5 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

5 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN Bin marifetli yuva Bir - kadın çok pahalıdır... İşte bunun içindir. ki, dünyanın birçok yerlerinde, tanınmış mi- marlar en küçük bir satıha en kullanış- l1 evi yapma müsabakalarına katılıyor- lar... İdeal ev müsabakalarına... u müsabakalar, artık mesleki bir gösteri- den ibaret değildir. Milyonlarca insanın huzuru, saadeti ile ilgili bir meseledir. E- ğer insan, bütün bir günün didişmesin- den, mucadelesınden sonra evinde, se- Vımh bir dekor içinde, ıhtıyaçlarını ko- layca karşılayabilecek eşyalar arasında 0- turup istirahat edemezse, iki ahbabını davet edecek bir yeri bulunmazsa, evinde aradığı huzuru bulamazsa, o insan mü- cadelesini tam olarak yapamaz, bazen boşu boşuna çalıştığı hissine kapılır. Hal- buki bugün Avrupa'da birçok yeni evli- ler otel odalarına sığınmak: veya bir baş- ka aile ile müşterek oturmak durumun- dadır... Bu gibi şartlarda çocuk kabul edilmediği için, birçokları da çocukların- dan ayrılmış, onları anneannelere baba- annelere tenketmişlerdir ve bundan da birçok aile huzursuzlukları doğmaktadır. nun haricinde, bulunan evler ya çok konforsuz, ya da pahalıdır. Yani bir- çok memleketlerde rahat bir eve girip yerleşmek artık ya bir hayal işi olmuş- tur, ya da zenginliğe dayanmaktadır. Bun ukabil birçok yerlerde, bir- çok şırketler hayatı hakiki bir zevk ha- line sokan gayet güzel evler yapmakta- dırlar. Bu evlerde sıhhi ve pratik kaide- ler en Ön plâna alınmış, iki gaye güdül- müştür. 1) En ufak yere en kullanışlı evi yapmak ve evin birçok odalarına yerli, demirbaş eşyalar yerleştirerek en küçük köşeden en güzel şekilde istifade etmek, yeni yer ekonomisi... 2) Ev kadınının günden güne hiz- idare — ediyor metçisiz çalışmaya mecbur olacağını dü- şünerek onun işini kolaylaştıracak bin- bir türlü tertibat almak. Yeni gayret e- konomisi.. İşte bu iki gayeye de en güzel şe- kilde hizmet ettiği için, İsveçte sekiz mil- letin iştiraki ile yapılan müsabakada bir İsveçli tarafından çizilen ev, 1966 sene- sinin <«ideal evi» sıfatını kazanmıştır. 116 metrekarelik bir yer işgal eden bu ideal ev, 36.480 Türk lirasına mal olmuştur. Binbir türlü icat... Evin eşyaları yoktur ama yerli dolap- e her türlü temizlik, bakım âlet edevatı ile mücehhezdir... Sizin gibi gib Türkiyede binlerce insan her haf- ta AKİS'i bir baştan ötekine oku- yor. Malınızı satmak, firmanızı ta- nıtmak, isminizi duyurmak için siz de AKİS'e ilân veriniz. Müracaat: AKİS İlân Servisi P. K. 582 Ankara Bu evde konfordan, zerafetten kafi- yen feragat edilmeden, bir karış yerden bile istifade olunmuştur Çocuk odalarında, lıving - Toom'da bilhassa duvarlar kullanılmış, meydanda az eşya bırakılarak, oyuncaklar kitaplar, radyo, bar, çana ömlek, bir şekilde boydan boya duvarlara oyul- muş Zarif' raflara, dolaplara yerleştiril- miştir... Böylece evin temizlik problemi de çok kolaylaşmaktadır; çünkü teferruat hep dolaplardadır ve mevcut eşyalar da büyük parçalardır ki elektrik süpürgesi serbest bunların arasında dola- Bu yerli dolaplardan, dışarıya doğru uzanan düz cilâlı tahtalar, hem yazıhane vazifesi görür, hem de kapanın- ca üst dolabın kapağıdır... Aynı zamanda yemek odası vazifesi gören living - room, bitişiğindeki fakla ufak bir pencere vasıtasiyle irtibat- Ev kadını yüz kere mutfağa gidip gelmeden, bu pencere ve bu pencerenin onundekı açılır kapanır masa ile bütün işini görür Banyo odasında, en modern çamaşır makinesi olduğu gibi çamaşırların maki- neye eğilip kalkmadan konulması — için birbir teferruat düşünülmüştür ve boş kalan duvar elektrikli kurutma dolabını haizdir... Bu dolap tavana kadar uza- nan kapaklı bir merdivenden ibarettir denebilir... Merdiven, inip çıkan bir ter- tibata haizdir... Ev kadını çamaşırları bu merdivene, büyük bir kolaylıkla dizer, kapağı kapatır, fişi prize takar ve cere- yanı ayarlar, O bir kenardaki masada ü- tüsünü yaparken çamaşırlar birkaç daki- ka içinde kuruyadurur. k odalarındaki temizliğin kolay yapılabilmesi için karyola, icabında, her türlü süpürgenin kolaylıkla girebileceği bir mesafeye kadar yükselir...Bunun i- çin, ev kadınının karyolanın ayak ta- rafındaki oyuntuya elini sokup yukarı doğru hafif bir hareket yapması kâfidir. Karyolanın altından derhal uzun bir a- yak fırlar ve onu kaldırır Bilhassa mutfak, ev kadınının büyük bir kolaylık ve zevk içinde — çalışmasını temin edecek şekilde, binbir yenilik ve buluş arzetmektedir. Bu mutfakta hare- ket, zaman, yer, gayret ekonomisi şayanı hayret bir şekilde başarılmıştır. Yıkanan bulaşıklar, derhal sluğun üzerindeki telden raflara yerleştirilir ve orada elek- trikle, kendi kendilerine birkaç saniyede kururlar... Herşey plâstikten yapılmış- ti kir tutmaz kolaylıkla temizlenir, par- lar Su kovası bile, bu yeni mutfakta modernleştırmış, taşırken bacağa çarpma- ması için r kenarı düz olarak yapıl- mıştır. Bu ideal evin bir ismi de binbir i- catlı ev» dir... Oradaki huzur ve saadet havası, konfor ve güzellik bugün için bi- raz da binbir gece masallarını andınyor- sa da, ucuza mal olan bu tip evler, y kın bir zamanda, kapılarını binlerce ve binlerce insana açacaktır! AKİS, 5. KASIM 1955