28 Eylül 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Eylül 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

bir törenle ve tiyatro gösterileriyle açılacağı haber veriliyordu ve gosterılerın buyuk bır kumunda tabildir ki eski Türk tiyatro a- damlanndan Velîk Paşa anılacaktı.. Bu vesileyle de Molıere pıyeslermden efik Paşan Moliere adaptas- yonlarından kısıml oynanacaktı.. Açılışa Muammer Karacanın ve ti- yatrosunun katılacagı da söyleniyor- Açılış torenını takip eden gün- lerde de geçen yıl Üçüncü Tiyatro sahnesinde seyı'ettığımız Celal Esat Arseven ve Salâh Cimcozun birlikte yazdıkları ve Behzat Butak'ın sözde sahneye koyduğu "Üçüncü — Selim" temsiliyle Vefik Paşa Tiyatrosu res- men perdesini açmış olacaktı. Herhal- de Bursalıların seyı'edeceğı ilk piyes "Üçüncü Selim" olunca bir başlangıç olarak da Vefik Paşa Tiyatrosunun- kinden daha talihsizi olamazdı... Öbür taraftan Izmir Şehir Tiyat- rosu da geçen Richarı Nash'ın Yağmurcu su ile faaliyete başlamıştı . perdesini İngilizlerin us- ta yazarı J. B. Priestley'den Sevgi Baturun dilimize çevirdiği bir piyes- le açacaktı. Ayrıca aynı tarihlerde perdelerini açacak olan Konya ve A- dana Devlet Tiyatrolarının her türlü hazırlıkları da tamamlanmış bulunu- Gençlik Festival hazırlıkları evlet Tiyatrolarının açılışı, Bölge Tiyatrolarının kuruluşu gürültüsü arasında tiyatro severlerin nazarı ge- çen hafta bir anda İstan buldaki bir genglık faalıyetıne dönüverdi. da zırlanan — "İkinci ya Unıversıte Tıyatroları Festi - vali"nin hazırlıkları ilerliyordu. Fes- tival Komıtesınden bir grup bazı ma- H sıkıntıları halletmek üzere Anka- raya gelmıştı Böyle geniş çapta bir rganıze,, abul etmek gerekirdi ki kolay iş değıldı. Gençler, festival tem- sillerinin verileceği salonu bir tür lü tutamıyorlardı. Şehir Tıyatroların- dan birinin verilmesi hususundaki müracaatları daha başlangıçta — bir tek cümleyle reddedilivermişti. Tut- mak istedikleri Saray. Atlas gibi İs- tanbulun belirli sinemaları para hu- susunda otuz kırk bin gibi astrono- rakkamlarla gençlerin karşıları- na çıkıyorlardı. İşte bu yüzden gençler, malt dertlerini halledebilmek için Ankara- ya gelmişler ve bazı bankalarla te- maslar yapmışlar, bazılarından müsbet cevaplar almışlardı. Diğer taraftan daha şimdiden se- kiz on tiyatroyla resmen anlaşmaya varılmıştı. Bu tiyatrolar oynıyacak- ları piyeslerin adlarım da gönderi- yorlar ve festival repertuarı yavaş yavaş ortaya çıkıyordu. Gerçi festival tertip komitesinin karşısınd bir takım zorluklar vardı ma, bu ddı zorluklar böyle or- ganızasyonlara girişen bütün tertıp komitelerinin karşısına çıkan S- tendi ve eninde sonunda yenılecektı 34 AKİS, 28 EYLÜL 1957