12 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

12 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

KADIN Moda Yeni cereyan ve biz P arisin meşhur terzileri yeni mo- dellerini teshir ettiler; fakat mü- him satışlarını yapmadan evvel, bu modelleri hasına ve dünya eikârın arzetmek istemediler. Büyük defilele- rin resimlerini basan mecmualar mo- delleri beyaz bir kâğıtla örterek üzeri- ne yasak damgasını vurdular. Fakat bir yandan da, halkın hazıra, ucuza v pratiğe karşı olan temayüllerini sezen ve hazır elbise satan müesseselerin alıp yürüdüğünü gören bu büyük terziler ıkları hazır elbisele- rini derhal piyasaya sürdüler.. Bu ha- zar elbıselerın kumaşları, dikişleri fev- kalâdedir vi ellerin ana hatları onlarda da mevcuttur. Şu hal- de neden hâlâ herkesin gozu yuksek- lerdedir? İhtimal en pa ak üyük temlerın piyasaya sürdükleri elbiselerin de her- kesin bütçesine göre olduğu zannedil- mesin. Turk parası ile bir etek ceket a, bir döpiyes veya tayyör 490 ve gece elbıselerı 350 ile 400 lira ara- Ucuz elbiseler 400 lira! 20 sındadır. Fakat aynı terzilerin biraz rötuş ve değişiklikle, aynı modelleri binlerce liraya sattıkları göz önünde tut unlara ucuz elbise denil- mektedır uzluk yaratmak istediklerini ileri suren ük terzilerin asıl maksadı kendılerınden çok daha ucuza satış yapan diğer hazır elbisecilerle rekabet edip, ucuz giyinen halkı da elde etmektir. Çünkü tanınmış zengin- er ve Amerikalı milyonerler nasıl olsa gene onların pahalı modellerini ala- caklardır, ucuzlarım değil.. İşte Parisin kodaman terzilerinden Jacgues Heisn- in hazır elbise koleksiyonundan birkaç model. Acaba hazır elbisecilik, hakikaten, butun dünyayı peşinden suruklıyecek İsmetpaşa Kız Enstitüsünün ha- zır elbısecılık üzerinde ihtisas yapmak üzere Amerikaya yolladığı mütehassıs öğretmenlerinden bırı çok yakında memlekete dönecek ve Türkiyede de kaliteli hazır elbısecılıgın ılk adımları atılmış olacal arına ucuz ve guzel gıyınmek nnkanını sağ- hyacak olan bu teşebbüsü merakla bekliyoruz. Dedikodu Margaretin seyahati A ilece ve kiliseye giderek, geçirilen sakin bir pazar gününden sonra, Prenses Margaret, yanında, oldukca kalabalık bir refakat heyeti olduğu halde yola çıktı. Başının bir tarafına yapışıp kalan, mınımını şapkası ile İngilterede yenı bir fırtınma koparan genç uçağa binerken ılk resmi tebessumlerıne baş- lamıştı. "Romada tatil" filmini, — yakında, seyredenler onun bu guzel seyahatıne gıpta edemiyecekler. "Trinidad" gibi bir saadet adasın- da, bir çok sıkıcı ziyaretler yaptı ve “Antil" adala! ususiyeti olan fev- kalâde kokulu beyaz yapraklı, "gece çiçeklerinden" ziyade refakatındekı- lerle meşgul olmak zorunda kaldı. ha doğrusu refakatindekiler yalnız kendisi ile meşgul oldular.. Bakın bun lar kimlerdir? Lady Cavendısh NIıss Iris Peake, "Lord Chemberi in asistanı Sir No Vakıa "Romada tatü" fi geret e çok benziyen bir p enses, ya- ındaki zevatı atlat asını bılıyordu ama, bu her zaman olacak iş değil, hem de şimdi "Margaret" eski neş'eli, ele avuca sığmaz küçük kıza veda et- miş, büyük aşkım kalbinde, gizleyen melankolik bir prensestir. O gene ge- ziyor, gülüyor ve bir hayal alemıne daldığ e neş'e- sinin daima sathi kaldığını söylüyor- lar. Bu resmı zıyaretı de kendisi de- ğil, onun hesabına, kral ailesi arzu et- miştir- Şimdi birçokları, onun İngiltere- den bilhassa uzaklaştırıldığım söylüyor Bu seneki hat Alfabede harf kalmadı ve bunun sebebini araştırıyor. Resmi cevap, onun kral ailesini temsil etmek üzere gittiğidir. Halbuki Margaret, bu işi, ingilterede de pek âlâ yapabilirdi ve bilhassa son günlerde, sıkıcı vazife- lerinden fevkalâde bunalan Edınburg dükü bu deniz kolonisi seyahatı için biçilmiş kaftandı. ilindiği gibi, dük tam manasile denizcidir. Ve bu seya- hat onun için duşunulmuştu Fakat son anlarda, Margar tin, gine, neş'e- sını kaybettiğini gören ailesi onu bu seyahatle biraz oyalamak bıraz da ka- fasını meşgul etmek istemişti Bilindiği gibi Margaret, ılkbahar— da, isim ve — imtiyazlai arından feragat edip, seçtiği adamla evlenecek yaşa gelmek! tedır İlkbaharda kral ailesinin, genç kıza çektirdiği imtihan devresi sona eriyor. Şayet onun evlenme arzu- su devam ederse, kimse ses çıkarmıya- cak. O zamana kadar da Marg et on- ların hiçbir arzularına arşı gelmıye- cek!. İşte Prenses "Margaret" le kra- liçe arasmdakı anlaşma. Zate müte- veffa eorge, Elizabeth, Phılıppe ıle evlenmek ıstedıgı zaman ayn muş sonra' dükü bağrına, basmıştı.. Vaziyet aynı olmamakla beraber. anlaşılan kral ailesi, hissi ımtıhanları seviyor! * E ğer bir takım resmiyetler olmasa, argaret in çıktığı seyahat cid- den harikulade — birşey: Trinidad herkesin görmek ıstedıgı bir adadır. Burada Hintliler, Portekızlıler, Afri- kalılar ve Çınlıler vardır. Müslüman- lar ntlilerin mabetleri, de- gışık pazarlar ve uçsuz bucaksız plâj- AKİS, 12 MART 1955