5 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

5 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Maçlardan görünüş Gökay iyi çalışıyor yokluğuna rağmen bu müsabakayı 64 - 25 kazanmaya muvaffak oldu. Daha son- ra oynanan — Beyoğluspor, Daruşşafaka maçında Beyoğlusporlular canlı yundan sonra 63 - 58 galibiyetle bitir- diler. Gecenin en mühiım maçı gelip çat- mıştı. Dev basketbolcülerin yer aldığı Fenerbahçe takımının sahaya nasıl çıka- cağı ve daha doğrusu mevsim başında na- sıl bir oyun tutturacağı hakikaten merak mevzuu idi. Modasporla aralarındaki re- kabet son senede had bir safhaya girmiş- ti. Hatta geçen sene yapılan Fener - Ga- latasaray maçının yarıda bırakılmasın- dan sonra bir ara idareciler dostluk elle- rini birbirlerine uzatmışlardı. Ama bu samimiyet fazla uzun sürmedi. Hele son defa yapılan, tertip komitesi seçiminde Fenerbahçe temsilcisi Rüştü Dağlaroğlu'- nun Osman Solakoğlu grubuna, yani Ga- latasaray tarafına kayması ye Modalı i darecilerin komiteden yürütülmeleri arar daki uçurumun dolmasını imkânsız bir hale getirmişti. Fenerbahçeliler bu at- mosfer içerisinde rakipleriyle karşılaştı— lar. Form bakımından en iyi mda bulunan Altan'ın takımda nazım oynadığı gözden kaçmıyordu. Uzun ve oldukça çekişmeli geçen mücadele so- nunda Sarı - Lacivertliler üç büyükler arasında sayılan Modaspor'u 63 - 55 mağ- lüp etmeye muvaffak oldular. — Teşvik turnuvalarının bu hafta daha da cazip bir mahiyet arzedeceği tahmin edilmek- tedir. Müsabakaları federasyon erkânı- nın yakandan takip etmesi önümüzdeki aylarda yapılacak olan milli temaslarla alâkalı olarak izah edildi. Vakıa milli takımın kadrosu ilân edilmişti amana bu hiçbir zaman nihai değildi. Form tutan ve faydalı olacağına inanılan elemanla- rı kadroya alabilmek için bir açık kapı bırakılmıştı. rolu N. S. 34 ATÇILIK Yarışlar Sabrın sonu 946 yılında bir atçımız, Fehmi Sim- saroğlu, yarışlara kendi yetiştirdiği atlarla katılmaya karar verdi. Bu maksat- la İngiltere'den damızlık — evsafını haiz kısraklar getirdi. Aygır olarak, yarış sa- halarında kendi renkleri altında iyi ko- şular yapan Pulat, Levent ve Sanlav'dan istifade etmeyi duşunuyordu İlk seneler- alman neticeler, memnuniyet verici değildi. Simsaroğlundan başka han- gi atçı olsa, bu tecrübeden vazgeçerek senede yüzbinlerce lira götüren harasını tasfiye etmeye kalkışırdı. Simsaroğlu bü- yük bir sabır ve azim ile başladığı işe de- vam etti. Bir kaç jenerasyondan sonra Bekâr gibi, Platin gibi taylarla muvaffa- kiyet kapısını açabildi. Bundan sonra Bikini, Yavru, Asalet, hatta Abu ile kemmel bir jenerasyona sahip oldu. Bı— kini ile Çaldıran ve Gazi Koşularını, A- salet ile Ziraat Bankası ve Cumhurbaş- kanı Kupasını kazanarak en büyük klâ- siklerin galibi olmasını bildi günü gümüş kupayı kazanan Simsaroğlunda, onbir yıl hasreti çekilen bir sevgiliye kavuşmuş bir insan hali dı. 1944 de mor - filizi renklere gümüş kupayı kazandıran büyük kısrak Buket'- ten sonra, tam on bir yıl sonra Asalet, a- deta büyük bir sabrı mükâfatlandırmış- çasına, sahibine hakettiği şeref ve zaferi getiriyordu Ar: ları «« Önümüzdeki pazar günü arap atları- O nın en büyük koşusu olan Tanım Ba- kanlığı Kupası yarışı koşulacak. Arap at- larının bu en bü ikramiyeli koşusu- nun ikramiyesi sadece 15.000 liradır. Bir hafta evvel koşulan Cumhurbaşkanı Ku- pasının ikramiyesinin 30.000 lira olduğu düşünülürse, anıp atı yetiştiriciliğinin ne dereceye kadar teşvik ve himaye gördüğü, kendiliğinden ortaya çıkar. Dünya yetıştırıcılıgı önünde, bizim İngiliz elövajımızın durumu, ne kadar himaye edilirse edilsin, ne kadar teşvik görürse görsün, dördüncü ve hatta beşin- ci dereceden yukarı çıkamaz. Zira yetiş- tiriciliğin esası aygırların halen arzettiği deki terakkiler icin ümit verici vaziyette değildir. Buna mukabil,Türkiye arap a- tı yetiştiriciliği bakımından dünyanın en ileri memleketlerinden biridir. Kara- cabey harasında başlayan Devlet yetişti- riciliğinin yanı başında, hususi haralar tarafından da o kadar güzel, o kadar yüksek vasıflar gösteren arap tayları tiştirilmiştir ki, arap atı yetiştiriciliği ile uğraşan komşu memleketlerde bizde yapılan rekorlar ayarında dereceler elde edilememektedir. Bu hafta, yetiştirdiği tayların bir kısmı Hıpodromda satışa ar- zedilecek olan Çifteler Harası, mevcut kısrak ve aygırlarının üstünlüğü ve tay bakımına gösterilen alâka neticesinde, a- rap atı yetiştiriciliğinin şampiyonluğunu yapmaktadır Atların durumu Bakanlığı Kupası koşusuna ka- tılacak şampiyonlar arasında Rüç- han, Haydar ve Çağlayan rakiplerine na- zaran daha şanslı görünmektedir. Kara- bucak ekürisine mensup Savaş ITI ve Sel- çuk, son günlerde iyi neticeler alamama- larına rağmen, yüksek kudretleri ile bu büyük yarışta kendilerini gösterebilirler. Geçen yılın galibi Emir, bu sene hiç bir varlık gösteremediği için, bu yarışta bi- rinci gelirse cidden büyük bâr sürpriz o- lur. Geçen seneki yarışta ikinci gelen Yü- reğir bu sene ayni neticeyi alacak bir durumda değildir. Uzun mesafeli yarış- larda çok parlak koşular çıkarmaya mu- vaffak olan —Karasalkıma gelince, uzun bir duraklamadan sonra, böyle büyük ik- ramiyeli bir koşuda birdenbire kendini göstermesi beklenilmeyecek bir şey değil- dir. Baştan sonuna r amansız bir mücadele ile cereyan edecek olan 2800 metre mesafeli Tarım Bakanlığı Kupası koşusu bu yıl da, her zaman olduğu gibi, arap atlarının büyük imtihanı olacaktır. Asalet yarışı bitiriyor İsmiyle musamma AKİS, 5 KASIM 1955