24 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

24 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

ğımızdan attık. Fakat Avrupalı ve A- merikalı karikatüristler bizi hâlâ ba- şında fes ayağında şalvar ile çizerler. Bu, i gururumuzu rencide etse de, ıtıraf etmeliyiz ki onlardan çok bizim kabahatimizdir. Ecnebi karikatürist, bizi illâki fesle Ççizmeye âşık değildir. Ama, o uzun, pek uzun seneler zarfin- da daha kuvvetli, daha belirli bir alâ- meti farikaya sahıp olamadıkla, kari- katürist ne yapsın... Şimdi, Cumhuriyetçi Millet Partisi için de vaziyet aynıdır. Mazideki Mil- let Partisi, müşterek liderler. Partinin kuruluşuna tekaddüm eden hâdiseler Cumhuriyetçi Millet Partisi içinde, ka- rikatüristlerin nazarında, alâmeti farı- ka olarak "mürteci kıyafetı âdeta cil ettıyse kabahat karıkaturıstlerde midir ınız, “"kabahat Cumhuriyetçi a Millet Partisinde dedir" de demiyoruz. Ama, o alâmeti farikayı, en kısa Za- AKİS. 24 TEMMUZ 1954 manda — üzerlerinden sildirmezlerse kabahat kendilerinde olacaktır. O vak- te kadar, karikatüristlere tahammül gerek. Alametı farikaları sildirmenin yer lunun da, lâftan ziyade iş ve delil ver- me olduğunu bu arada hatırdan kimse çıkarmamalı. Hükümet Yeni Başkentimiz: Florya 1527 numaralı telefon çalıyordu: Bir s m, dedi, Reisicumhur haz- retlerı Floryada bulunuyorlar Başyaverlıgın telefonudur. dı. Başka bir ses: Efendim, dedi, Başvekil Beye- fendı Floryada bul unuyorl Günler var ki Ankarada telefonlar çalıyor ve günler var ki telefonlara ve- 21527, Sonra 27070 çal YURTTA OLUP BİTENLER rilen cevap aynı oluyor. 27060, Başve- kil muavininin telefonudur. Kibar bir ses: — Beyefendi Floryadalar, diyor. Milli Müdafaa Vekâletinin makam telefonu cevap vermiyor. 10677'den artık doğ Emın Kalafat çı kmıyor bil bir sesi — Vekil Beyefendi, diy rudan doğruya Buna muka- İstanbuldalar, 22256y1 da arayabilirsiniz. Bir baş- ses: — Vekil Beyefendi İstanbula gitti- ler, demektedir 1şletmeler Vekâletidir. — Vekil Beyefendi hâlen Istanbul— dalar... 24081'den (Millı makamı) başka cevap beklemeyiniz: yefendı İstanbuldalar. 200 çalıyor, çalıyor ve öğrendiği- niz Sağlık Vekilinin İstanbulda bulun- duğu oluyor. Sonra, gazetelerde bir haber: hadleri kararnamesi, tas- bazı formalıtele rin - tamam lanması için, Başbakanlık — Mü: steşarı Ahmet Salih Korur tarafma' şehri- mize getirilmiştir. Kararna: ehrı'— Mi ulunan Cumhurbaşkanı Celâl Bayar. Başbakan Adnan Merderes diger Bakanlar tarafından tasdik edıl— dikten sonra, muhtemelen bugün An- karaya goturulecek ve oradan ilân edi- lecektir. Eğitim Vekâleti Yeni kâr dikir deki (Vatan, 20 Temmuz 1954) Elbette ki yazın Ankarada havalar sıcak ve bogucu olur Ebette ki Flor- yada, deniz kenarında, deniz banyola- Ti alnarak isleri yü rutmek daha kolay- dır daha cazıptı ayet — Anayasanın 2 nci maddesının son fıkrası şudur: aşkent Ankara'dır". Bun şu cümleyi ilâve ederek Ana- yasa tadilâtına başlamak daha doğru yaz aylarında — Florya'ya Arsalar etrafında gürültü âdise bir kooperatifin aynı Florya- da, deniz kenarında, beledıyenın Vaktiyle turıstık gelışm için ayır- dığı arsaları metre karesi üç küsur li- radan satın almasile başlar. Forya, Atatürk devrinde parlak bir istikbale sahip bulunuyordu Projeler. plânlar hazırlanmış, gerekli 1st1mlakler yapıl- iş bu projelerin. bu plânların tatbikine kalkıştı Fakat aradan sene- ler gecmiş. Vali ve Belediye Reisi Dr. Lutfı Kırdarın eli oralara kadir u- zanmamış, onu takip eden Prof Fah- reddin Kerım Gokay bu gibi "teferru- at" için rmayı fuzuli bul- unmuş, netıcede Floryada Atatürkün em- riyle ne yapılmışsa, o kalmış, başka bir tek şey ilave edilmemiştir İşte bu sırada belediye memurları kooneratifi harekete geçmiş, Floryada belediyeye ait bulunsa arsaları yok pahasına kapatıvermiştir.