23 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

23 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 — VAKİT 23 EYLÜL 1934 Yeni Şehir Meclisinde Kimler Var? (Baş Larah | inci sayfada) vat huzurunda (yapıldığı halde teşkilât arasında tesbit edilen namzet İsimlerinin şimdiye kadar bir aile mahremiyetinde kalmış ol- ması ve harice intişar etmemesi kayde değer. Fırka yoklamalarında yokla - mâ talimatnamesinin bütün ruhu- na sadık kalınmıştır. İsimlerini aşağıda neşrettiğimiz zevatın se» çiminde fırka teşkilâtı kademeleri tamamen serbest bırakılmıştır. Yoklama esnasında intihap edi - lecek şahısların isimleri etrafın « da münakaşalar cereyan etmiş, ekseriyet kazanan isimler listeye girebilmiştir. Listede her kaza için intihabı lâzım gelen aza adedinin bir misil fazlası nisbetinde isim tesbit edil- miştir. Fırka, isimleri böylece asli ve yedek olarak tasnife tabi tutma - dan halkın intihabına arzetmek - tedir. Bu zevattan, aldıkları rey» ler fazla olanlar asli, diğerleri yedek aza olacaktır. İstanbul umumi meclisinin i- kinci devresi için tesbit edilen Cumhuriyet Halk Fırkası namzet- leri şunlardır: Adalar kazası Emni Âli Bey (Muhtelit mah- keme Türk umumi ajanı), Avni Bey (Umumi meclis azasından). | Bakırköy kazası Ali Rıza Bey (İstanbul Halke- | vi reisi), Galip Bahtiyar Bey (Ti- caret odası neşriyat müdürü), Atıf Bey (Eski deniz kumandanı mütekait miralay), Hilmi Naili Bey Ş Tüccar). Beşiktaş kazası Fikri Bey (Tayyare piyango »südürü), o Doktor Etem Akif "ey (Sabık müderris), Abdülka- | dir Ziya Bey (Umumi meclis aza» sından), Ahmet Arif Bey (Avu- kat), Ahmet Ferit Bey (Avukat); İhsan Namık Bey (Umumi meclis azasmdan), Hamdi Rasim Bey (Tüccar), Recep Ferdi Bey (Dok- tor, Musa Kâzım Bey (Mütekait kaymakam), Yusuf Ziya Bey (A-| .vulat). Beykoz kazası Reşat Yılmaz Bey (Liman şir- 'keti umumi kâtibi), Ferit Bey (Eczacı), Mehmet Ali Bey (Umu- mi meclis azasından), Salih Bey (Tüccar), Kenan Bey (Beykoz fabrikası şeflerinden), Mehmet Tahir Bey (Tüccar). Beyoğlu kazası Kara Mustafa oğlu Ahmet Bey (Tüccar), Nemli zade Mitat Bey (Tüccar), Nekiye Hanım (Umu- mi meclis azasından), Sadrettin Enver Bey (Maden mühendisi), Aziz Bey (Lâstik şirketi müdürü), Ressam Cemil Bey (Cem), Suphi Bey (Ümmi meclis azasından), Asım Bey (Bankacı), Hakkiye Emin Hanım (Sabık kolordu ku- mandanı Emin Paşanın zevcesi), Kara Osman oğlu Suat Bey (Tüc- car), Nihat Rıza Bey (Tüccar), Nail Bey (Bahriyeden mütekait), Mustafa Şevket Bey (Avukat), Halil Rüştü Bey (Mütekait mira- lay), Hayri Bey (Seyahat acen- tasr müdürü), Kadri Bey (Borsa - . « komiseri), Hafız Raif Bev (Umu- mi meclis azasmdan), Tevfik Ber (Eski şehir eminlerinden). Kâmil Bey (Umumi meclis aza - smdan), Mehmet Ali Bey (Umu- Nuri Bey (Tüccar), Habip zade Ziya Bey (Tüccar), Safi Nüzhet Bey (Baytar), Tevfik Âmir Bey san Fehmi Bey (Deniz kayma - kamlığından mütekait), Nail Bey (Eczacı kimyager), Necmettin ci Bey (Mühendis), Mustafa Fa- | ik Bey (Mütekait kaymakam), Sadettin Bey (Eski polis müdürü), Hulki Bey (Kimyager), Fuat Re- şat Bey (Rıhtım şirketi müdürle- rinden). Eminönü kazası Kavalalı Hüseyin Bey (Sabık İ İstanbul mebusu), Doktor Refik | Münür Paşa (Doktor), Kemal Bey (Zahire borsası komiseri), Raşit Bey (Emniyet sandığı baş murakıbı), Nafiz Bey (Harbiye ve ihtiyat zabit mektepleri mual- İlmlerinden), Refika Hulusi Beh- çet Hanım (Uumumi meclis aza- sından), Ali Rıza Bey (Doktor), Feridun Bey (Mütekait erkânı harp), Hasan Fehmi Bey (Avuw- kat), Ramazan zade Cemal Bey (Ecza tüccarı), Yusuf Ziya Bey (iş Bankası İstanbul şubesi mü - dürü), Refik Ahmet Bey (Vakıt gazetesi neşriyat müdürü), Nem- sat Bey Sabık İstanbul müddeiu- mumisi), Orhan Tahsin Bey (Doktor), İbrahim Şükrü Bey (Avukat), Hakkı Cenap Bey İ (Doktor), Hüseyin Kâzım Bey (Avukat, Selâmi İzzet Bey (Mu- harrir), Neşet Halil Bey (Mat- buat mümessillerinden). Fatih kazası Sadettin Ferit Bey (Avukat), Manyaşi zade (Feridun Bey (Umumi meclis azasından), Ce - lâl Feyyaz Bey (Avukat), İsmail Hakkı Bey (Tâyyare Cemiyeti İs- tanbul müdürü), Vasfi Bey (Tüc- car), Rıfkı Bey (Sigortacı), Ba- (Baş vara | inci saydada) Ledi mesinde talak davaları sorgularda bulunmuştur. Burada Şükrü Beye verilen malümata gö- İ re, aşağı yukarı bir hesapla, bir yılda üç bin boşanma davası gö- İ rülmüştür. İ Vekil Rey bir aralık: — Talaktan sonra erkeklerden nafaka istiyen oluyor mu? Sualini sormuş ve “Hayır,, ce- vabını almıştir.. Saraçoğlu Şükrü Beye burada, uğranılan bir zorluktan bahsedil- miştir. Buna göre, nafaka için dava açanların, dava edilenin bulunduğu yerin (o mahkemesine müracaat etmeleri mecburidir. Halbuki bazan dava edilenin çok uzak bir vilâyette bulunuşu vazi» yeti güçleştirmektedir. Saraçoğlu Şükrü Bey, mahke - melerden sonra, icra dairelerini gezmiş ve çok beğenmiştir. Ve - kil Bey, adliyeden ayrılırken, yeni adliye binası hakkındaki memnunluğunu şu cümle ile ifa- de etmiştir: — Adliye binası olmak üzere yapılmamış bir binada ancak bu kadar intizam temin edilebilir. Adliye Vekilinin muharriri- mize beyanatı İzmirde rıhtım şirketinin hükü- mete devri işiyle meşgul olan Ad- liye Vekili Saraçoğlu Şükrü Bey, dün bir muharririmize şu beya - üzerinde m meclis #zasmdan), Osman | natta bulunmuştur: da (Umumi meclis azasından), Ha - | Bey (Mütekait kaymakam), Na-! li zade Cemal Bey (Tüccar), E- | Adliye vekilinin sözleri ha Bey (Muallim), Hacı Recep Bey (Tüccar), Asım Bey (Avu- kat), İhsan Arif Bey (Doktor), Galip Hakkı Bey (Doktor), Halil Hilmi B. (İstanbul barosu reisi), Bican Bey (Umumi meclis azasın- İ dan), Cemalettin Fazıl Bey (A- vukat), Necip Bey (Ecza tücca- rı), Hulusi Ertuğrul Bey (Dok - tor), Muzaffer Bey (Fabrikatör), İsmail Sıtkı Bey (Umumi meclis | İ azası), Naci Bey (Liman inhisa- | rı memurlarından), Mesut B. (E- yüp fukaraperver cemiyeti reisi), Abdulalh Hulüsi B. (Fabrikatör). Kemal Bey (Diş tabibi), Ali Mazhar B. (Doktor), Lâtife Be- kir Hanım (Kadın birliği reisi), Kadıköy kazası İ Yusuf Ziya Bey (İhtiyat deniz kaymakamı), Şefik Paşa (Milli Müdafaa eski müsteşarı), Resmi - | ye Hanım (Hakkı Şinasi Paşanın refikası), Cemal Bey (Umumi meclis azasından), Naci Ali Bey (Moralı zade), Hüsamettin Bey | (Avukat), Haydar Bey (Şirketi Hayriye idare meclisi azasından), Şevki Bey (Miralay mütekaidi), Reşat Bey (Umumi meclis aza - I sından), Yusuf Ziya Bey (Sabık umumi meclis azasından). Sarıyer kazası Tevfik Bey (Esnaf cemiyetleri murakıbı), Aziz Bey (Avukat), İsmail Hakkı Bey (Tüccar), Hü- samettin Paşa (Umumi meclis a- zasından), Ali Bey (Tüccar), Celile Fikret Hanım. Balkan güreş birincilik- lerine hazırlık ilerliyor Bulgarlar tam takımile geleceklerdir. En tehlikeli rakipler Yugoslav güreşçileridir İkinci Balkan Olimpiyatlarından sonra güreşçilerimiz Balkan © güreşçileriyle bera bar... Birinci teşrinin dördüncü günü başlıyacak üçüncü Balkan güreş | şampiyonası hazırlıkları ilerle - mekte ve milli güreş takımımız | muntazam surette hazırlanmakta- dır. Haftanm muayyen günlerinde Beyoğlundaki idman minderleri antrenör tarafından kontrol edi- | liyor ve her senekinden daha kuv- | vetli çıkabilmenin çareleri aranı - | yor, Güreşçilerimizin umumi va» | ziyeti pek iyi olduğu söylenmek - tedir. Yakında müsabakalara da- hil olacak takım ilân edilecektir, Hâzım Paşa (Doktor), Faruki Bey (Avukat), Makbule Esat | Hanım (Göz doktoru Esat Paşanin | refikası), Muharrem Naili Bey (Avukat), Celâl Bey: (Eczacı), | Servet Yesari Bey (Noter), Ce» | lâl Bey (Avukat), Safiye Hüse- | yin Hanım (Umumi meclis aza» İ sından). “— Rıbtım şirketinin hükümet- çe satın alınması işi hallolunmuş- tur. Bunun için konuşulan ve ko- muşulacak olan kısım, esasla alâ- kadar olmıyan teferruattır. Bu teferruatta iki tarafın birbirine göstermeleri lâzım gelen kolay - Irkların en iyileri hangileri oldu - ğunu ayirıyoruz. Gölcükteki mü» zakerelerde şirketin devir ve mü- bayaası esasları üzerinde uyuşul - muştur. Bu esaslar, ben, Anka - raya vardıktan ve işi hükümete verdikten sonra aynen neşredile - cektir, Şimdiki mukavelede, müd- det hakkında derpiş edilen kıs- ma göre, şirket, en geç olarak bir kânunusanide hükümete devredil- miş bulunacaktır. Istanbul Adliye sarayı nerede yapılacak? “İstanbul adliye sarayı hakkım» da bir kanun çıktı. Vekâlete lâ zim gelen salâhiyet verildi. Bir proje hazırlanmaktadır. İstan - bulda hükümeti temsil eden zeva- tin, en münasip yer olarak gös - terdikleri yer, vilâyet konağınm arkasındaki arsadır. Bina bura - / ya yapılacaktır. “Memleketin “muhtelif yerle- rinde adliye sarayları ve yeni ha- | pishaneler inşa edilecektir. Bun - | lar için, icap eden karşılığı te- min edecek kanun bir kânunusa- nide meriyete girecek ve bu ta rihten sonra da inşaat başlıyacak- ! reşçileri için Atinadan gelen ga: İ la beraber, | tir. Müsabakalara girecek Yunan gü- zetelerde bazı havadisler vardır. Gelecek hafta Romanya vapuru ile şehrimize gelecek olan Yunan güreşçileri, bu sene her senkin - den daha kuvvetli bir halde gele- ceklerni, birincilik almayı um - madıklarını, fakat üçüncülükten aşağı düşmiyeceklerini söylemek» tedirler. | Romenler | gibi bu sene de: deniz yolu ile gelmek istediklerini ileri sürmüş - lerse de, federasyon tarafından deniz ve kara tariklerinden her hangisi seçilirse biletlerinin ona göre gönderileceği bildirilmiş ve bu suretle münakaşa edilecek hiç * bir mevzu bırakılmamıştır. Romenler ekseriyeti kendi ida- resindeki Macar gençlerinden mü- rekkeptir. geçen sene olduğu yade ihtiyaç görülen mıntakalar - da bulunacaktır. ! “Mahpusların ıslahı, fikren | yükseltilmeleri için bir kanun lâ> | yihası hazırlanmış, Meclise ve » rilmiştir. Hakimler kanunu “Hâkimler kanunu yakında çı- kacaktır. Kanun, tedrici olmak- | her sene, bir yıl evs| velkinden daha iyi bir hale geti- rilmektedir. Mektepten yetişmi - yen “alaylı, (o hâkimlerin hakkımda bir şey yoktur. Bunun için hâ- kimler kanunu vardır. Mektepsiz hâkimlerin hangi sınıfa kadar çı- vazi- yetleri söylenecek kabileceğini kanun tesbit etmiş - “Münferit hâkim usulü, Türki- yenin her tarafında, lüzum ve zarüret hasıl olursa İstanbulda da tatbik edilecektir. Yeni bir avu- | katlar kanunu hazırlanmıştır. Ce- za ve ceza usulleri kanunlarında tır. Yeni hapishaneler, daha zi» | tadilât yapılmıştır. Bu sene, en fazla hazırlıklı kars şımıza çıkacak Yugoslavlardır. Yugoslav güreşçileri tatil zaman» larında hakikaten çalışarak milli temaslar yapmışlar ve pek iyi de neticeler: elde etmişlerdir. “Tur - nuvada en fazla heyecanlı maçlar bu rakiplerimizle olacaktır. Geçen sene ilk defa şampiyo » naya gelen Bulgarlar ancak üç gü- reşçi ile gelebilmişlerdi. Bu sene Bulgarlar, Balkan güreşlerine tam takımla iştirak edeceklerini bildir- mişlerdir. Salon meselesine gelince; bil - dirildiğine göre, Maksimin Türko- yaza verilmesi, işi müşkül bir vas ziyetesokmuştur. Teşkilât bütün kuvvetiyle müsabakaların Mak * simde olması için çalışmaktadır. İmkân olmazsa Fransız tiyatrosu bu maçlara hazırlanacaktır. Binicilerimiz o Viyanaya hareket ettiler Viyanada yapılacak olan bey» nelmilel atlı müsabakalara iştirak edecek altı süvari zabitimiz dün akşamki konvansiyonelle Viyana» ya gitmişlerdir. Kafileye binicilik mektebi mü dürü miralay Cevdet Bey riyaset etmektedir. Giden zabitler şunlar- dır: Yüzbaşı Cevat, birinci mülâs zim Cevat, Eyüp, Saim, mülâzim Sadettin Beyler. Müsabaka 31 eylülde başlıya * cak, yedi teşrinievelde bitecektir. ssanasanesasananasane 20119 “Bunlar, memleket ihtiyaçları göz önünde tutularak lüzumlu ta» dilâta uğramış ve Meclise veril « iş bazı kanunlardan ibarettir. Bunlardan maksat, halkım daha evvel ve 'daha süratli bir şekilde hakka kavuşmasını temindir. Talâk davaları “Talak davalarının gecikmesi meselesine gelince; evleninceye kadar herkes serbesttir. Evlen - dikten sonra cemiyetin malı olu * Ayrılmak, evlenmek kadar kolay olamaz. Bununla beraber bizde, boşanma davaları diğer memleketlerdekinden daha kolay” lıkla neticelendirilmektedir.,, miş yor. MREYASERER) KELES EEE ARANEAZASAZE ARIZA AAA DİŞ DOKTORU Übeyt Sait Fatih Karagümrük Tramvay durağı No. 4