16 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

16 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN birer egzersizdir. Çocuğu çalışmaya alıştırmak bakımından da, gayet mü- mdir. Hocalarıyle sık sık konuşarak ço- cuğun durumu gözden geçırılmelıdır. Aile ve hoca bu hususta birbirinin yardımcısıdır. Halbuki bazı aileler çocuğun yanında hocayı tenkid et- mekten çekinmezler. Çocuk sınıfta tembel ise, fena notlar alıyorsa, bü- tün gayretinize rağmen onun sınıfta- ki d u düzelmiyorsa onu hiç ol- mazsa mektep dışında, bazı sahalar- muvaffakiyet kazanmaya, kom; lekslerını silkip atmaya teşvik edı- niz. Hem de unutmayınız ki bazan fena bir talebe mukemmel bir hayat adamı olabilir, mel bir tale- be de hayatta hıç muvaffak olmiıya- Çocuğun kabiliyet ve istidatlarım bulup o yolda yürümesine gayret e- yardıma ve anlayışa muhtaçtır Ona kollarınızı açınız.! Moda Yazın her kadın şıktır Muhakkak ki, I im hususunda — bir kolaylıklar saglıyan, onlara fantezi yapmak ve az para ile sık olmak im- kanım veren bir mevsimdir. Bir kaç gün evvel Ankarada, A- tatürk Bulvarında şıklığı ile bütün bakışları üstüne çeken bir genç kız dolaşıyordu. Üzerinde yeşil beyaz çubuklu bir entari vardı: yaz mevsimi kadın- Bel dikiş- Bol etek modası Fakat bluzlar dar 26 sizdi ve takriben bel hizasından 90 santim aşağıya kadar, elbise vücuda yapışık olarak, çubuklar uzunlama- sına getirilerek hazırlanmıştı. Bun- dan sonra eteğe takılan gayet bol büzgülü parçada çizgiler enine kul- lanılmıştı. Herkesin alâkasını uyan- dıran bu elbise, Sümerbank satış ma- ğazasından metresi 150 kuruşa alı- nan basmadan yapılmıştı. Hele insan | biraz becerikliyse, biraz da geniş ha- yale sahipse, yazın, cidden bedava- dan giyinebilirdi. Çan eteklik Muhtelif bluzlarla giyilen eteklık- ler yaz kış, kadının en çok İ yarıyan, en rahat giyilebilen kıyafe- tidir. Yaz etekliklerinin gayet bol ve zengin olması tabif şarttır. Fakat daire kloşlar bu sene eskisi gibi mo- da değildir ve yeni eteklikler yaptı- racak olan kadınların bu hususu göz önünde bulundurmaları lâzımdır. E- teklerın bolluğu bu ,sene, ya belden maşın verev olaral olarak kesilmesidir. Modellerde zen- | ginlikleri ile nazarı dikkati celbe- den ve aşağıya doğru açılarak gıden bir çok eteklik doğru verev olarak değil, maş üzerine çan biçimi, eteğe doğru açılarak kesilen, yanyana getirilen birkaç parçadan yapılmıştır. Bele o- turtmak için yapılan pensler gayet derindir ve belden bir hayli aşağıya indikten sonra, serbest bırakılara| etekliğe icap eden bolluğu vermek- Kadife tasmalar Zengin eteklikler üzerine giyilen çok açık yakalı bluzların sadeliği boyna takılan kadife kurdelelerle gi- derilmiştir. Bu kadife kurdeleler ba- zan ufak bir fiyonkla kapanmakta- dır, bazan küçük bir çiçekle, bazan da kiraz gibi bir demet meyve ile. Fakat bu kadife tasmalar daha ziya- de gene kızlar içindir ve boyun hat- tını kestiği için biraz şişman ve yaş- h olanlar tarafından katiyen kulla- nılmamalıdır. Müstakbel annenin kıyafeti Müstakbel anne bütün —medeni memleketlerde, daima en çok saygı gören bir insandır. O yürürken herkes ona yol verir, bir taşıt vası- tasında o ayakta ise derhal herkes ona yerim terketmeğe hazırdır. Müs- takbel anne daima, her yerde yar- m görür, anlayış ve sempati ile ka rşılanır. Onun rahat etmesi ve ha- milelik gibi güç bir devreyi mesut geçirebilmesi için tabib ve psikolog- lar elele çalışırlar, onun ıstıraplarım dindirmeğe uğraşır ve onun hayat arkadaşım aydınlatmak için konfe- ranslar tertıp eder, yazılar yazarlar bel anne vücudundaki de- gışıklıkler neticesi birtakım komp- leksler duyabılır, rahatsızlıklar his- seder, endişeli ve zayıftır. Her ne kadar itiraf etmese de, içinde daima | ! | | ı F | ! | Boyna takılan süsler Elbiseyi zenginleştiriyor korku vardır. Bütün bu zaafları ve sinir bozukluklarım yenebilmek için onun maneviyatının kuvvetli olması, her an takviye edilmesi lazımdır. İş- te bu noktaya gelince, şunu hatırla- mak doğru olur: insan saçlarım ta- ramadan ve taradıktan sonra, hayatı derhal değişik gözlerle görmeye baş- lamaktadır. Şu halde müstakbel an- nenin, her şeyden evvel, kendisine eskisi kadar ve eskisinden daha çok itina göstermesi, tuvaletini ve giyi- mini ihmal etmemesi, çirkinleşmek kompleksine karşı mücadele etmesi ve daha ilk günden, bu mücadeleye başlaması lâzımdır. Medeni memle ketlerde piyasada nasıl yem doğacak çocuklar için takımlar mevcutsa, ay- nı şekilde müstakbel anneler — için pratik, rahat ve aynı zamanda zarif, süslü hamilelik kıyafetleri mevcut- tur. Hele yaz günü hususi kıyafet- ler temin etmedikçe, hamileliği ra- hat geçirmek adeta imkânsızdır. Kanguru etek Hamile bir kadının, her şeyden ev- vel "kanguru" ismim alan bir e- teklıge sahip olması şarttır. Bu etek- liği, müstakbel anne, ilk aylardan son aylara kadar kullanabıleceklır; Çünkü ketenden veya çok ince yün- lüden yapılacak olan bu etekliğin tam karin üstünde, karnı tamamiyle serbest bırakan bir "kanguru ceb." yani boşluğu vardır. Bu boşluğu, ih- tiyaca göre kullanabilen, krep dö şin bir parça ile kapamak ümkün- AKİS, 16 HAZİRAN 1956