16 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

16 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

T I B Hastalıklar Başkan Eisenhower Herkes "İke'"yi seviyor İke'nin hastalığı Eisenhower gecen yıl bir enfarktüs izi geçirmişti. Derhal hastaha- neye kaldırılmış, sıkı bir tedaviye a- lmnmıştı. Hekimlerin gayretine bütün dünyanın ıyı dilek ve duaları da ek- lenmiş, sağır kubbede bu yurekten temenniler akisler uyandırmaktan geri kalmamıştı. Hakikaten Başkan yavaş yavaş şifaya — kavuşmuştu. Hastahaneyi terketmiş ve bir çiftlik- te istirahate çekilmişti. Nihayet ye- niden siyasi hayata dönmüş, milyon- ların arasına karışmıştı. Başkan için bu ağır hastalık artık bir hatıradan ibaretti. Şunu da öğrenmiş oluyordu: Memleket kendisim seviyordu. manı olmıyan a di.e Muv: halifi, demirperde ilerisi, demirperde gerısı, sağlığı ile yakından ılgılen- miş, bütün dünya sanki onun göğ- sünde bir kalb gibi serpmişti. En- farktüs hep birden geçiriliyor gibiy- di Amerika ve bütün dünya saadette, ıztırapta, elemde onunla berabe Dünyada bundan büyük bahtıyarlık olamazdı. Nekahatten sonra büyük Başkan bu mesud atmosfer içinde, kendimi hasta eden ağır yükü tekrar yüklenmek kudretini ve cesaretini kendinde bulabilmişti. Eisenhower, iş başında olduğu zaman da, hasta- AKİS, 16 HAZİRAN 1956 landığı sıralarda da sevilmiş, alkış- mış, uğrunda göz yaşı dökülmüş bahtıyarlardandı Tekrar hastalanıyor Yıldırım — yüksek ağaçlara düşer. Meyvalı agaç taşlanır. Eisenho- -er bütün iyi dıleklere, dualara, te- mennilere rağmen hastalandı. Geçen eylül ayında geçirdiği enfark- tüsde heyecan, hiddet, şiddet, tees- sür, yorgunluk, süı'mena] rol mış olabilir. Bu yeni hastalıkta buıı- ların. pek tesiri olacağım sanmıyo- rTuz. AP Ajansının 9.6.956 tarihli bül- teninde şöyle bir haber vardı: "Bir- leşik Amerika Devlet Reisi Eisenho- -er bu sabah müstacel bir ameliyat geçırmıştır Mütehassıs hekimler cer- rahi müdahaleyi icap ettiren rahat- sızlığın kanserle bir ilgisi olmadığım söylemektedirler. Bağırsak tıkanıklı- ğının sebebi bir ince bağırsak hastalı- gıdır. Şafaktan az önce yapılan ame- İiyatı, müteakip yayınlanan tebliğde, bu tıkanıklığın habis olmayan ileitis adlı rahatsızlıktan mütevellid olduğu ve ameliyatla giderildiği kaydedil- miştir. Bir saat elli üç dakika süren amelıyat normal ve başarılı olmuş- tur. Geçen yıl eylülde bir kalb krizi geçiren 65 yaşındaki devlet reisinin kalbi halen memnunluk — vericidir. Başkanın sıhhati gittikçe düzelmek- "Yine jansının 11. Hazi- ran 1956 tarihli bülteninde de şunlar 8 yanlıdır: "Başkan Eisenhower dün, ameliyattan 36 saat sonra ayağa kalkmış, etrafındakilerin yardımı ile biraz yürümüş, yatağından 4-5 met- re ilerideki bir koltukta bir müddet İ iş, 10 dakika sonra tekrar yınladığı bültene göre başkanın du- rumu fevkaladedir. Amelıyattaıı son- ra herhangi bir arıza olmamıştır. Başkanın resmi işlerle meşgul olma- sına henüz müsaade edilmemiştir. Zi- yaret yasağı' da devam etmektedir. Yalnız oğlu ve gelini dün, dokuzun- cu evlenme yılları olduğu için kısa bir ziyarette bulunmuşlardır. Hasta- haneyi terkederken John Eisenho- -er babasının durumunun iyi oldu- ğunu söylemiştir." İleitis ne demektir? Ince bağırsağın son kısımlarında, kalın bağırsağa birleştiği hizalar- da, lokalıze olan, müzmin nekroz kıs bagırsagı daraltan bır hastalığa ileitis termi- nalis, ileitis regionalis ismi verilmek- tedir. Hastalık önce Crohn tarafın- dan tarif edildiğinden Crohn hastalı ğı diye de anılır. Hastalığın tüberkü- loz, sıülız ve kanserle bir ilgisi yok- sık raslanan bir hastalık degıldır Yahudılerde çok görüldüğü yazılmışsa da sonradan her ırkta kadınlarda olduğu kadar erkeklerde de rastlanmıştır. En çok 20-30 yaş lar arasındaki insanlar bu hastalığa tutulur. Hastalık apandisite çok ben zer. Ekseriya hekimleri yanıltır. A- meliyata gönderilen hastanın bu mü-