4 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

4 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR dım, yüksek atlama gibi müsabakalar hem de birkaç üniversiteyi davetle şampiyonalar tertip ediyor Dalgıçlık ise tehlikeli bır spor ol— duğu için zayiatı da fazla i in dalma rekouruna te- her sene birkaç bin sporcu- nun hayatına mal olmaktadır. Halen derin dalma rekorunu elin- de tutan Fransız Maurice Fargues ye- ni bir rekor tecrübesi uğruna ebedi- yete göçüverdi. Futbol İmtihan 7/Ekim/1954 Pazar. Bu tarihin biz- ere dünya kupası maçları arifesin- de ışbaşına gelen futbol federasyonu içi n olabileceğini hatırla- kupası — maçlarının he- men arifesinde vazifeye davet edilen şimdiki federasyon o zaman da vaktin kısa olduğunu ileri sürmüş ve muhte- mel mağlübiyetlere bir zemin hazırla- mıştı. Fakat hakikatte mağlübiyetleri hazırlayan amillerin başında teknik ve taktik hatalarıyla bir takım idaresiz- likler yer almaktaydı. Yazıldı, çizildi, neden bu 1şler boyledır, mesul kimler- dir, bildi diye. Kimseden hiçbir ses çıkmadı. Daglar ses verdi de in- sanlar nedense konuşmadı. Şimdi yeni futbol federasyonu 17 Harbiyeli Küçük Amerika olma yolunda Yeni 34 Ekimde Saray Bosna'da — yapılacak Yugoslavya — ürkiye karşılaşmasın dan evvel muhtemel bir mağlubiyete karşılık umumı efkarı hazırlar görün- yer alan sayın Adnan Akın geçenlerde kaleme aldığı bir yazıda, bu tarihin memleke- timizde futbol mevsiminin hemen baş- langıcına tesadüf etmesi dolayısıyla ha- talı bir tarih olduğu üzerinde durmuş ve bu maçı programa alan eski fede- rasyonu mesul tutmuştur. 17 Ekim boylece yeni federasyonun icraatını ilk örneği olacakken, bu milli maçın neticesinin mesuliyetini federasyona yüklenmek ha şimdiden kara bir gün olarak gös- termeye hazırlanmaktadırlar. Biz ay- nı fikirde değiliz. Memleketimizde futbol mevsiminin başlangıcı olmakla beraber 17 Ekime kadar bir milli ta- kım kolaylıkla hazırlanabilir. Yugoslav maçına — hazırlanabiliriz evsim başı diyoruz. Birçok takım- Mlarımız idmanlara — başladı ve 20 günü çoktan geride bıraktılar. Hu- susi maçların ise ikinci haftasını açı- yoruz. B demektir ki yeni futbol mevsimi zırlıklarına 15 Ağustosta girmiş bulunuyoruz. 15 Ekime kadar çalışmamız — için elde kalan müddet kım herhalde form dıgı gıbı hazırlanır Halb sunu şimdiden hissedenler, icraatı bir yana bırakıp, kendilerini haklı göstermek için zemin hazırla- maktadırlar Dünya kupasındaki bir seri mağlü- biyetlerden sonra Yugoslavya maçı ye- ni futbol federasyonu için bir — nevi prestuı kurtarma meselesı yapılmalı ve yesi çalışmalarının meliydi. Fakat bugün g teyiz ki, futbol — federasyonu bir yol takip etmektedir. yanlış sıl değiştirmiş ise, maçı- nın da tarihini değiştirmek herhalde kabildi. Bunu yapmayıp zevahirin kur- tarılmak istenmesi ne derece doğru- dur? Halbuki yeni futbol federasyonu millet önünde Yugoslavya - Türkiye milli maçı ile belki de son imtihanla- rını vermektedirler. Bir imtihana ise bu hava ile girmek, kabul etmek icap eder ki pek hayra alamet değildir. Eski federasyonun Yueceoslavya - Türkiye maçını 17 Ekimde kabul et- mesindeki hatalı olup olmayışı husu- suna gelince: Eski federasyon, maçı bu tarihte kabul ederken şüphesiz o- na göre ayarlayacak ve takımı o ta- rihe kadar hazırlayacaktı. Yoksa on- lar da bu memlekette futbol mevsi- minin başlangıcına rastlayan bu tarih- lerde bir maçı oynamanın hatalı olup Gamsız teyzenin maceraları olmadığını bılecek kadar bu işten an- ayan kimseler ederasyon bu rosunu — İstanbul'a nakletmek fikrinden ve kurye ile top- lantılar yapmaktan başka henüz hiç- bir icraatım görmediğimiz futbol fede- rasyonundan daha iddi bir çalışma beklemekteyiz ve beklemekte hakkı- mızdır.—C.S. AKİS, 4 EYLÜL 1954