31 Temmuz 1939 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 13

31 Temmuz 1939 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 13

sü bir xa inandığını r. davasıdır. leksiyonu okurtaran varıncaya ekliyoruz. yetin dü- i müney nünevver; /hasına da in bakir | z esasları zelerini, cudunda nasıl | insan ıda his bir mah- : etmek ice nice eni ser- n bütün : ni raşyola- iliyetle- rulmaz, ği ilâhi | celelim; | ye palım. | ii | adır, ve asevver sevdiği: | Şerrin | HAZIRIM KOMUTANIM Hr. sevinç içinde çalkanıyor. Ken- di evi ve yurdunun sokaklarında kâbuslu günler geçiren Hataylılar, artık ebediyen mesut günlere kavuştular. Şerefli süngülerinin. meşalelerile hiç batmıyacak bir güneş yaratan şanlı ordumuz, Hatay sokaklarından geçer- ken içten gelen bir istekle mütemadi" yen alkışlanıyor. Halk: “yaşasın Türkiye Gumhuriyeti hükümeti, diye bağırıyor. * Şerenadlar : 7 Yazan: Gi çok güzel; içli bir yaz akşamı.. Munis, sevimli Marmaranın, bir müjde havası kadar ılık ve okşayıcı meltemi, bin bir renkle için için akan suları okşuyor, öpüyordu. Bütün gün güneşi içen sular, derin bir doygunluğun saadeti ve rehaveti içinde baygın giki durgun... Sular artık güneşi içemiyor. Güne- Şin son ışıkları suların dudaklarında renk renk taşıyor.. Sularda bir renk düğünü var... Marmarada akan sudeğil,, Renkl.. Andan ana değişen rekleri.. O gece hava sâkin, rüzgârsızdı. Sa- bahın tatlı güneşi İskenderun sahilini ai başladığı zaman, Fındıkte- edeki tabur komutanı, alay komuta- zi tekmil haberini ye — Hazırım komutan Orada hazır EŞE bralz kolo: nelinin sesi; duyuldu — Yolunuz açıktır!.. Açık veya kapalı her yoldan geç- mesini bilen, fakat yarın ülküsünü de dünya milletlerinin saadeti kaygısiyle beraber kılıç ve süngülerinin ucunda birer defne dalı gibi taşıyan Türk nu- kerinin komutanı İlyas Şükrü Kanatlı, alınları yurt güneşi altında tunçlaşmış askerine döndü. Ve tabur komutanına — Girl emrini verdi.. O anda Mehmetçik yirmi yıl has- retini çektiği Türk toprağına ayak astı, ilhamını heyecanından alan kah- reman Mehmetçik Hatay şiirinin mıs- İÇİNDEKİ DENİZ Naciye Evren Marmaranın ruhu renklerle ve ses- sizlikle ne güzel k rmara, denize hiç benzemez. O, ne bir göldür, ne deniz,nede birakar sul.. Marmara herşeydir. Hırçın ve zalim değildir.. Kara kış günlerinde bile yarattığı itimad hissini aramaz öl kadar sessizdir: Rengine ba- kınca gönüllerden, bu suyun rengini bir pınar suyu gibi içmek arzusu uyanır, Bir göl gibi durgundur. Fekat aslâ bu- lanık değildir. Ekseriya mariliğin en iç ramı işte böyle yazdı şu dakikada; kardeş kolları şükran ve minnetten örülmüş birer çelenk gibi yiğit omuz- lara asıldı. Antalya ve İskenderun kırlarindan toplanmış çiçekler Mehmetciklerimizin geçtiği yollar üzerinden oyalar; bugün Türk geçtikçe on dokur yıllık bir uykudan gerinmek- sizin uyanan yollardır. ürk sancağının altında toplanan binlerce vatandaş, yaşasın cumhuriyet, var olsun onun gözbebeği şanlı ordusu, mesut günlere ka- vuşturanlara sonsuz bağlılıklarını ilân ediyorlar Sö açıcı, en ferahlandırıcı rengine bürünür. armaranın mavisi gönüllerin, ruhun, sonsuzluğun mavisidir. Bir deniz kadar engindir! Fakat u- fukları birer hayâl ve efsane âlemi de- ğildir. Her ufukta bambaşka bir bahar hayatı vardır. Marmarada günün her saatı ayrı bir bahar ikliminden koku: lar, sesler ve renkler taşırır. Bir nehir, bir akar su, bir çağlayan gibi müzikli ve ahenklidir. Yalnız göze ve ruha değil, bütün hislerimize hitap eder. Bir akar su manzara ve seyyaletini aldığı zaman ruhlara serinlik veren bir beyaz yelpaze olur. Kış, Marmaranın mevsimi değildir. Ona rüzgâr değil, meltem yaraşır... Marmara hissi kadar fikride olan bir sudur! İnsan vücuduna gizlenmiş insan ruhu gibi, karalar arasında du- yarak, duyurarak yaşayan, ruhu varlı ğından derin ve sonsuz bir sul.. İşte insan ruhuna aşina bu hususi- yetlerile Marmara çok sevilir. ekingen martılarla yelkenliler, kot- ralar Marmara kıyılarının vefalı dostla- rıdır. Bazı akşamlar bol Sri çok inceji bir tüle bürünür. O za armara gökle birleşmiş, gök nizde deniz gökte erimiş görünür. Kıyılarında nice yorgun, muztarip, aşinasız kimseler dinlenir, gözleri ufuk- larda bir hayâl, bir yolcu bekleyenlere ses verir... Kıyılarında nice mes'ut insanlur, sa- adetlerinin şarkısnı söyler, hakikat olan yaaa bağrına basanlarla rakseder.. mara tesellidir, SALE hayattır, Kısaca; Marmara içimizin denizidir!., 13 neş'edir, dert