13 Ekim 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

13 Ekim 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Szekelly talimat veriyor Duvarcı ustası Çünkü prestijleri kırılmıştı. İdareci olarak bir futbolcuya söz — geçireme- mişlerdi. Nihayet bu nahoş Şeride bıraktığımız haftanın Cumar- tesi günü Kadıköyündeki Mano Pa- las otelinde tatlıya bağlandı. Lig maçları Dinamonun kuvvetini düşünenler Fenerbahçe kulübünün geçirdiği iç krizi de hesaba katmışlar ve şu varmışlardı: — Fenerbahçe mağlüp olacaktı. — Böyle düşünenler haksız da sayılamazlardı. Moral bo- zukluğu bir yana, Niyazi ve Turan gibi 'iki hareketli ve enerjik açık sa- kattı. Bu durum karşısında neticeden elbette Ümitli olunamazdı. Fakat- Sa- rı-Lacivertliler bu şekilde düşünenle- ri yanılttacak bir oyun çıkardılar. Antrenör Szekelly'nin modern futbo- lun beşiği olduğu iddia edilen Cenubi Amerikalıların — tatbik ettiği — duvar sistemini, futbolcular sahada harfi- yen yerine getirdiler. — 90 dakikalık zaman zarfında şöhretli Dinamo mu- hacimleri bu duvara defalarca çarp- tılar. Fakat delemediler, — devireme- diler. 22 oyuncunun en ıyılerı Sera- cettin hariç bu duvarda yer alan Na- ci, Necdet, Basri ve hemen onların ö- nünde 90 dakika iki kale — arasında mekik gibi koşuşan Akgün ve ti. Misafir takımda uzun boylu iş düşmedi. sını, yaptığı her hareketle ispat edi- yordu. Nefsine karşı sonsuz bir iti- madı vardı. Ama bu itimadın doğur- duğu hata az kalsın bir göolle netice- leniyordu: 26 ncı dakikada ceza çiz- gisi üzerinde — Yasinin degajını — ya- kalayan Şirzat topu kaleye — havale etmekte gecikmedi- Bütün seyirciler bir anda havaya fırlayarak topun fi- leye takılmasını beklediler. Ama Kri- 34 jevski ani bir atakla topu —kornere çıkartmaya muvaffak oldu. Oyunun tek gollük hareketi işte bu idi. Maç daha ziyade saha ortasında cereyan etti ve meşhur duvar misafir takım forlarının gollük pozisyona girmele- rine mani oldu. Hal inamo idare- cilerinin dediği gibi spor anlayışı ba- kımından cidden olgunluk göstermiş ve güzel hareketleri alkışladığı gibi Seracettinin nahoş hadisesine üzüle- cek kadar takdir hükümlerini ölçülü kullanmıştı. Sabahın erken saatlerin- de yer bulma gayesi ile stada akın e- den ve akşama kadar yağmur yiyen seyirciler Mithatpaşa stadını terk e- derken 0-0 lık neticeden memnundu- lar. Hakikaten hepsi haklıydı. Netı— ceden herkes memnundu. Hatta namo takımı futbolcuları ve 1darec1— leri dahi.. Lig maçları Surprız kelimesi son günlerde spor edebiyatımızda esaslı bir yer işgal etmektedir. Bu kelime ekseriya kü- çük takımların büyükle ya berabere kalmasında veyahut tesadüfen attık- ları bir golle sahadan galip ayrılmala- rında cömertçe kullanılmaktadır. Doğ rusu geride — bıraktığımız haftanın cumartesı günü, Emniyet'in — Beşik- taş'ı 2-1 mağlüp etmesini bu İ meyle izah etmek büyük bir haksız- lıktır. Vakıa Emniyet küçük takım- dır ve ancak bu sene oradan buradan topladığı genç futbolcularla birşeyler yapmaya başlamıştır. Ama galibiye- EMNİYET SANDIĞI 1956 yıl Tasarruf Hesapları| İkramiyeleri 450.000 Liradır. Çiftehavuzlar'da Bahçeli Evler Aparlman Daireleri Bahçelievler'de ARSALAR Ev, Apartman Dairesi ve Arsa'yı kazananlara (20.000) liraya kadar KREDİ Zengin PARA ikramiyeleri Ayrıca 1.560.000 Liralık Mesken Kredileri Her (150) Hraya bir kur'a Fenerbahçeli Seracettin Maçın tadını - kaçırdı tini sürpriz kelimesi ile izah etmek gene de haksızlık olacaktır. Çünkü Sarı-Beyazlı takım, kendisinden kat kat kuvvetli rakibi Beşiktaşa — oyun müddeti içersinde top göstermemişti. Herkes ne yaptığım biliyordu. Emniyetliler ligte ilk — başarılarını kazanmanın sevinci içersinde sahayı terk ederlerken Beşiktaş Umumı Kaptanı Sadri Usoğlu kıyıda bir tah- ta sıra Üüzerinde teessür içersinde yalnız başına oturuyordu. Kulüpler İhya edilen dostluk iman lokantasının — hususi salo- nunda bir masa etrafında topla- nan dört kişi tam “şerefe" — diyerek kadeh kaldırdıkları bir sırada — kapı açıldı ve içeriye foto muhabirleri gi- riverdi. Dört şahıs ister istemez bu emrivaki karşısında itirazda buluna- madılar ve — objektife poz — verdiler. Dört şahıstan kır saçlısı ve yaşlıca olanı Galatasaray kulübü başkanı Refik Selimoğlu'ydu ve yanınd Ga- latasaray kulübü -umumi kâtibi Ad- n Ahıska vardı. Nisbeten genç du- ran diğer iki şahıs ise — Fenerbahçe Kulübü ikinci başkanı Osman Kav- rakoğlu ile Talha Altınbaşaktı. İşin garibi ayni gün ve ayni saatte Liman lokantasında iki kulübün başkanları konuşurken Yeşilköy hava meydanın- da diğer Fenerbahçeli idareciler, ba- sın mensupları ile beraberce yeme yiyorlardı ve bu idarecilerin liman lokantasındaki toplantıdan haberleri yoktu. Gizli tutulmakla beraber Fe- nerbahçe ve Galatasaray kulüpleri- nin yeni bir dostluk paktı imza etmek çın ihzari mahiyette görüşmeler yap tığı anlaşılıyordu, Temasların neti- cesinin müspet olduğu söyleniyordu. AKİS, 13 EKİM 1956