukları işin © nev'i onlara silâh yüründen mad- © di bir menfaat temin ettiği için ilâhsızlanma müzakerelerinin vazgeçerek | Boat Companynin inhisarı altın - dadır. Dünyanm geri kalan kıs - etmeden büyük bir hareket yap - mak kabil görülmüyordu. İngiliz - ler tarafından 1916 senesi nisan dokuzunda yapılan bir huruç ha - reketinin Türk ordusu tarafından büyük bir muvaffakiyetle püskür- tüldüğünü haber alınca Golç paşa İ cek memnun olmuştu. Kütelem- İ mare 28 nisanda zaptedilmiş ve 13:300 İngiliz askeri esir alım- mıştı. Fakat yaptığı işlerin (se merelerini görmemeğe (mahküm olan Golç paşa Bağdatta tutuldu- ğu İekelihummadan kurtulamıya" rak 19 nisanda, o zaferden on gün evvel vefat etmiş oluyordu. SON “EEE EEE EENA YAAA Para kazanmak için.. düşürmek için ellerinden gelen | bütüm nüfuz ve kuvvetlerini kul - düşürmüş oluyorlar. Bir kaç sene evvel İngiltere ile | Ameriku arasında hasıl olan ger- ginliğin iki memleket bahri bir | rekabet doğuracağından bahsedil- mişti. Böyle bir gerginliğin tesi- | ti altında bu iki memleketin giri- teceği silâh yarışı, kendileri i için olduğu kadar bütün cihan için de müşterek büyük bir felâket olabilirdi. ! kat Electric Boat Company ile i Vickers - Armstrong icin de pek İ müsait bir ticari vaziyet husule İ gelmiş bulunacaktı. Maziden aldığımız ders gözü - müzün önündedir. Bu gibi mües. / seseler bu Budunlar arası geçim- İ sizliklerinden istifade etmek he - | vesinden vaz geçmiyeceklerdir. İanmazlarsa, kendi işlerini ve ti- | caretlerini kapatmak tehlikesine | Fa- | uğrayan İstanbul Su Topu birinciliği 21 - 9 . 934 Cuma günü Moda yüzme havuzunda icra edilecektir. Müsaba- kullara saat 2 de başlanacaktır. Klüplerin kayıt ve kur'a için saat 1'de heyetimize müracaatleri tebliğ olunur. Voleybol ve basketbol Voleybol ve Baskelbol heyeti reis liğinden: 1934 » 1935 senesi (o Voleybol ve Basketbol birinciliklerine pek yakın - da başlanacaktır. Merkür birincilikle. | re iştirak edecek klüpler bazı hususat hakkında karar verebilmek üzere 23 Eylâl 1934 Pazar günü (saat 17 de Mıntaka merkezindeki salâhiyetnameli birer murahhas gön » dermeleri rica olunur. » Klüp relsi mühürü bulummıyan sa“ edilmiyecektir lâhiyetnameler kabul Neşet Ömer Bey geldi Avrupa tetkik seyahatinde bulu - nan eski Üniversite Rektörü Neşet Ö- mer Bey dün şehrimize gelmiştir. Gelener, gidenler Rıdvan Nafiz ve Haydar Beyler şehrimizde Maarif müsteşarı Ridvan Nafiz Bey bazı silevi işleriyle meşğul olmak üze- re dün sabah Ankaradan © şehrimize öelmiştir. Ridvan Nafiz Bey şehrimiz de bulunduğu müddetçe © Salih Zeki Bey kendisine vekâlet edecektir, Salih Zeki Beyin İstanbuldaki işle- rine de müfettişlerden Ekrem Bey ve- âlet edecektir. $ Maarif Vekâleti talim ve terbiye azasından Ali Haydar Bey dün sabah şehrimize gelmiştir. Haydar Bey şehrimizde bir kaç gün kalacak ve maarif işleriyle meş ğul olacaktır. “HABER Perşembe günü Sayıfa Akuruş AKDENİZ KORSANI ŞAHIN RES Harp, macera ve aşk romanı içtiman vasi | Istanbul! Belediyesi itânları | mama ammmmaaamamamzin iii ma Lsnmmdiinieminnalmiziln Kadıköyünde Altıyol ağzında metrük Rummezarlığında Salı günleri kurulmakta olan pazarın Cağfer Ağa maballesinde Toprak s0- kağına pakledildiği ilân olunur, (5907) Kırıkkalede Pirinç Haddehanesiyle İstasyon arasındaki yolun inşası : Askeri Fabrikalar Uwum Müdürlüğünden : Yukardaki malzeme kapalı zarf suretiyle 20/10/934 tarihinde saat İd te ihalesi icra edilecektir. Taliplerin şartname için her gün öğleden sonrk, münakasaya girmek için de o gün teminat ve teklifat ile müracaatları. (5826) maa istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları 1 — Beyoglu, Kâtip Mustafa Çelebi, Abdullah S. 18 No'lı hane. 7 — Galatı, Yeni cami, Fermenetilerde 116- T16“No.n “dükkan; Yukanda yazılı emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine kadar kiralık olup temdiden müzayedeye konmuştur. Talip olanlar 2219/934 cumartesi günü on beşe kadadar Evkaf Müdöri- yetinde Vakıf Akarlar Kalemine müracaatları. (578y) Kıymeti mubhammenesi e Lira > Kuruş 624 49 Fatih'te Manisalı Mebmet Paşa mahallesinde At Pazarmda 55,10 ve 55,12 No.lı tamamı 277,5 metre terbiinde bulunan iki arsanın 3/4 hissesi Eylülün 26 we çarşamba günü saat on beşte pazarlıkla satılacağından taliplerin pey akçelerile birlikte Mablö- lât Kalemine müracaatları. (5883) Posta T. T. binalar Levazım. müdürlüğünden : Mübayaası müktazi (291) ton yerli kok kömürü kapalı zarf susuliyle münakasaya konulmuştur. Maddei mezkürenin 24 Eylül 934 tarihinde münakasası icra kılmacağından taliple- rin şartname almak için her gün şartnamedeki tarifat dahilin- de ihzar edilecek teklifnamelerini tevdi için mezkür tarihe müsadif pazartesi günü saat 14 te Beyoğlu Posta Telgraf bi- nasının 3 üncü katında mübayaat komisyonuna müracaatları. G0) : Istanbul Posta Telgraf Baş Müdürlüğünden: Yazın otomobil kışın icaba göre araba ve kızak ve hayvanla nakliyat yapılmak ve HH. Kaleden Karaköse'ye kadar 580, Karaköse'den Beyazıda kadar 400 kilo olmak üzere 850 lira mubammen bedelli Hasankale - Beyarıt postası şebri 1150 liraya indirilmişse de fahiş görüldüğünden 5/9/934 tarihinden itibaren bir ay müddetle pazarlığa çıkarılmıştır. Taliplerin Erzurum Baş Müdürlüğüne müracaatları. (56545 Osmanlı Bankası Türk Anonim Şirketi, — Tesis tarihi: 1863 © muvaffakiyetsizliği ve milletler | Bu gibilere istifade imkânı bıra - ğ ç arasında düşmanlık, hattâ harp | kalmamalı ve silâh satışı ile temin p - çıkması bu:gibiler için büyük bir | edilen kazancın önüne geçmelidir. ümit ve menfaat kapısı açıyor. | Bu suretle silâhları bırakmak için- Meselâ deniz altı silâhlarının İ de en uğursuz mani bertaraf edil- | kaldırrtmasma ait bir ; “plâni suya il oluyor, Sermayesi: 10,000,000 ingiliz lirası Türkiyenin başlıca şehirleri ile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançester'de, Mısır, Kibris, İrak, Oİras, Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri. Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her türlü banka muameleleri yapar. Yazan: Kadir Can : Perşembe günü başlıyor İ sanan vav1 00001 v0na00m0n400 s0n00msmaane sen