5 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

5 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Bayındırlık Bakanı Kemal Zeytinoğlu Muş'ta irad ettiği bir nutukta şöyle "Tarihe, tekerlek devrinden devrinin en ileri tekniğine geçen ve tat- bike muvaffak olan milletin ismi yalnız Türk milleti olarak geçecektir." (Zafer) Diyarbakır'da Nüfus Sayımı yapmak üzere kontrola çıkan (3) gardiyan, Yenikapı civarında gezerlerken ağaç üze- rinde saklanan katil Ağa Alakuşu gör- müş, ağaçtan indirerek götürüp Adalete teslim etmişlerdir. (Karagöz) Sayın Ankara'lı Hemşerilerimize Esaslı bir müjde çoktan beri radyoda Kur'anı Kerim okuyup ve memleketimizin de muh- telif vilâyetlerinde Kur'anı Kerim öğret- menliği yapmış olan Mevlüthan Düzceli Hafız Hüseyin Korkmaz'ın, daima Anka- ralınızda kalacağım bildiririz. Not: Ücret mevzuubahis değildir. Hacbayram Cad. No. 24/B. Tek 18905 Ankara (Zafer) Aksaraıy'da oturan ve aslen Kayserılı Münevver aleyhine boşanma dâvası aç- mıştır. Hüseyinin iddiasına göre genç karı- sı köpek meraklısıdır ve evlerinde 8 ayrı cinsten köpek beslemektedir. Bunları za- man Zzaman sofraya dahi oturtmaktadır. Hüseyin Bugün talik kararını duyunca hakime şunları söylemiştir: «Bana işkence çektireceksiniz. Sizi bir akşam yemeğe davet ederim. Gelin de köpeklerle beraber yemek yemenin nasıl bir ıztırap olduğunu siz de anla- yın.» (Yeni Adana) Eskişehir'in Cumhuriyet mahallesınde üseyin isminde şahsın Boncuk mindeki erkek kedisi dişi kedilerin peşın- de uzun müddet hovardalık yaptıktan sonra geçen gün geçirdiği bir hastalık ne- ticesinde» erkek kediler peşinde dolaşma- ya başlamışlardır. şen kedi sahibi Hüseyin, kedisini tetkik ettiğinde cinsiyet değiştirerek dişi oldu- ğunu hayretle görmüştür. (Karagöz) Zonguldak (Ankara Ajansı) nahiyesi — Şehri- sakinle- karısı Hatice yengesi Emine ve yeğeni Rasim ile bir- tikte odun toplamak üzere ormana gittik- leri sırada Hatice arkadaşlarından bir an uzaklaşmış ve bu esnada acı bir feryat duyulmuştur. AKİS, 5 KASIM 1955 Sesin geldiği tarafa koşan berabe- rindekiler büyük bir ayının — Hatice'yi kucaklayarak kaçırmakta olduğunu gör- müşler ve peşlerine düşmüşlerdir. Uzun bur takipten sonra balta ile ayıyı yarala- yan yardımcılar kadını kurtarmıslarsa da ayı kadının kaburgalarını fazla sıktığın- dan Hatice derhal ölmüştür. Yaralı ayı kaçmaya devam etmiş ve gözden kaybol- muştur. Halk ve jandarma ekipleri ayıyı ara- maktadırlar. (Yeni Sarıkamış) İzmir'in kazasına bağlı Ada- üme öyü kunduracılarından Sami Yeşılova isimli bir vatandaş C. M. P. Ge- Ödemiş Bu bir başmuharrirdir Gazetesi : Şarkın Sesi Osman Bölükbaşı'ya bir çizme yapacağını bildirmiş, ayağının öl- çüsünü istemiştir. Mektubda kısaca şöy- le denilmektedir. «Millet ve memleket menfaatine va- tanımızı karış kanış dolaştığınız şu gün- lerde bir çizmeye ihtiyacınız olacağını düşünerek size bir çift çizme yapmayı arzuladım. Yakın bir zamanda Ödemiş'i ziyaretinizde size takdim edeceğim çiz- e için ayağınızın ölçüsünü ilçe teşkilâ- tımıza bildirmenizi rica ederim.» (Yeni Sarıkamış) Bu akşam saat 18.30 da Bahçekapı'- dan hareket eden Edirnekapı tram- vayı Beyazıt'a geldiği zaman otomatik makasın açılmaması yüzünden Topkapı tramvaylarının yoluna girmiş ve tram- vay dolu olduğu için dalgın vatman arabayı Taşkazana kadar ötürdükten sonra yolcuların ikazı üzerine işin farkı- na varmış ve geri dönmüştür. (Yeni Adana) Gel Geleceksen bu günlerde durma gel, Senın için yollar açık yok engel Her gittiğin yere nurlar saçarsın Altun ekip altun elmas biçersin Yadınmayım benden nasıl geçersin Geleceksen bu gunlerde durma gel. Yerin alsın bütün halkın dileği Geleceksen bu günlerde durma gel. Şeker fabrikası millet emeli Vakt erişti durma gel Başvekilim Seni vasfa kâfi gelir mi dilim Sana açık kolum, kucağım elim Geleceksen bu günlerde durma gel. A. Divane (Demokrat Malatya) Devrin en büyü aşk kahramanları İngiltere Prensesi Margaret ile sevgi- lisi Tovnsend evlendikleri gün kurdukla- rı yuvalarını süslemesi için Kon adan kendilerine bir halı hediye edilecektir. Halı evlenme haberi resmen ilân e- dilince tezgâha gerilecektir. ve motifler tamamen mahalli itina ile dokunacaktır. (Balıkesir Ekspres) olacak ve Haber aldığımıza göne Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Teşkilâtı Konfederas- yonu güzel bir teşebbüse karar vermiş- tir: Bu karara göre, vatandaşa en iyi bir| şekilde hizmet eden, ihtikâr yapmayan müşteriye iyi muamele eden esnaf ve sa- natkarlara altın bir rozetle bır de diplo- ma verilecektir. federasyonca yaptırılmaya başlanmıştır. (Yeni Meram) S ehrimizde savım günü enteresan bir hâdise olmuştur. Fikret isminde bir sayım memuru mıntıkasında yaptığı bir sayım esn: da 20 sene evvel kaybettiği kızkardeşı Se— hahat'ı bulmuştur. Fakat biraz sonra se- vinçten ağlamaya — başlayan kardeşinin ocası gelmiş ve adamın karısına sar kıntılık ettiği zannı ile taraflar arasında kavga çıkmıssa da hâdise anlaşılınca aile arasında bir bayram günü başlamıştır.. (Balıkesir Ekspres) 29