24 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

24 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

na kadar 400 milyon dolar sarfedile- çektir. evcu meydanların pistleri genişletilecek ve 1939 - 45 harp zama- 1 kullanılmış olan harp eğitim mer- tekrar açılacaktır. Ayrıca bü- yük hangarlar, malzeme ve tamir Üüs- i yapılmasına ve radar tesislerinin genişletilmesine çalışılıyor Gece av tayyar . ngiliz adalarının hava taarruzları i- in mü olması İngilizleri hava ngiliz adalarının hava taarruzları i- müdafaasına her milletten çok ehemmi Muhtehf av tayyareleri başlıca müdafaa elema- nını teşkil ediyor. Bombardıman ta yarelerinin ve hususile yüksek kabili- sini icap ettiriyor. Bu maksatla yapı- lan bir gece av tayyaresi Venom NF3 dür. Bu tayyare Amerikan elektronik muharebe cihazlariyle donatılmış olup en son radar tertibatım haizdir. Saat- e uçuş sürati 630 mildir. 30.000 kadem yükseklikte 1000 milyon fazla hareket sahası vardır. Silâhları: dört adet 20 mm. lik top. Bu tayyarenin deniz va- cifelerine uydurulmuş ir eşi de bahriye tarafından kullanılmaktadır. Yeni Ingıhz askeri nakil tayyareler dern harpte hava nakliyatı çok bü- lvî' ik bir ehemmiyet — kazanmıştır. Gerek kıta nakilleri gerekse ikmal nakliyatı acele hallerde ve hususiyle ikmal yollan kesilmiş kıtalar için ha- vadan yapılmaktadır. İkinci dünya harbinde hava indirmeleriyle yapılan taarruzlarda, kuşatılmış müdafaa mev- zilerine yardımlarda ve denizaşırı ik- mallerde bu gibi nakliyat çok kulla- nılmışur. Bu sebeple modern hava sa- nayii nakil tayyarelerini inkişaf ettir- meğe çalışıyor. İngilizlerin bu maksatla meydana getirdikleri yeni bir nakliye tayyaresi Beverley'dir. Bu tayyare İngiliz kuvvetleri tarafından sipari meydanlara inebilir. 25 ton taşır ve 132 yolcu taşıyacak şekilde de tanzim olu- yetler olmuştu. Bizde de benzerleri görülmüştür. Bu gibi ehliyetsiz fa- kat ehliyet yerlerine gelebilen in- sanlar mutlaka zararlıdırlar. Bütün ömürlerini mesleğin en çetin ve yıp- atın — hizmetl geçirerek o0- muzlanndaki yıldızların her birini, hayatlarının en kıymetli yıllarını ve cevherlerini — hizmet uğrunda sarfet- mek — suretiyle hak ederek almış o- lanlar bu gibi kendilerini — bile geçtiklerini görürlerse çok — müteessir olurlar, moralleri — bozulur ve kırılır. İşte Erkânı Harbiyenin bu tamimi bu AKİS. 24 TEMMUZ 1954 ASKERLİK SAHASINDA Amerikan ordusu - manevrada Her - şeyden nabilir. Aynı zamanda hem yolcu hem eşya nakli için de tertiplenebilir. Gene ses sürati kişilik, her havada çarpışabilen de Havilland D. H. 110 avcı uçağı halen kraliyet donanması için gelişti- rilmektedir ve yapılan uçuş deneme- leri esnasında sesin süratini aşmıştır. Bu denemeler normal bileşik ve hareketsiz kuyruk yerine konulmuş o- lan yeni hareketli kuyruğu denemek için yapılmaktadır. Amerika Amerikan silâhlı kuvvetleri i Wilson Se- Amerika si- bütçesine göre nasıl tertipleneceğini izah etmiş- tir. Bu izahlara göre bütçe geçen yıla nisbetle dört milyar dolar azalmış ola- çaktır. Silâhlı kuvvetlerin miktar ve teşkilâtları şu şekılde plânlanmıştır: Hava kuvvetleri bakımdan en mühim bir konuya te- mas etmektedir. Hiçbir ordu böyle bir mücadeleden — vareste kalamaz. Bizim tarihimizde bu yolda suiistimal pek çok olduğu için herkestin fazla bizim dikkatli olmamız lâzımdır. Yal- nız şunu da ilâve edelim ki nepotizm ile mücadele daha çok Vekâletin va- zifesidir.. Çünkü "asker müşteriler" Erkânı Harbiyenin salâhiyet ve kud- retini aşan yolları bulmakta mahir- dirler; bunlara ancak Vekâlet karşı koyabilir. Prensip doğru ve güzeldir. Şimdi iş tatbikine kalmıştır. Muvaf- fak olunacağını ümit ediyoruz evvel cevvaliyet emmuz 1957 de hava kuvveti alay (Wing) halinde organize edil- miş olacaktır. Bunun 126 sı muharebe alayıdır. Bahriyenin hava kuvvet, tayyare gemilerinde olmak üzere, 16 hava gru- pundan ve 15 denizaltı savaşı eskadro- nundan ibaret olacaktır. Ayrıca deniz piyadesinin de üç hava alayı buluna- caktır. 5 haziranı sonunda kara ordusu şöyle organize edilmiş bulunacaktır: 17tümen, 18 alay ve muharebe timi, 122 uçak savar taburu. Kara kuvvetlerinin bu yekünu Ko- re harbindeki en yüksek seviyeden üç tümen noksandır. 955 haziranı sonunda deniz kuv- vetleri şöyle olacaktır: Faal filo 1080 gemi. Bunlardan 404 gemi büyük tip harp gemileridir. Bu yekün —bugünkü mevcuttan 49 gemi| noksandır ki bunun da dördü büyük)| tip gemilerdir. Deniz piyadesi bugünkü durumunu muhafaza edecektir ki, muharebeye hazır üç tümenden ibarettir. Personel mevcutları: 1953 aralık ayı sonunda silâhlı kuvvetler yekünu tahminen 3.402.900 idi. Bu mevcut 1955 haziranı sonunda 3.047.000 ne inecektir. Bu azaltmalar şöyle yapılacaktır: Kara kuvvetlerinden 308.200. Bahriyeden 76.400 Deniz piyadesinden 28.800. Bu azaltmalara mukabil hava kuv- vetlerinin mevcuduna yapılacaktır. esas tahmini 29.842,000.000 dolardır.