14 Aralık 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

14 Aralık 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Zehra Lodos Herşeyi çocuklar için yebılıyorlardı Fakat maalesef, aile ler henüz bu birliğe ve bu derneklere ıcabettıgı kadar ilgi — göstermiyor- lardı. Halbuki "Okul . Aile Birlikleri ve Okul Yardım Derneklerı yardım merkezleriydi yle bir an gelir çocuklar b yüp okula gi- derler, ev işleri de nihayet biter. Mu m olur ve ekseri hâkim olan gösteriş merakı ve sami- miyetsizlik onu sıkmaya başlar. O zaman kadın kendisini tamamiyle boş hisseder, bazan sinir buhranları- na kapılır ve yeknesaklık içinde, aile saadetını hırpalayacak menfi bir dü- şün kanizmasına — kapılır. Bu kadının kendısını bira cemiyete biraz da kendı dertlerinden meselelerinden başka meselelerle uğraşması lâzım- dır. Okul Dernekleri en yakın yardım yerleridir. Orada bir kadın hem ken- di çocuğunun, hem başka çocukların dertleriyle haşir neşir olabilir. Sosyal yardım kollarında faydalı adımlar at- mış ölür. Birçok Amerikalı kadın, kendi memleketleri nde bu yold miyet işlerine atılmışlar ve kuçu memleketlerine faydalı olmasını bil- mişlerdir-. Bu sahada Türkiyede ya- pılacak çok iş vardır. Moda Kokteyl ve gece elbiseleri kadınlara başka bir İlkbahar de- guzel dıkılmış yade "ma er mevsim, kıyafeti hatırlatır. yince akla ilk gelen bır tayyordur yazı daha yo" lar ve bahar gibi çıçeklı basma- lar sembolize eder, Sonbahar her ka- ceği henüz malum değildi, ama ŞARTLAR ktisadi — tedbirler ve — bunların vaadettiği — ucuzlu er evin başlıca mevzuu olmakta devam «- diyor. Hükümet, bu sefer teşebbü- sünde muvaffak olarak mıdır? U- mumş kanaat şudur ki; şayet ka- rarlar esaslı tetkiklere dayanılarak alınarak olursa ve müstahsil sınıf da insaflı bir kontrol altında tutu- labilirse, fiatları fasla ucuzlatmak mümkün olmasa da, hiç olmazsa dondurmak kabil olacaktır. vazife kemlisine bildirildiği tekdir- de, yapacaktır. Çünkü iktisadi sı- kıntılarımıza sebep olarak kara- çok mübalâ- ahsulü ise de, ğan bir ka- cılığın ve fırsatçılık zihni- yetinin sıkıntılarımızı katmerlen- dirdiğini kabul etmek lâzımdır. Bu- nun için ev kadını meselâ lüzum- tahakkuku bir şarta bağlıdır: kadını, diğer vatandaşlar gibi dâ- inanmalıdır. Onu Davaya inandırmanın bir şartı, fiatların ani ve cazip düşüşlerden — ziyade mak" gibi bir üc etmez. Böylece sık sık de- ğiştirilmeyen, devanı eden n lar da yavaş yavan ona kaybettiği itimadı kazandım?. Yine bu itima- di kazanmak için dıkkat edılecek ğa davet etmek, idarecilerin de işi- ni çok kolaylaştıracaktır. — Yalnız bunun da bir şartı vardır. Halkı fedakârlığa davet ederken ona fe- yu düşündürür, kış, yılbaşı, kar de- yince de, nedense akla , süslü çıplak, rüya gibi uçucu ve tüy gibi hafif gece elbıselerı gelır 1958 moda- sının kadınlara ne sürprizler getire 1957 Jale CANDAN dakârlık numunesi vermek 1lâzım- dır. Hepimizin kezbere bildiğimiz bazı hâdiseler vardır ki, man zaman, bunların için çok faydalıdır. yamalı durumunu dü- zeltmeğe muvaffak muştu. Bir zengin lord çatlamış ayakkabıları- nın altın pençe — vurduruyordu, şıklığı ile tanınmış bir salon kadı- nı dikilmiş çorapla bir kokteyl par- tiye gidiyordu, halk karaborsacıya -çünkü orada da karaborsacı var- dı, yüz vermiyordu ama —saray halkı da bu fedakârlıklara numu- lerce şapkaları bu bir gösteriş miydi? H yalnızca sembolik bir Madem ki halkın lik hareketlerini saller, birçok başarılmasında — rol — oynamıştır. Memleketimizdeki — ucuzluk kam- panyasını bu zihniyetle ele almak fevkalâde, ama devlet masrafları da kısılsın, tetkik seyahatleri el- zem olmadıkça durdurulsun, gelir getirmiyecek ve yalnızca estetik gaye ile ele alınan faaliyetler ya- vaşlatılsın, devlet eliyle satılan nakıl vasıtaları fiatları muvazi olarak. millet- hiyette de olsa, indirilsin. Vakıa bugünkü hayat rtlarına — göre milletvekili maaşlarını fazla ger- mek imkânsızdır ama, bunun mem- lekette yaratacagı psikolojik fay- da inkâr edilem Hem madem ki ucuzluk müm ündür bundan elbet milletvekili de istifade edecektir. İnandırmak için evvelâ inanmak ve bunu ispat etmek lâzımdır. nin son günlerinde gece elbiseleri ol- dukça mühim hususiyetler arzetmek- tedir ve bunlar, muhakkak ki, çok u- zun seneler devam edecektir: çünkü modada en ağır ilerliyen branş, gece elbiseleri branşıdır ve güzel bir gece