5 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

5 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

BASINDAN AKİSLER omünistlerin Dien.Bien-Fu zaferi Paristeki Rus Balesinin temsıllerını inkıtaa uğratmıştır. Hindicini deki Frensiz mağlübiyetini muteakp şe- uyanan şiddetli komünizm a- yuzunden temsiller, — hiç başlayamadan, meçhul bir tarihe te- hir edilmiştir. İlk bir 1kı akşam, vaziyete bir milli matem havası vermek için, Opera Komik ve Komedi Fransez gibi diğer Devlet Tiyatrolarının da kapa- tılmasına karar — vermiştir. Mamafih, ertesi sabah Başbakan Laniel, Sovyet Elç A, inogradov'a — bale temsillerinden Vazgeçıldıgını bildirmiş- tir. Yegâne itirazlar, Komunıst Fran— SIZ us Ko mıtesınd en s bal rinlerini seyretmeğe hazırlanan bale meraklılarından gelmişt. Bale biletleri uzun zamandan beri karaborsaya — düşmüş, 35.000 franka kadar çıkmıştı. bilet sahipleri tiyatro gişesinden paranın ancak onda birini alabilecek- lerdir. New.York Times) rönland'ın — 2000 nüfuslu GGodhoob 'da çiçek salgını başgöster- mistir Sıhha Bakanlığı şehir sakınlerının hastalıga tutulabileceklerini işaret et- miş ve yiyecek, içecek ve yakacak te- nün etmelerini tembih etmiştir. Şimdiye, kadar şehirde 16 dan fazla çiçek vak'ası görülmüştür. Godhoob Yavrukurtların gösterisi Yavrular kurt mu dersiniz? merkezi diğer şehirlerden tecrit edilmiş. tir. (A.P.) ıhhat Bakanlığı, Amerikalıların or- lalama olarak 68 yaşına kadar ya— şadıklarını açıklamıştır. Son sene zarfında 4 senelik bir artma kaydedil- mistir. 1961 deki ölüm nispetlerine — göre Amerikan — kadınları, erkeklerden 6 sene daha faz la yaşıyorlar 1900 de fark 2 seneyi geçmiyordu. Bugün doğan her Amerıkan kadı- nının Ömrü, ortalama olarak, 71,8 yaş, erkegınkı ise 65,9 yaş olarak — hesap ediliyo z ırktan olan Amerikalı kadın- bil 71,8 sene yaşıyorlar. Renkli ırktan olanların ortalama olarak r için 594 yı kadınlar 1çın ise 637 yaş tahmin edılı yor. Bugün Amerikada beyaz ırktan 8 sene daha uzundur. 1900 de fark 15 sene idi. (A.P.) M eşhur trişörlerden İtalyan muhaciri ank Costello, Federal gelir vergi- Si kaçakçılıgından 5 sene hapis ve 30.000 dolar para cezasına mahküm ol muştur. 63 y yaşın ndaki Costello, hükümet ta- rafından "kaçakçılığın şahı olarak va- sıflandırılmaktaydı. aşında iken — Amerika Birleşik Devletlerine gelen Costello, 39 evvel 10 ay hapıste yatmış, bundan son ra bütün vergi memurlarını atlatmağa muvaffak — olmuştur. Yalnız 1952 de senatonun ceza komitesine saygısızlık- tan 14 ay hapis cezasına çarpılmıştır. Şimdi, cezasını çektikten sonra, Ame- rikan topraklarından çıkarılıp, İtalya- ya iadesi de düşünülmektedir. 1947 den, 1949 a kadar 39.015 dolar gelir vergisi kaçırdığı tespit edilmiş- tir. (A.P.) T ahranın şimalindeki Rast Hapisha- nesinde isyan çıkmış ve 5 komünist mahpus vurulmuş, birçokları da yara- lanmıştır. Resmi kaynaklar ayaklan— mayı bastırmak için bir tank ve iki kamyon dolusu askerin gonderıldığini açıklamışlardır. Mahpuslardan bazıları kaçmağa te- şebbüs edince askerler evvelâ havaya, sonra da kalabalığın üzerine ateş aç- mışlardır. Kavga, çarşamba akşamı, mahpuslar yemekten sonra hücrelerine kapatılmak istemeyince çıkmıştır. (A P.) Roma Katolik Kilisesi tarihinde ilk olarak — Vatikan merasimlerinde işçi mümessillerine, hususi şeref yer- Gamsız Teyzenin Maceraları Papa — Pius edilecektir . XIT'nin ilân ettiği bu imtiyaz, ilk ola- leri tahsis rak Papa Pius X'un kilise tarafından Aziz olarak tanı ınması münaseb tatbik ak — merasimde sahasına A.P.) pılacı konacaktır C AKİS, 5 HAZİRAN 1954