5 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR ALEMİNDE lemiş bazı güreşçilerimizin minderi terkleri, idaresizlikten de gençlerin yetişmemeleri yüzünden şampiyonluğu kaptırdığımız — zaman, "alâkalılar" ın ilk aklına gelen, Londra zaferini kü- çümsemek olmuştu. * f ve hazırlıksız- . Şimdi kendilerini toplamışlar ve şampiyonluklarım geri almışlardır. Ta- bit olan cla bu idi; yoksa Londra za- feri değil, di. Hele 1952 olımpıyatlarında gene aynı kimselerin beceriksizlik, ihmal ve lâkaydileri yüzünden bilinen hezimiete uğramamız sanki tezlerini kuvvetlen- dirmişti. Halbuki spor sporcu kadar idareci de demekti itekim, efkarı, umumiyenin ve ba- sının şiddetli aksülâmeli karşısında "beceriksiz idareciler" iş başından a- tıldıktan takımımızı Zaferlere ka- vuşlurmuş olan Federasyon Reisi Veh- bi Emre'ye mevkii iade edildikten bir sene sonra, sıkı ve muntazam ça- lışma sayesinde takımımız dünya şam piyonluğunu Ruslardan geri almış bu- lunuyor suretle iddiaların —ne derece mesnetsiz ve çürük olduğu anlaşılmış- tir. V ehbi Emre eskilerden farklı bir zih- niyetle işi ele alarak yapılacakları bir programa bağlamış ve serbest AKİS. 5 HAZİRAN 1954 Türk Bekir — İsveçli Berlin Sporcunun — ve idarecinin zaferi resın temeli olan Karakucak güreşle- önem vererek çalışmalarını buna göre ayarlamayı bilmiştir. Tokyo şampiyonasından evvel, altı ay müddetle yurdun muhtelif bölge- lerinde tertiplediği gurup seçmelerile birçok genç kıymetlere şans vermek suretiyle eskileri de daha fazla çalış- maya teşvik etmiştir. Ayrıca bu — şe- kilde bir mesai sonunda tesbit edilen milli serbest güreş takımımızın hazır- ehliyetli antrenörlere tevdi isabetli ve faydalı olmuştu kıymetli antrenör, gureşçılerımızle da. ha fazla ilgilenmek suretiyle gençlerin noksanlarını tamamlamak imkânını el- de etmişlerdir Tokyoda kazandıgımız bu başarı bize istikbal için, çok iyi bir müjde. ver- mektedir. Şampiyonaya katılan takı- mın kadrosundaki elemanlara dikkat edecek olursak, vasati yaş haddinin 20-25 arasında bulunduğunu görürüz. eni oluyor ki, kadrodaki ele. manlar hususi hayatlarına itina göste- rirlerse en az 10 sene daha min- derde kalabıleceklerdır Bu gençler, yılların verdiği tecrübe ve olgunlukla uzun müddet şampiyonluk unvanları- nı muhafaza edebileceklerinden serbest güreş alemindeki âlemdarlığımız daha senelerce devam edebilir. Aksi halde 1948 olimpiyadından sonra olduğu gi- bi, şampiyonluğun verdiği — sarhoşluk ve rakiplerini küçümsemek gibi haller etmesi çok sonunda bu kıymetler de kısa bir za- hususunda büyük vazifeler beklemek- tedir. Vehbi Emrenin bu vazifeleri de ye- rine getirmekte muvaffak olacağına At Yarışları Yarış komiserleri N asıl ki hakemsiz bir müsabaka, hâkimsiz bir mahkeme tasavvur e- dilemez, koşular da komisersiz yapıla- maz. Bir bakıma yarış komiserlerinin vicdani karar salâhiyetleri — diğerlerin- Bu kabil mevkide ne tanınmış büyük salâhiyetlere da- yanarak koşuların muhtelif hâdiseleri için kararlar verirken bu ışı lâyikı ile yapabilmelerinin esası Ya bizde?! Evet, bi de de komiser- lere aynı salahıyetler aynı şekilde ta— şeyden evvel mizde yoktur. u Ankara koşularım idare etmek- 5 le mükellef Tarım Vekâletinin ya- Tış otoritesince, jokey kulübünün de bilgi, yarış komiserleri- 33