1 Mayıs 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 20

1 Mayıs 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 20

Bu meşhur Bilgin ve Edip TOLSTOL un AŞKI ve EVLENMESİ. Tam Evlenme Merasimi Gömleğini Nasıl Kaybetmişti? Myo Andreevna, 1862 senesi Eylü- lünde bir akşam üstü, etrafını sa- ran annesi Sophie Bers ile kızkardeş- leri Lise ve Tatiana'nın yardımlarile, gelinlik elbisesini giyiyor ve süsleniyor- du. Saat yedide kilisede Kont Liov Nicolaievich Tolstoi ile akidleri yapr- lacakt İki tarafındaki büyük şamdanlarda yanan yirmi mumun aydınlattığı ayna- nın karşısında ayakta durmuş, saçlarını tutan sedefli tarakları düzeltiyordu. Ay- nada uzun ve ince endamlı, biraz vak- tinden evvel büyümüş, bir genç kızın aksi görünüyordu. İç gömleğinin üst kısmı, henüz zayıf olan göğsünü ve kü- çücük kollarını çıplak bırakmıştı. Örgüler halinde sarılarak sımsıkı toplanmış saçları, temiz çehresini çok gü- zel çerçivelemişti. Biraz miyop olan elâ gözlerinin mâsumane bir bakışı vardı. Burun deliklerile dudaklarının hafif tit- reyişleri ve bazı hareketlerindeki ânilik, bu kızın hassas ve biraz da asabi oldu- ğunu gösteriyordu. Buna mukabil alı- nının düzgünlüğü de intizamperverliğine ve ciddiliğine delâlet ediyordu. Henüz on sekiz yaşında olan Sofia Andreevna, Liov Tolstoi için kalbinde 18 büyük bir aşk besliyordu. Onun tesirli çehresi ve garip bakışlı gözleri genç kızı teshir etmişti. Onu çok eskidenberi tanıyordu, Edibin sehhar yazılarını her zaman hayranlıkla okuya okuya hayal- perest olmuş, ümidsiz bir aşkla.. ve ha: onunla birleştirebilece- amıştı, Esasen ailesinin gizli bir tasavvuru vardı: Ablası Lise'nin Kont Tolstoi ile evlendirilmesi düşünülüyor- du, Fakat, fevkalâde bir adam olan Liov Nicolaievich Sofia ya âşık olmak sure- tile bütün bu plânları altüst etmişti. Şimdi biraz sonra Sofia, onun karısı o- a ve merasimi müteakip derhal alıp İsnaia Polianadaki malikâne- sine 5 ötüşü ekti $ # Bu düşünce ile heyecanlanan genç a sabırsızlık ve endişe ile içini Geli u kadar büyük bir saadet, arızaya Maklal ayağına gelemezdi. Nişanlı: * Yazan: Claude Samoune Türkçeye çeviren : 1 R Bilgin sini sevdiği kadar ona hürmet te ediyor, fakat henüz pek tecrübesiz olduğundan, onun, bazan aksülamelleri çok canını si kan karakterini, yanlış tahlil ediyordu. Bunun neticesi olarak safdilâne bir su rette Tolstoi'i hertürlü hukuktan vi reste bir yarımilâh derecesinde telâkki ediyordu. Bu dehakâr ruh, bittabi umumi kal delere bağlı olamazdı. Esasen kendisi de ona bu yarabetleri yüzünden bağ lanmamış mı idi? Liov Nicolaievich, en iyi yerleşmiş ananelere karşı büyük bir nefret duyar dı. Bütün dikkat edilmesi icap eden âdetleri bilmiyor; veyahut bilmek iste miyordu. Bilhassa arzularına karşı hiç bir engel tanımıyordu. Onun sabirsir lığı nişanları ile düğünleri arasındaki müddeti kısaltmış.. ve gene onun arzu! yüzünden Sofia nişanlılık devresini hep hazırlık ve telâş içinde geçirmişti. Şimdi de, daha kendini toplamaya vakit ka madan, derhal ailesinden ve içinde çö cukluğunu geçirdiği yuvadan ayrılarak, gidip; onu hem teshir eden, hem de ayi zamanda korkutan bu fevkalâde adamli yaşıyacaktı Tolstoi ateşli ve kıskanç olduğut dan, en küçük hâdiseleri bile, kızmağ!