12 Mart 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

12 Mart 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR Böyleleri oldu da Fransızlar sinirlendi derasyon Umumi katibi Eşfak Aykaçtı. Aykaç Viyanadan iyi haberler getir- mişti. Bir müddetten beri devam eden, vrupa camiasından — sayılmadığımız için Avrupadaki organizasyonlara ka- tılamıyacağımızın üzüntüsü boylece sona ermiş oluyordu. F.I.E n yap- tığı toplantıya bizi ev sahıbı Avustur- ya davet etmişti. Toplantı tarihinden vvel Viyanaya giderek kulıs arkası faalıyetlerde bulunan Eşfak Aykaç bu çalışmasının semeresini elde etmıştı Bize bu toplantıda müzahir ola lar Yunan delegesi "Kosta Kstantara", ile Yugoslav delegesi Andre Jevıç ve Avusturyalılardı. Avrupa camiasından olduğumuz, Nato devletlerıne dahil bulunduğumuz ve hattâ Balkan Pakttı ile Yunanistan ve Yugoslavyaya hayatı bağlarla bağlandığımız hususu bu top lantı da belirtilmişti. 952 de aleyhımız- de bulunan ve bizi Asya blokuna attı- ran İngiliz delegesi Stanley Raus'da bu sefer lehimizde, hareket etmişti. Eşfak erasyonu başkanı Doktor Şebeş'le karşılaşınca birden rmaş dolaş olmuşlardı. Bılındığı gibi Şebeş'le Eşfak İstanbulda defa karşı karşıya futbol oynamışlardı Her ikisi de eski hatıraları beraberce tek- rardan yaşamak fırsatını beş de Türk tezini müdafaa edeceğini söyledi. Böylece karar verileceği güne ar intizar edildi. Eşfak Aykaç ka- rar verileceği zaman salonu terk et- mişti. Beş on dakika sonra Yunan de- legesi Kosta Kostantara güler yüzle gelerek Eşfak'ın boynuna sarıldı. F.I. FA. nihai kararını vermişti. Artık 32 Avrupa Federasyonunun üyesi olmuş- tuk. Diğer bütün milletlerin delegele- rinin hepsi temsilcimizi hararetle teb- rik edıyorlardı Boylece Italyada yapı— lacak olan VII nci Dünya Jünior ta kanlar tıırnuvasma da katılmaya ak kazanmış o! E Aykaç'ın bu başarısı spor muhıtınde sevinçle kar- şılandı. Genç federasyon için bu ba- şarısı spor muhitinde sevinçle karşı- landı. Genç federasyon için bu başarı pak te küçümsenecek neviden değildi. — N.S. Milli takım antremanı - İstanbul garnizon maçının hafta, da Mithatpaşa stadının hoparlörü ertesi günü Milh takıma se- çilmiş olan elemanları antremana da- vet etti. Perşembe günü soğuk bir ha- vada 3 Nisanda Fransa ve 15 Nisanda da Mısır Millf takımı ile karşılacak olan Millf takımımızın oyuncuları ikin- ci antremanı yaptılar. Gene bir müddet kültür-fizik hareketleri ile boşu boşu- na vakit geçırıldı. Gene antrenör Jarko gençleri bu şekilde eğitime tâbi tut- mak selâhiyet sahıplerınm de soyledıgı gibi yersizdi. Haftanın bir gunune in- hisar eden çalışmalarda 15 dakikalık kültür-f izik veya 15 dakikalık top kontrolü, itiraf etmek gerekir ki arzu- lanan faydayı teminden Fut- bol - profesyonel olduklarına göre - kendilerine elastikiyeti kazan- dıracak olan kültür-f izik hareketlerini hergün zaten bizzat yapmaları lâzım- dır. Bunun haricinde ton kontrolü ve stop yapma talimi futbole yeni başla- nanlara gösterilen bir derstir. Bir M. Ali, bir Recep veya Suat gibi defalarca enternasyonal olan futbolcuları yeni baştan acemi talimine tabi tutmak za- aşka birşey değildi. Kaldı kı seleksiyonerler milli takıma eleman seçerlerken bir kıyaslama yap- maktadırl. İyiyi fenaya, güzeli çir- kine tercıh ettıren bir mukayese ve bir kıyaslama değil midir? O halde milli kadrodaki elemanların spor pıyasamız- daki futbolcuların en iyileri olması l" gelmez mi? Elbette gelir. Ve öy- O halde bundan çıkaracağı- mız netice seleksiyonerler ile antrenör ile antrenör arasında beliren bir görüş ayrılıgıdır Takım halinde çalışmalara, azlığı nazarı itibara alınarak daha fazla hız vermek ıcap ediyor. Beşinci Dünya Kupası maçları ferdi kabiliyetin cem'i bir oyun olan futbol- de pek mühim olmadığı hakikatini or- taya koymuştur. Kollektif oyuna en fazla adapte olabilen takım muvaffak oluyor. Bu hakikati bizden daha evvel anlayarak bu metod'u takip ederek ça- lışanlaı'm yolunda tevazu ile yürüme- mizin zamanı geldığme, hattâ geçtiğine inanılıyor. — N.S Profesyonel maçları Tertip Komitesinin anlayış gösteren rarını sonra geçen ig maçlarına yeniden muhtelif stadlarda devam edildi. Bu Galatasarayla, Be- şiktaş ve Fenerbahçe arasında doğan suitefehhümmü — ortadan kaldırmıştı. Fransa maçı sebebile Galatasaray - Beykoz maçı son maç olarak devre so- nuna bırakıldı. Haftanın ilk karşılaş- masını Mithatpaşa stadında İtalyan Hakem Beruardi idaresinde Fenerbah- çe ile Beyoğluspor yaptı. Tahmin ya- zısı yazanlar gene yanılmışlardı. Fe- nerbahçe devam eden krizin neticesi olarak muvaffakiyetsizlik serisine bir 'm en zayıf Beyoğlusp az kal 5 nci haftada ilk galibiyetinı Fenerbahçeye karşı alıyordu. Bu arada Fener takı- mının kaptanı Fikret'in rakıbıne top yokken tekme vurduğu görüldü. Ha- kem Bernardi, Dimitrioğlu ile Fıkretı oyundan çıkardı Doğrusu bu hareket yenısını daha ılave ettı Lig Profesyonel maçlar en hararetli safhada Fener mi, Galatasaray mı? AKİS, 12 MART 1955