16 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

16 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN Ankara Bir ihtiyaca cevap Ankara günden güne — güzelleşen. temiz ve rahat bir şehirdir. Anka- ralılar, Ankarayı severler yalnız sı- caklar, basınca, Atatü Bulvarına dökülen Ankaralıların şaşkına dön- müş bir halleri vardır. Geniş bir yer- de oturup, bir bardak buzlu bira ve- ya dondurma ile ferahlamak imkanı- nı bulamazlar. Caddenin üzerindeki kahveler hep hıncahınç doludur. A- ma, şehrin göbeğinde otomobil ve insan gürültüsü içinde — dinlenmek cidden imkansızdır. Baraj, Çiftlik, Gölbaşı, ancak hafta sonu tatillerin- de gidilebilecek uzak yerlerdir. An- karalı senelerden beri, şehrin içinde fakat gürültüden, - tozdan mahfuz, ferah gazinoların, yaz bahçelerının hasretini duymaktadır. Son günlerde Gençlik Parkında yapılan ufak te- fek değişiklikler, halkın bu ihtiyacı- nı kısmen olsun karşılaması bakımın- dan gayet mühimdir. ün parkın içinde havuzun or- tasında küçük bir tepecikte ve Luna Park'a giden koprunun iki ucunda açılan gazinolar, günün birçok sa- atlerinde, halkı cezbedecek bir hoşluk arzetmektedir. Havuz "deniz hasreti" duyan Ankaralıları avutmakta, ço- luk çocuğa sandala binip kürek çek- mek imkanları vermektedir. Vakıa bu havuz kaç senedir mevcuttur ama u yaz, kenarlarda açılan gazinolar, kaliteyi derhal yukseltmış ve herke- u ile, Gençlik Par- mümkün sin çoluk çocuğ kına gidip ferahlamasını kılmıştır Emirgân bahçesi mi? Pırıl — pırıl semaverler içinde masa- lara gelen demli çaylar, havuzdan kıyıya esen hafif bir rüzgâr, kenar- daki ağaçların hışırtısı — Ankarayı âdeta İstanbulun Emirgânına götür- mektedir. Hele gece, ışıklar içinde pı- rıl pırıl yanan park, bir tarafta caz ve biraz ötede, Luna Parkın eğlence- leriyle, âdeta renkli bir filmi hatır- latmaktadır. Ankara kalesinden aşa- ğıya doğru 1nerken bu manzara cid- den görülmeğe değ Ev kadım sıcak bır yaz günü ço- cuklarım alıp kenardaki gazinolar- dan birinde sabah kahvesi içmeğe gi- debilir. Elindeki işi işlerken, çocuk- lar sandalda dolaşır veya dönme do- laplarda eğlenebilirler. Parkın giriş kapısının iki yanına açılan dükkân- lar da parka bir canlılık vermekte- dir. İnsanın en çok hoşuna giden şey denizden ve tabiatın bazı iltifatların- dan mahrum addedilen Ankarada in- san gücünün başardığı güzel şeyler- dir. Eğitim Tembelliğin tedavisi S ayet çocugunuzun iştihası yoksa , yemeğini yemesi için dövmek aklınıza gelmez. İşte tembellik de, hayat karşısında duyulan bir iştiha— sızlıktan başka bir şey değildir. Tem- el çocuğu, dolu tabağının karşısına geçip bekleyen iştihasız çocuğa ben- zetebiliriz. Meme emmeyen çocuk Bütün anneler bilirler ki alâkasız- lık bazan kundaktaki bebekle- İki Oyun tembelliği yener sevimli yavru rin bile istinasını kapamaktadır. Son günlerde Amerikada en modern bir kreşte vuku bulan bazı hadiseler psi- kologların ve ruh oktorlarının bu mevzuda tamamiyle gözünü açmış- tır. Bu kreşte, en son hıfzıssıhha ka- idelerine riayet edilmekte ve çocuk- lara dakikası dakikasına en son me- todlarla bakılmakta idi. Bir hemşi- re geliyor, onların altım değiştiriyor, derken birisi gelip bahçeye çıkarıyor- du, bir diğeri vitaminlerini veriyor, bır başkası banyolarım — yapıyordu. Buna rağmen çocuklar, günden gü- ne sararmaya, Zayıflamaya ve bibe- ronlarını almamaya başladılar. Ade- ta yaşama arzularım kaybetmişlerdi.. Çünkü annesizlik, alâkasızlık onların büyüme arzularına set çekmiş, on- ları sessiz bir bedbinliğe sürüklemiş- ti. Çocukların bakıcıları değişti, hep- sine ayrı ayrı hemşireler tahsis e- Bunlar çocuğu sabahtan alıyor, akşama kadar meşgul oluyorlardı. Çocuklar derhal canlandılar. Tembel çocuklar her şeyden ev- vel, bedbaht çocuklardır. Her şeyden evvel, onları anlamaya çalışmak, on- ları sevmek, onlara yardım etmek lâ- zımdır. Fizik sebepler Tembelliğe sebebiyet verecek bazı vücut arızaları vardır ki göz ve ku lak, burun arızalarını, bademcikleri bunların arasında saymak mümkün dür. Tembel çocuk evvelâ bir dokto— ra götürülüp dikkatli bir muayene- den geçirilmelidir. Terbiye sebepleri alışmak için zorla odaya kapatı- lan, hakaret gören, veya aksine, sözde modern terbiye sistemine uyu- larak tamamiyle — serbest bırakılan başıboş çocuk, kolayca tembellik yo- luna girer. Baba akşam eve gelince yalnız rahatım düşünüyor ve çocu- ğun çalışması ile hiçbir surette ala- kadar olmuyorsa, anne 1lakayt ise, çocuk muayyen bir saatti masa ba- AKİS 16 HAZİRAN 1956 Gençlik Parkından bir görünüş Ankaralıların — Emirgânı 24