24 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

24 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

BASINDAN Dört kişilik bir orkestra heyeti hazi- ranın altısından beri Sicilya adası kıyılarında — küçük bir sandal içinde dolaşıp durmaktadır. Sandaldakilere dolaşmalarının — sebebinin ne olduğu sorulduğu Zzaman güzel bir kız olan Mor_ra şu cevabı vermiştir: "İki ay evvel buralarda, boğazına tahlisiye simidi geçmiş bir fok balığı gördük. Zavallı hayvan, boğazındaki simitten suya dalamıyor ve gıdası olan balıkları yiyemiyordu. Hayvanları hi- maya cemiyetine muracaat ettik. Fakat kur- tarabileceğimizi anladık. Arkadaşlarım da fikrimi kabul ettiler. Yakında ga- yemize — ulaşacağımızı zannediyoruz." (Reuters) L ondra senfoni orkestrasının 50 inci yıldönümünü kutlamak üzere or- kestrayı Prof. Josfi Krifs isminde meş hur Hollândalı orkestra şefi idare ede- cekti. Bu arada Kraliçe Elizabeth ve ana kaliçenin de konser günü İngiliz festivalinde — bulunacakları ilân edil- mişti bir kaç hafta kala Prof. Krifs bir ameliyat geçirmesi lazım geldiğini söyliyerek Amsterdama — ha- reket etti ve konsere kalamryacagmı da ilâve etmeyi unutmadı. Amster damda profesörün sıhhatini ogrenmek isteyen gazeteciler karısının — etrafım sardıkları zaman Mrs. Krips şu cevabı "Koc, on gün evvel festival için Londraya hareket etti Orkestra şefinin orkestradan mı, karısından mı kaçtığı meçhuldür (U. P.). A merikan hava yollarına ait bir u- çakta vuku bulan bir hâdise her- kesi üzmüştür. Kilosu 120, boyun 1.90 olan bir genç irisi uçağa bındıgı Za- man yaşının 15 olduğunu hiç kimse farketmem İsmi Reynolt olan çocuk uçak kal- kar kalkmaz oturduğu yerden fırlıya- rak elindeki tabancayla pilotun Üüstü- ne yurumuş ve ğru Meksikaya çek, yoksa..." diye tehdit etmiştir. Çocu- ğun bu hareketini gören ikinci tabancasını çekerek "yerine otur, yok- sa vururum" diye ihtar etmiştir. Bu ihtara aldırış etmemesi üzerine pilot çocuğu ayağından yaralamıştır Fakat hâlâ söz dinlemiyen çocuğa tekrar a- tes etmek sorunda kalmış ve öldür- Ne yazık ki çocuğun 15 yasında ol- duğ yanında bulunan 12 yaşında ki kardeşıyle iddiaya girdiği ve taban- canın boş olduğu sonradan anlaşılmış- tır ) AKİS. 24 TEMMUZ 1954 ariste geçen haftalarda, 12 kişi bir- P den esrarlı bir şekilde ölünce em- niyet makamları telâşa düşmüşler, işle bizzat alâkadar olan Dahiliye Vekili, şüphelendiği — Stalinon — isimli ilâcın terkibinin bulunmasını emretmiştir. Yapılan tetkikler neticesinde bu i- lâcın F vitamini ve tenekeden mü- rekkep olduğu anlaşılmıştır. Kompri- me halindeki ilâç insanları ya zehirle- mekte, ya da gözlerini ışıkta görmez hale getirmektedir. İlacın tesirinin çok kati olduğu da, satılan utudan ancak 100 tane hap alındığı halde 12 kişinin Ölmesi ile anlaşılmaktadır (Le Monde). * Seyyahların bu sene Avrupa bilhas- sa Akdeniz sahillerine yine büyük bir rağbet gösterecekleri tahmin edil- mektedir. 1053 senesinde New.York, Kanada, Avrupa ve Akdeniz kıyıları- nı 352 bin seyyah dolaştığı halde bu Kuyruklu Erkek mi, çocuk kiz mı? rakam, bu sene daha şimdiden 367 bi- ne çıkmıştır Yine 1953 senesinde bü- tün dünyada 899461 kişinin seyahat ettıklerı anlaşılmaktad 8 yaşındaki kuyumcu William Jacgues'in dükkânına giren eli bı- çaklı genç bir hırsız mücevherleri çal- maya kalkışmıştır. Kuyumcu, bıçağını bıraktıgı takdirde kendisi ıle dövüşe- ceğini söyleyince 20 yaşındaki — genç ve dinç hırsız, gülerek bıçağını atmış- tır. Kavga umulmadık bir şekilde neti- celenmiş ve ihtiyar kuyumcu genç hır- sızı tekmeliyerek, ısırarak dükkândan dışarı atmış, polise haber vermeye de AKİSLER muvaffak — olmuştur. Hırsız, aynı za- man da silâh taşımak suçundan tevkif edilmiştir (Le Monde) Ingılterenın güzel şehirlerinden Buckingham yedi dakika — içinde yarım milyon dolara satılmıştır. Şehri satın alan Bedford dükü, evleri ve tarlaları satışa çıkararak isteyenlerin bu araziye v lake sahip olabilecek- lermı soyle ş Fakat aynı gunun akşamı dük, De- von civarında — vurularak- ölmüş. tür ( hükümeti, yeni bir unvan vyet Sıcad etmiştir: "Kahraman anne!." Moskova radyosu ile de ilânı bu unvana ancak 10.15 çocuğu Sovyet anneleri sahip olabilecekler- dir (A.P.) B ir sirk turneye çıkmıştı. Sirkin Er- nest Goutelle ismindeki baş artisti, numara aralarında elbise degıştırırken ati ile öpüşmeyi âdet edinmişti. İl öpüşünde halk gülüşmeye başladı. İ- kincisinde de kahkahalar devam edi- yordu. Fakat üçüncüsünde kimse gü- lemedi Çünkü at, adamın dudağından bir parça koparmıştı (New-York Ti- mes) *$k Bu sene Amerikanın milli bayramım kutlayan halk arasından ölenler her senekine taş çıkarmıştır. 620 ölümün 348 tanesı otomobil ka- zası, 189 u yaralama, 33 ü çeşitli ka- zalardan ileri gelmıştır Emniyet mü- dürü son 78 saat zarfında 430 kışının öldüğünü söylemiştir. merikadaki "Zenci halkın tekâmülü cemiyeti" nin reisi olan Mr. Wal- ter White, Nobel mükâfatını kazanmış buluttan zenci Ralph Bunche'un bir "Emniyet komisyonu" tarafından iki saat müddetle sorguya çekilmiş el— masım protesto etmiştir. Bir zenci esirin t orunu olan Ralph Bunche, sorgusu akşamı Beyaz Sarayda, Ame rıkayı ziyaret eden Ha- beşistan İmparatoru —Haile Selâsiye erefne verilen ziyafette Başkan Ei- senhower ile beraber yemek yiyordu. Bu davetin maksadı, imparatora, A- merikada renkli ırklar mensuplarının en yüksek mevkilere gelebileceklerini göstermekti. Halbuki Haile Selâsiye, kendisinin beyaz ırka mensup bulunduğunu ileri- ye sürmektedir