5 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

5 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

KADIN Ali ile Rita belki seviştiler ama hiç- bir zaman birbirlerine uyan bir çift o lamadılar... Rita sinema hayatını arı- yordu. Sanatını, şöhretini, Amerika'yı özlemişti. Çalışmadan, boş bir monden ha- yat ona mânâsız geliyordu... Yasemin'i kaptığı gibi kaçtı ve bu sefer üçüncü sı- nıf bir artistle bazı rivayetlere göre, sırf Orson Welles'e benzediği için evlendi. Fakat yeniden atıldığı sinema haya- tında Rita eski süksesini bulamamıştı... kocasının para durumu da iyi değildi... MEKTUP hareket etmese yapılan işler inkişaf e- der miydi? Bugün Ankara'nın — pazar yerleri cidden iftihar edilecek kadar te- miz ve güzeldir... Ucuza temin edilen şeyler bir iftihar vesilesi olduğu için.. Evet, memur için Ankara nıspeten kolay ve rahat yaşanan bir şehirdir... Bakarsınız, burada memur daha müref- fehtir; fakat öyle zannediyorum ki bu- zihniyete bağlamak lâzımdır... bul'da çalışmayı düşünmeyen Ankara'ya gelir gelmez buradaki hava ya kapılır ve her ne olursa olsun, elin- den gediği kadar aile bütçesine birşey- ler ilâve etmeye çalışır! Belki imkân- lar daha çoktur... Çalışma sahaları da- Na geniş olduğu gibi, çocukları otomo- bille evden alıp, otomobille eve bıra- kan yuvalar mevcuttur... Herkes birbi- rini âdeta çalışmaya teşvik eder... An- kara'da yalnızca aile reisinin geliri ile geçinen aileler İstanbul'dan çok daha azdır. Ev kadını çalışamazsa, bir odası- nı çalışan bir kadına kiraya verir. Eğer bütçesi darsa bu onun için utanılacak birşey değildir... Genç 'kızlar ise, baba- ya yük olmadan, normal olarak çalış- ma hayatına atılma yolunu seçerleri... Zihniyet masraftan kısmak değil, geli re ilâve etmektir... ... Ama hayat Ankara'da İstanbul'- dan ucuz mudur? — Bütün rivayetlere rağmen, bu ucuzluk pek te mühim biz yekün tutacak kadar değildir Evet et daima daha ucuzdur, piri kara civarında yetişenler daha elverış— AKİS, 5 KASIM 1955 Yasemin'in pozları Rita'nın kızı İşte Rita, belki de bunun için Aliye dön- mek, artık emin ve rahat bir hayat sağla- mak istiyordu... Fakat bütün rivayetlere, dedikodula- arışma arzusu- erika'dan seri bir çehre ve para işlerini halledecek bir adımların Ali tarafından atılmasını istiyordu; belki de istikbalini yeni bir izdivaç hayatı ile de- ğil. Yasemin Ali Han'ın mevcudiyeti sa- Fakat her ra rağmen Rita, Ali ile b nu hiç belli etmedi... Am avukatla geldi!.. Belki ilk yesinde sağlamak fikrinde idi. lidir, ama ne zaman Ankaradan İstan- bul'a gittimse sebze ve bilhassa meyve İstanbul'da daha ucuzdu... — Ayakkabı gibi bazı giyim —eşyası da, Ankarada, hem daha pahalıdır hem de kalite iti- bariyle düşüktür. —Öyle zannediyorum ki, Ankara'yı kurtaran şey vesait para- sının bütçelerde az yekün tutmasıdır... Dolmuşlar 25, 30 kuruş! Cidden ucuz- dur. Otobüsler de... Sonra yollar gü- zeldir#'yürüğür.« ma gel gelelım denızımız yok Fe- lek beyefendi ve biz paralarımızı da sık sık lstanbula çeken işte odur. H: Mektubuma son vermeden evvel size son senelerde Ankarada tatbik e- dilen ve alâkanızı çekeceğini zannetti- ğim bir yeniliktten de bahsetmek isti- yorum: Kömür meselesi. Ankaralılar kömür parasını ya- tırırken, istersek nakil ve taşıma ücre- tini de veriyoruz... Kömürün teslim e- dileceği gün ki, tarihi evvelce de ma- ümdur ve bize verilen kâğıtta tesbit edilmiştir, her ihtimale göre bize bir kere daha alâkalılar tarafından hatır- latılır. . O gün kömür, kendi kendine kapıya gelir, işçiler tarafından kırılır yerine kaldırılır ...Evdekiler hiçbir iş- le mükellef değildirler yalnız kamyonu istif parası şahısların ayrı ayrı sarfe- decekleri paradan daha çok az bir ye- kün tutar. ne olursa olsun, küçük bir kız babası- na kavuşmuş olmak sevinci içindeydi... Elinde dürbün, at yarışına giren baba- u sını seyredıyordu Ve birinci ge- leceğini zannetmışken ıkıncı olduğunu öğrenmiş, çok üzülmüştü!. «— Ab babacıgım dıy ordu. Param olsaydı hepsini senin atın ustune oyna- yacaktım!.. Ama ben çocuğum, param yok kil..» Aile Bınbır icatlı ev de, muhakkak ki, mesken davasıdır... Bu- gün hemen hemen her büyük şehirde ev buhranı mevcuttur... Birçok yeni ev- liler başlarını sokacak bir dam bulamı- yorlar ve birçok aileler müşterek evde o- turarak huzurlarından, saadetlerinden fe- dakârlık edıyor]ar n güne artan ihtiyaçları karşı evler Gü lamak ıçın yapılan umumiyetle Evden Köşe Zevk de paradır