8 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

8 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P O R . Tenis Ankara Şampiyon Pazar günü Ankara Tenis Kulübünün yeni lokali bir kokteyl parti ile açı- 4 - 55 yılı Türkiye a, İstanbul, İzmir bölgelerinden koşup gelen genç insanlar bir haftalık bir mücadeleden sonra yeni ve mükem- mel bir tesise kavuşmanın sevinciyle mü- cadelelerinin 'tevlit ettiği yorgunluğu u- utmuşlar, cazın çaldığı parçaya' ayak uyduruyorlardı. Bu yılki Türkiye tenis birincilikleri- ne yüze yakın tenisçi katılmıştı. Genci, tecrübelisi bütün tenisçiler tam. bir cen- tilmenlikle bir hafta mücadele edip, bir yıllı emeklerinin neticesine varmışlar- dı. Hiç şüphesiz bunların hepsi dereceye 'giremediler. Fakat girenler kadar kaybe- denler de neşeliydiler. Zira onlar da bi- liyorlar ve kabul ediyorlardı ki kazan- mak kadar kaybetmek de normaldir ve bunu normal karşılamak sportmenliğin şiarıdır. Bir mücadeleyi hiç şüphesiz bir taraf kazanır, diğer taraf da kaybeder. Karşılaşmaların tek erkeklerde cere- yan eden mücadelesini yine Nazmi Bari kolaylıkla kazandı. Nazmi bütün rakip- lerini bir bir yendi ve bu yılki müsaba- kaları namağlup olarak tamamladı. Ken- disinin en ciddi rakibi olan Cihat Özge- nel ise iki mağlubiyetle ikinci oldu. Ü- çüncülüğü genç Ankaralı Uğur Sevindik aldı. Uğur Sevindik bu senenin sürprizi oldu ve Cihad'i bile yendi. İstanbul ise Engin Balaş vasıtasiyle dördüncülük elde ederek ilk beşler ara- sına girebildi. Beşincilik Ankara'dan fut- bolcu kardeşler diye tanınan Daş'ların en büyüğü Kemal'in oldu. Şampiyonanın ilk eleme turlarından sonra İstanbul'dan Suzan Gürel, Engin Balaş, Behbut Cevanşir, İzmir'den Beliğ Beler, Ankaradan Cihat Özgenel, Nazmi Bari, Kemal Daş ve Uğur Sevindik final- lere kaldılar. Finaller bu sekiz tenisçi a- rasında tek devreli lig usulü ile oynandı ve Ankaralıların zaferiyle neticelendi. Başkent teniste İstanbulu fersah fersah geçmişti. m de İstanbulluların avan- tajlarına rağmen... Karşılaşmalar içinde sürpriz olarak kabul edilen maç Behbut - Cihat müca- delesi oldu. Normal olarak Ankara şam- piyonu Cihat'ın hasta Bahbut'a kolay bir galibiyet ekle edeceği tahmin olunuyor- du. Fakat hastalığına rağmen çok azim- kar ve inatçı bir oyuncu olan Behbut, kaybolduğu zannedilen bir çok top döndürüp kurtarmasını bildi ve bir sa- ate yakın devam n maçı kazanarak Cihat'ı şampiyonluk yolunda çelmeledi. Bu maçın bilhassa ikinci seti, ki 13/11 olarak tamamlanmıştır, şampiyonanın en hareketli ve heyecanlı seti olarak tenis AKİS, 8 EKİM 1955 sevenlerin — unutamıyacakları — nefasette oldu. Böylece tamamlanan tek erkeklerin klasmanı şudur: - Nazmi Bari (Ank.) - Cihat Özgenel (Ank.) - Uğur Sevindik (Ank.) - Engin Balaş (İst.) - Kemal Daş (Ank.) - Behbut Cevanşir (İst) - Beliğ Beler (İz.) - Suzan Grel (ist) Tek bayanlarda Gönül Erk, kısa za- manda büyük bir inkişaf kaydederek Bahtiye Musluoğlu'ndan açılan yeri dol- durmasını bildi. İzmir'in bu değerli te- nisçi kızı şampiyonada kolay çıkardığı maçlarla bir kere daha şampiyon oldu. oOU A N — Gönül Erk Ne vuruş! Finalde karşılaştıgı tek ciddi rakibi İs- tanbul'lu fa Mergen'i ise 7/5, 6/1 kazanmakta ü lük çekmedi. — Böylece Gönül Erk, kadınlık zerafet ve güzelliği- ne rağmen bir çok erkeğe taş çıkartacak bir tenisçi oduğunu fiilen ispat etti. Çift erkekler mücadelesi ise tek er- keklerin maçları kadar hareketli olmuş ve neticede gene Ankara çiftinin - Naz- mi - Cihat çifti - şampiyonluğu ile san buldu Junıorlar maçlarında ise İzmir'li Zi- ya Ören, Ankaralı Mustafa Özdemir'i fi- nalde 6/, 6/4 mağlup ederek Türkiye küçükler şampiyonluğunu kazandı. Türkiye şampiyonluğu müsabakala- rından asıl zaferle çıkan, Tenis Federas- yonu Başkanı Medeni Berk oldu. Anka- ralıların galıbıyetınde büyük hissesi var- ı. Şampiyonluğun organizasyonu ve top- ladıgı alâka da iftihar vericiydi. C. 5 Kapaktaki sporcu Nazmi Bari 1945 senesinde on altı yaşında bir genç, Rus Kirlof'tan tenis dersleri almağa başlamıştı. Tenise karşı istidadı vardı, merakı ise da- ha fazla idi. Rus Kirlof, İstanbul'- da Pikar kordunda her genç Tür- kü tenise karşı teşvik ediyor, tenis oynamak isteyenlere raket, top ve malzeme veriyordu. 1945 senesinden bu yana on bir sene geçti. Bu on bir sene i- cinde o on altı yaşındaki genç, te- nis sahasında kendisine haklı ve sağlam bir isini yaptı. Nazmi Bari, tenise başladığından altı yıl sonra, ilk Türkiye şampiyonluğunu elde etti ve bu spor branşında kaabili- yetini ve ismini kabul ettirdi. İlk Türkiye şampiyonluğundan sonra Nazmi Bari'nin yıldızı daha çok parladı ve beş yıl üstüste tek er- keklerde şampiyonluğu kimseye bı- rakmadı. 1950 senesinden 1953 e kadar çift erkeklerde de şampiyon- luğu elden bırakmayan Nazmi Ba- ri, bir senelik bir kayıptan sona ne bu sene de Cihat Özgenel ile bırlıkte çift erkekler şampiyonlu- ğunu almıştır. Dış memleketlerde yapılan temaslarda Bari, Türkiye'yi' defalarla temsil etmiş, muvaffakiyetli oyunlar çıkarmış, Avrupa ve Amerika'nın ünlü tenis- çileri ile karşılaşmış ve kuvvetli rakipleri karşısında dömifinallere kadar yükselmiştir. Nazmi Bari, 1929 yılında İs- tanbul'da doğmuştur. İlk ve orta tahsilini İstanbul'da ikmal etmiştir halen Sarıyar barajında çalış- maktadır. Nazmi Bari, üstüste ka- zandığı şampiyonlukları kendisine çok dikkat etmesine borçludur. Önümüzdeki senelerde Nazmi Bari'den gene şampiyonluklar bek- lenebilir. Fakat onun ideali bir Avrupa şampiyonasında birinciliği almaktır. Futbol Stadlar açılıyor Gözlüklü ve yüksek rütbeli bir subay imza kartonundaki —emri imzaladı. Bu emir ertesi gün intişar eden bütün gazetelerde yayınlandı. Futbol federasyo- nu tarafından tesbit edilen tarihde başla- yamayan 1955 - 56 sezonu lig maçları Ankara, İstanbul ve İzmir'de 7 Ekim'de başlayacaktı. Futbol meraklıları 20 gün- lük bir beklemeden sonra stadlara artık serbestçe girebieceklerdi. Örfi mutanlığı hareketine izin verilmemişti. ade edilen spor hareketi at yarışları ol- 33