28 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

ii vir Lö jurnal,,de bir makale Ben artık bü adalete inanmıyorum! “Mahkeme huzuruna çıkan on şahit içinde hakikati söyliyen kaçkişi vardır,, Pariste çıkan “Le Journal,, ga- | zetesinde Pierre Volff imzasiyle | yukarıki başlık altında © “yazılan | bir makalede şunlar söyleniyor: “Seime mahkemesi jurileri ço- cuğuna işkence yapan bir anayı beraet ettirdiklerindenberi adale» te artık inanmıyorum, çocuk öl * müştür. Rouen istintak mahkemesi, do- kuz yaşındaki kızınm ırzına ge » çen bir çiftçiyi beraet ettirdikle- rindenebri artık adalete inanmı- yorum. Belle - ile de mahpus çocukların çektikleri sefalete da» ir mösyö Rollin tarafından yapı” lan mukaveleleri okuyalıdan beri artık adalete inanamıyorum. Ora- daki ahval tüyleri ürpertecek de- recede korkunçtur. Adamın birisi bir kadının kö - peğini çalmış, hayvanı öldür- müş, pişirmiş ve sıcak sıcak dost- larına yedirmiş, bu adama bir ay. iki ay, üç ay hapis cezası verildi- ğini zannediyorsunuz. Zanna ka pılıyorsunuz. adaletin ne olduğu- nu bilmiyorsunuz. Bir köpek! O- nu öldürenden belki bir daha böy- | le bir şey yapmaması rica edil | mekle iktifa olunmuştur. Artık | adalete inanmiyorum. Mahkeme huzuruna çıkan on | sahit içinde hakikati söyliyen kaç kişi vardır?.. Ve'bir o muhake- mede Hâzir bülündum: İki doktor |. mütehassis, küçük çocukların 1rz- larına tecavüz eden bir satir hak- kında mütalealarını :bildiriyordu. | Birinci doktor herifin tımarhane delisi olduğunu pek açık surette | anlattı, İkincisi mücrimin dıma: ğı ve bedeni sapasağlam olduğu - nu, © yaptığı işlerden dolayı mes | ul tutulması lâzım geldiğini söyle” İ di. Bu mesele üzerinde fazla ısrar etmek istemiyorum. Adamin biri” si Lojolie isminde bir kızın bafa- | smı kesti. Herif yakalandığı za“ man suçunu tamamen itiraf etti. Siz şimdi bu katilin derhal muha- keme ve mahküm edildiğini zan nedeceksiniz. : Böyle olsaydı İş tikten sonra komedya başladı. Bu tikten sonra kometya başladı. Bu komedya ayni dekor içinde tahki» kat hakiminin odasında voynanr yor. Hakim soruyor: — “Yedi yaşında iken ne yapı” yordunuz, Lemoine?,, “.. Ben elli sekiz yaşındayım. O zamanı hatırlıyamıyorum ha - kim efendi.,, — “Hafızanızı için size yardım edeyim, Lemoi- ne: Daha yedi yaşında iken arka- daşınızm bilyalarını çalıyordu- | nuz, — “Muhtemeldir, hakim efen olan uyandırmak — “Şimdi 85 yaşındasınnz de- "dilmi2,, — “Öyle olduğunu biraz evvel söylemizdim, hakim efendi. İ — “Evet, fakat verdiğiniz ce vaplarr kaydetmem (adliye için faydalı olür. Geriçliğiniz pek fr- *ınalı geçmiş, babaniz sizi ev- den koğmuş, serseriliğinizden, hırsızlığınızdan dolayı (takibata İ rısı değil; ye di Mera uğramışsınız. O zamanon yedi yaşında imişsiniz, ru mu? — Ben 58 yaşındayım, hakim efendi, her şeyi unuttum.,, Birinci perde burada bitiyor. İstintak hakiminin başka işleri olduğu için maznunu beş altı ay | tımarhanede bırakıyor, Katil din- leniyor, bir sayfiyede imiş gibi yaşıyor Fakat bir gün ikinci kı sım oynanmak üzere perde açılı. yor. Hakim diyor ki: — “Bir gece yarısı birisine hü- cum ettiğinizden dolayi kırk yâ * şında iken üç ay hapse mahküm olmuşsunuz...,, — “Affedersiniz hakim efem di, burada bir hata var. Gece ya saat on birde. — “On bir mi? — “Evet hakim efendi.,, — “Bu iddianızda israr ediyor musunuz?,, — “Evet hakim efendi. Lojobe ismindeki kızın kafa» smı kesen maznun adliyeyi alda- tıyor. Tahkikatın yolunda gitmesi için bu saat meselesinin anlaşıl- masına lüzum var, On dörtmü! yoksa gece yarısı mı? Mesele ga | yet vahim, Bu tahkikatın bitmesi için maz- | nun tekrar tımarhaneye gönderi - liyor. Aradan bir sene geçiyor, Komedyanın üçüncü perdesi başıl- yor. Artk mesele. -halledilecek | değil mi? Ne hata! Hakim karşı » sındaki maznuna soruyor: — “Siz matmazel Lojobi'nin kafasını kestiniz değil mi?,, — “Bunu size kaç defa göyli- Yeyim hakim efendi, evet Lojobe- | nin kafasını kestim.,, — “Bu cinayeti neden dolayı | işlediniz?,, -- “Sarhoştum, hakim efendi.,, — "“Şahitlerden iki kişi kızı ekseriya tehdit ettiğiniz lediler.;, — “Bu doğru değildir, kız'beni tehdit Lemoine doğ» hakim efendi, Se du.,, — “Kız size bakıyor muydu?,, — “Hatırlamıyorum, hakim e- fendi. Bakınız, ben bir günbir süpürge sapı yutmuştum..,, Bu anda Lemoine'in o avukatı katilin bir akıl doktoru o tarafın- dan muayenesini istiyor. birisi tahkikat hakimidaha on müs şahit celbediyor, belki bunlardan tahkikat hakimini © tenvir tımarhaneye bunlardan biris Maznun tekrar gönderiliyor. Belki birisi tahkikat hakimini edebilir, deniliyor... Matmazel Lojobe'nin kafasını kesen Lemo- ine'in kırk yaşında iken bir kim- seye gece saat on birde mi, yok» sa gece yarışımı tecavüz ettiğini tahkik olunuyor. Polisin raporla- rı kati: Tam gece yarısı idi deni -| Bir Doktorların hepsi uygun: Le- moine yalandan delilik &alâimi| gösteriyor. Binaenaleyh, 1933 te hapse| tıkılan katil, mütemadiyen haki- kati söylemekten, çekinmediği halde mayıs 1935 te Sevine mah- kemesine sevkedilecektir.. Şayet ! başlıyacaktır. | larmda ayni günde üç-birinci kü- İ hangi takım olacağı bugün anlı « İ beş teşrinievel cuma günü futbol ça Türkiye futbol birincilikleri ürun birincilikleri 12 Teşriniemelde baslıyor Yeni yılın lig: maçları için dün program yapıldı. Birinci kümeye ait kısmını neşrediyoruz Türkiye futbol birincilikleri ve | yeni yıla ait lig maçları için faa - liyete başlanmıştır. Evvelâ grup | birincilikleri maçlarına başlana » cak, şampiyonları seçilen şehir « lerde toplanarak grup şampiyon - larmı tayin edecekler grup birin - cileri de ; karşılaşarak Türkiye şampiyonluğu maçlarını yapacak- lardır. o Türkiye için grup karşılaştırılacak, yıl Bursada © yapılacaktır. İs- tanbul grupu maçları da buyıl İstanbulda yapılacaktır. Istanbul grupu birinciliği maçlarına 12 teş- rinievel günü, Türkiye birincili- ği maçları da 26 teşrnievel günü şampiyonluğu | şampiyonlarını maçlar (oObu Yeni lig ve Şild maçları İstanbulun yeni lig ve şilt maç- ları için fiksür dün tanzim ©-| lunmuştar. Bu maçlara ( teşrini evelin beşinci gününden itibaren | başlanacak've maçlar üç sahada birden yapılacaktır. Yani Fener - bahçe, Taksim ve Beşiktaş stad «| me, üç ikinci küme ve B takımları karşılaşacaklardır. Her devre s0 nunda herhangi suretle tehir edi- lebilecek maçlâtın yapılması için üç hafta ayrılacaktır, Bütün maç | lar 29 martta intaç edilmiş bulu- nacaklır. Yalnız şilt maçları her aym ilk cuması yani ayda bir ya: pılacaktır. Şilt maçları günü lig maçları yapılmıyacaktır. Bu yıl şilt maçlarının: “iki kısma ayrıla- cak üç küme yani 24 takım ara » sında yapılması esası kabul edil - miştir. Her ayın ilk şilt maçlarına tahsisi Cumasının dolayısiyle mevsimine şilt maçlariyle girilmiş olacaktır. Lig mağlari da 12 teş rinievel günü başlıyacaktır, Yal- | nız ayni günde grup birincilikleri de yapılacağı için bu o birincilk maçlarının yapılacağı sahada rast gelen lig maçları tehir edilecektir. | Fikstür çekilmekle £ beraber | maçların nerede yapılacağı henüz tesbit edilmemiştir. Klüpler bun- ları kendi aralarında © tayin ede cekler, yalnız birinci © ve ikinci devre maçlarında maçların yapi - lacağı sahalar ayrı olacktır. BİRİNCİ KÜMEYE ATT PROGRAM ŞUDUR: 12 teşrinievel — İstnbulsporla Galatasaray, Beşiktaşla — Fener- bahçe, Vefa ile Süleymaniye, 19 teşrinievel — İstanbulspor la Beykoz, Galatasarayla Beşik - taş, Fenerbahçe ile Süleymaniye. 26 teşrinievel — Vefa ile Bey- koz, İstanbulsporla Beşiktaş, Ga“ latasarayla Fenerbahçe. 9 teşrinisani — Süleymaniye ile Beykoz, Beşiktaşla (Vefz, Fenerbahçe ile İstanbulspor. 16 teşrinisani — Galatasarayla o zamana kadar başka hakikatler meydana çıkmazsa! Artık bu adalete TUM... inanamıyo- Dün Kadıköyünde başlanan atletizm Süleymaniye, Beşiktaşla Beykoz, | | Fenerbahçe ile Vefa. | 23 teşrinisani o — Beşiktaşla ! Süleymaniye, Galataşarayla Bey- koz, İstanbulsporla Vefa. 30 teşrinisani — İstanbulspor- la Süleymaniye, Fenerbahçe ile Beykoz, Galatasarayla Vefa. Bugünkü maç Geçen yılın şilt şampiyonunun yacağız. Galatasaray — İstan - bulspor maçının galibi bu şampi- yonluğu kazanmış olacak. Geçen | cuma Galatasarayın Fenerbahce » | yi yenivermesi spor âleminde ha- raretli bir hadise (ooldu. Gözler İ Galatasaray takımına döndü ve| sarı « kırmızı takımın futbol kabi» birinciliklerinde 100 metre bitirilirken liyeti herkesçe tanındı. Halbuki İstanbulsporu çoktanberi sahada görmüyoruz, Yalnız bazı oyuncu» larının meselâ Samihin © takım» dan ayrılarak başka klübe geçti » Buna (o mukabil bir müddet evel Fransaya ğini işitiyoruz. giden | Salâhattin memlekete dönmüştür ve takımında yerini alacaktır, Fas kat bütün bu bilgilerimiz bize tas kımın bugünkü vaziyeti hakkında açık bir fikir veremiyor. Bu iti - barla bugünkü maçın ne netice de kestiremiyoruz. Yalnız şunu işaret edelim: Fener bahçeyi yenen Galatasarayı yehi- vereceğini n İstanbulsporun en güzel çıkarması mek oyunlarından birini icap eder. Kadıköyünde Türkiye iletim rinciliklerine Başla Türkiye atletizm birincilikleri » | ne dün Kadıköy stadında başlan- | dı. Alınan teknik dereceler ardır: 800 M. — Ankaradan - Şevki 2, 11,8/10 birinci, İstanbuldan Manol ikinci, Bursadan Mustafa | şun- üçüncü. l 10,000 M. — İzmirden | İbra- him 37, 7, 4710 birinci, İstanbul « | dân Remzi'ikinci, - Ankaradan | Mecit üçüncü, Yüksek atlama — İstanbuldan Sedat 1/70 birinci, oAnkaradan Melih ikinci, İzmirden Hüseyin üçüncü. Disk Istanbuldan (Naili 34,25 birinci, İzmirden o Hikmet ikinci, Ankaradan Niyazi üçüncü. 400 manialı — Ankaradan Se mih 1, 5, 1/5 birinci Ankaradan Emin ikinci, Uzun atlama — « İstanbuldan Tevfik 6,70 birinci, İzmirden Hü- seyin ikinci, Ankaradan (Niyazi üçüncü, 400 manialı Semih birinci, E-| min ikinci Ankara. 100 M, — Semih birinci İstan- bul, Kâzım ikinci Ankara, 4X400 bayrak İstanbul takımı irinci, Ankara ikinci, (Bursa ü“ çünçü, Puvan vaziyeti: İstanbul 35,, Ankara 21 dir. Müsabakalar bu - gün de devam edecektir. Güreş birincilikleri Istanbul mıntakası güreş heyetin den: 1 — Istanbul mıntakasr güreş bi * 12 — 10 — 1934 Cuma, rincilikleri günü başlıyacaktır. 2 — 56 ve 61 kilo (o müsabakaları 12 «— 10 — 1934 te Fatihte kâin Ha- liç İdman yurdunda, 3—66 ve 72 kilo müsabakaları 19 — 10 — 1934 te Kumkapı klübün- de., 4 — 79 ve 37 kilo ve ağır siklet müsabakaları da 26 — 10 — 1934 te Beşiktaş klübünde yapılacaktır. 5 — Müsahakaya tecrübeli güreş- çilerin hepsi girebilecek ve tecrübesiz güreşçilerden de her klüpten ve her sikletten âzami üçer sporcu iştirak 6 debilecektir. 6 — Güreşçilerin behemehal gü « reş federasyonundan lisans almış bu « lunmaları ve nizami vaziyeti haiz ol. maları şarttır. 7 — Tolerans yoktur. 8 — Tartı 11 12 ve müsabakalar" O) tamam birde başlıyacaktır. 9 — Tartı zamanma yetişemiyen «© ler müsabakalara giremezler. z -g