4 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

4 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

S POR Yüzme Manş denizinde Türkler Mnşın azgın dalgaları ıle yaptıgı 16 is. del aatliık bir mücadele unda onu mağlüp etmiye muvaffak lan yüzü- cümüz Murat Güler sessiz sedasız ay- memleketine gene sessiz seda- sız dönmüş bulunuyor Kara sularımızla mukayesesine im- kan olmayan Manş'ı geçen ilk Türk olarak spor tarihimize geçmiş olan Murat Güler, kırılmak bilmeyen azmi sayesinde, iki defa teşebbüsünün akım kalmasına neticede Manş'ı geçmek suretiyle idealist bir ruhun en bariz örneğini vermiştir. Dakikası dakikasına uymayan bu denizde hemen her sene yüzlerce yü- ücü, maceraperest hayallerle giriş- tikleri tecrübeler sonunda teşebbüsle- rini tahakkuk — ettirememişler ve bu işin sadece mukavemet işi olmadığını itiraf etmek — mecburiyetinde kalmış- lardır Murat Güler tam 4 senedenberi sırf bu teşebbusune inhisar eden çalış- malarına, her türlü maniye rağmen devam etmiş, bılhassa iki tecrübesinin verdiği bir olgunlukla her türlü pro- paganda ve sterişten uzak olarak, Fransa sahılınde girdiği Manş deni- zinden İngiltere sahilinde karaya çık- mıştır. Kendisine refakat eden bir mo- torun bütün mürettebatının, teşebbü- sünden vazgeçmesi hakkındaki teklif- lerine uymayarak azgınlaşan Manş su- larında hem de dakikada vasati 50 ku- laç atmak suretiyle rekor kovalayan havanın gittikçe bozması d teşebbüsünde muvaffakiyete — erişmiştir. Memleketimizde gıda sanayii mü- hendisi bulunan bu genç yüzücümüzün Fransa su derasyonuna da- hil iki zatın temsilciliği altında Mans'ı geçmiş olmasına rağmen, İngiltere'de bulunan Manş'ı geçme komisyonunca tanınmak istenmeyen hakkı nihayet tanınmak suretiyle bir Türk yüzücü- adı Manş fatihleri arasına dahil edilmiş bulunuyor. antrenmanlarını Boğazın akın- tılı. sularında yapan Güler, bundan Adalara ve çalışmış ve aylarca da Manş suların- da antrenman yapmış olduğu halde bunların hiçbirinin Mans'ı geçmeye kafi gelmediğini itiraf etmekle bu başa- rının hiç te kolay kazanılmadığını an- latmaktadır İkinci bir Türkün aynı te- şebbüste bulunmak üzere olduğu bu- günlerde. Manş'ın artık Türkü tanıdı- ğını, irade ve azmı bütün gençlerımı— zin, Murat her zaman Mans'ı ve kudrette olduklarına Murat Güler'in şahsında tecelli e- den Türk sporcusunun muvaffakiyet ar- inanıyoruz. 32 zusu baki kaldığı muddetçe daha bir- çok gençlerımız Manş'ı mağlüp ede- cekle Güreş Dünya güreş şampiyonasının revanşı okyo'da yapılan serbest — güreş şampiyonasında ört senedenberi Rusların elinde bulunan dünya ehem kaya gir- mek mecburiyetindedırl Beynelmilel güreş federasyonunun tensibi ve bizim a şampiyonasının — birinci ve nin revanş karşılaşmaları 12 Eylülde İstanbul'da Dolmabahçe Stadında ya- pılacaktır. Bılındıgı üzere sadece 954 dünya i ikinci- nş karşılaşmalarına şampiyonları- mızdan a Rus, İsveç, Japon ve İranlı güreşçiler iştirak hakkını zanmışlardır ve bilhassa bunlar dünya şampıyonlugunu bize kaptırmış bulunan — Ruslar 5 kişilik bir takımla memleketimize geleceklerdir. Bizim 2 birincilik ve 3 İkinciliğimize — karşı Rusların 3 birincilik ve 2 ikincilikleri vardır ki; iki takımın da 5 şer kişilik kadroları ile bu karşılaşmalar bir mil- li temas hüviyeti almış durumdadır. 12 Eylül tarihinde İsveç'in meşhur Andenber ve — Antonson'u yanında Bayram'ı mağlüp eden Japon ve İsmet'in yendiği İranlıyı görmek ve güreşlerini seyretmek muhakkak ki, bir daha ele geçmesine imkan olma- yan bir kazanç olacaktır Rusların bu orga anizeden evvel ser- takımımızı vsimsiz karşılanması İstanbul'a gelmekten kaçın- ma vesilesi teşkil etmezse halen ser- best güreşin en mümtaz mümessilleri- nin son kozlarını Dolmabahçe minde- rinde ortaya kovmalarına pek az bir zaman kalmış olacaktır. Ehemmiyet ve iddiasını defalarca tekrar ettiğimiz bu anş karşılaşma- sına pek az zaman kalmış olmasına rağmen rek fedorasyonumuz gureşçılerımız halen dünya şampiyon- luğunun rehaveti içinde daldıkları yaz uykusundan uyanmak niyetinde görünmedikleri içindir ki kendimizi haklı bir endişeden kurtaramıyoruz. Beş güreşçimizden üçünün Anka- ra'da eski bir salaş tiyarosunun köh- ne sahnesinde kendi kendilerine — ça- lışmak heveslerine karşı diğer ikisinin köydeki tarlaları ile uğraştıkları ha- beri hepimizin malümu iken buna fe- derasyonun aldırış etmemesi kelimey- le anlatılamayacak kadar acıdır Bilhassa Rusların karşısında ana- te nevi ata sporumuzu temsil edecekler üzerlerine yuklenen mesuliyetli — ve mesuliyetli olduğu kadar şerefli vazi- felerini ne yazıktır ki hiç müdrik gö- rünmeden 3 - 5 kuruşluk menfaat uğ- runa yağlı güreş çayırlarında kıran kırana —güreş tutmakla suiistimal et- mektedirler. Eylül, bir milli bayram havası yaratabileceği — gibi, ggüreş — sporuna candan bağlı olan ve Ruslarla olan mü- sabakalara bambaşka bir mana veren Türk milletine bir millii matem de o- labilir. Bunu idrak etmiyor görünenler unutmasınlar ki böyle bir matemin yaratılmasına sebebiyet verenleri Türk milleti asla ve asla affetmiye- cektir Atletizm Avrupa atletizm şampıyonası ern'de başlıyan V inci Avrupa At- Bletızm Şampıyonası AKİS'in — çık- güne kadar neticelenmiş olacak. Bütün —Avrupa'nın pist şöhretlerini bir araya toplamış bulunan — Avrupa Atletizm Şampiyonası tahmin edilenlerin olduğu eni yeni duyulmaya genç istidatların da muvaffakıyetlerıne sah- ne olmuştur. 1950 de Bruksel de yapılan IV üncü tığı mış olması atletizmin aksine olarak Avrupa'da revaçta o Nina Otkalenko &6.6'de 800 metre Rus 2 AKİS. 4 EYLÜL 1954