8 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

8 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

be up your mind!» (Haydi lütfen kararınızı veriniz!» Bu çok aç|k ihtar birçok İngilizler tarafından, hoş karşılanmamış ve bayağı bulunmuştur ama diğer gazeteler de der- hal harekete geçip, daha kapalı sözler- le, bu izdivacı tasvib ettiklerini bildir- mekte acele etmişlerdir... Margaret, Daily Express eski zamana ait bir- çok saray âdetlerini, bu meyanda izdivaç zorluklarını tenkit etmiş ve sözlerini şöy- le bitirmiştir: Prenses Margaret'in zin- cirlerini kırmalıyız... Kraliçeye gelince, o gayet siyasi ha- reket etmiş ve aynı zamanda devleti ve kiliseyi temsil ettiğini hatırdan çıkarmı- yarak, bütün bu meselenin üstünde kal- mıştır. Sanki onun hiç fikri yoktur... Hiç kendisine birşey sorulmamıştır Şu halde Balmorel şatosundakı aıle toplantısında ne neticeye varılmıştır? Muhtemelen, Prenses Margaret çok ya- fan bir zamanda şöyle bir feragatte bu- lunacaktır: şahsi sebeplerden dolayı taht üzerindeki haklarımdan feragat ediyo- rum. Bu feragata hiçbir sebep gösteril- miyecek ve 26 Ekimde, Meclis toplanın- ca, gene hiçbir sebep gösterilmeden, bu feragat kanunlaşacak... Margaret ancak ondan sonra izdivaç projesini ilân ede- cektir... Şimdiden sebep göstermek ise, bir- çok tartışmalara sebebiyet verecektir... Muhtemelen bu izdivaç 1956 sene- sinde ve gene pek muhtemelen İskoçya- da olacaktır.. Çünkü İskoçyada Kilise daha müsamahakârdır ve Ana Kraliçe bu izdivacın dini merasimle yapılmasını ar- zu etmektedir. Moda Kış yenilikleri B u yıl kış modasının icatları arasında kadınları en çok cezbeden şeylerden biri de, kürklerin muhtelif ve en akla gelmez yerde kullanılışlarıdır. Kürk man- tolar azalmakta ve kürkler, daha ziyade mantoların içine kaplanarak, etol veya garnitür olarak kullanılmaktadır: Kürk eşarplar, kürkle kaplı çantalar... Ve kürkten bilezikler.. Çıplak bir gece elbisesinin en güzel garnitürü kola takılan beyaz vizon bir bileziktir. Bu vizon parçası metal bir daire üzerine tesbit edilmiştir ve inciden bir kanca ile açılıp kapanmaktadır. Sve- ter kollarının ucuna takılan artık kürk ile de kadınlar gayet şık kı- yafetler elde etmekte ve bu kürk par- çalarını akıllarına gelen her yerde kul- lanmaktadırlar. Şapkalar Hakiki kanotve şapkalar, başı. saran beyaz kloşlar, Ankara yününden be- reler gene moda olmuştum Bu şapkalar ve bereler umumiyetle çok büyüktürler ve alnın üstüne gelmektedirler. Yüz şek- line ve sapkaların hususiyetine göre, on- ları düz veya yana eğik şekilde giymek kabildir. Gece için, yemekte kuş tüyünden ya- AKİS, 8 EKİM 1955 pılmış, renkli kanotye biçimi büyük ve çok hafif şapkalar fevkalâde modadır. Çok dekolte siyah saten elbiselerle giyi- len bu şapkalar gayet şık bir tezat teşkil etmektedir. Şaşırtıcı moda defilesi!. Bir moda evi tasavvur edin ki elbise- ler ölçüler üzerine değil, yaşlara gö- re ayarlanmıştır: 18 yaş, 25 yaş, 35 ve 45 yaş... Modeller hiçbir modaya tâbi de- ğildir... Bazıları uzundur, bazıları kısa, bazıları Y biçimindedir, bazıları X... ki- misinde omuzlar dardır, kimlisinde ge- B - n Hani bazan kadınlar «ah, şu moda değişmese» derler ya, işte bu moda e- inde on senelik modeller de muteber- dir. Onbeş senelik te ...0 kadar ki in- san ne seçeceğini bilemez ne giyinse ken- disine yakıştıramaz... Bu moda evinde senede altmış tane model yaratılmaktadır. Bu altmış model 2.000 defa kopye edilip hazır ellbısecılere dağıtılmakta ve onların himmeti ep yaş ölçüsü üzerinden, bir mılletın kadınlarını giyindirmektedir Bu altmış elbisenin 4 tanesi gece tu- valetidir. Ve bunlar daha ziyade sabah- Geniş yakalı, kol- lığı hatırlatmaktadır. suz, ne dar, ne de bol. 45 yaş için hazırlanan elbiselerin be- li 95 cm. dir ve işin en tuhafı, bu moda evinde yalnız bir tek küçük ayna mev- cuttur. Bu moda evini başka bir dünyada KADIN Nezaket İskiçya'da — «Gueens» kolejini zi- yarete giden Kraliçe II nci E- lizabeth, tuhaf bir vaziyetle karşı- laştı... Mevsim bitmişti. Otomobi- line dönüyordu. Yağmurlu, berbat bir hava vardı ve mektebin kapısın- Kraliçe, ç halıya koyuyordu ki, dört talebe kırmızı pelerinlerini sırtlarından çıkarıp Önüne serdiler... Kraliçe şaşkın ve mahcup durdu. Ko- lej müdürüne bakakaldı. Mü- dür, talebeleri kırmamasını ve ta- rihe hürmeten yürümesini rica e- der gibiydi. Kraliçe o zaman ha- tırladı ve gülerek yürüdü... 300 sene evvel I nci Eliza- beth, çamurlu bir günde arabası- na doğru yürürken, Sir «Walter Releigh» pelerinini çıkarıp, onun yoluna sermişti!. zannetmeyin.. Bu dünyada, demir per- de gerisindedir ve Moskova'yı ziyarete giden Fransız kadın kafilesine <«1956 kış modası» ismile tuhaf ve şaşırtıcı bir de- file tertip etmiştir. Bunu seyreden kadınlar bir şeye çok şukretmışler modanın sık sık değiştiğine, r de, demir perde arkasında doğmamış olduklarına!.. Bileğe sarılan kürk Aslında keseye sarılıyor ya..