14 Aralık 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

14 Aralık 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

elbisesi kolay kolay demode olma- tadır. Bu mevsim süslü elbiseler. de ve bilhassa kokteyl ile gece elbise. lerinde göze çarpan en mühim husu- siyet "boy"lardadır ve boylar ba- rla şekilde kısalmıştır. Vakıa gene yere kadar uzanan şahane gece elbi- seleri mevcuttur ama, giyimi güç o- lan ve kadınlar tarafından uzun Za- mandır terkedilmiş görünen bu çok masraflı elbiseler ancak, büyük sa- lonlarda verilen balolar içindir. Bu sene tercih gören dans elbiselerinin boyu dizlerin hemen, altında bitmek- te, bazan yerden kırk santim kadar kısalmış bulunmaktadır. Son seneler- de çok moda olan ve bilekte biten ge- ce elbiselerine ise hemen hemen hiç rastlanmamaktadır. Kokteyl elbisele- Tİ ıçın de gece elbiseleri için de bir- çok kumaşlar kullanılmıştır. İnci ve pullarla işli pastel renginde satenler, ağır ipekliler, ipekle karışık yunlu— ler, taftalar, müslin ve şifonlar, ipek ve koton kadifeler aynı derecede makb ld dans elbıselerını yaz elbise- lerınden ayıran en ususiyet dekolteleridir. Vakıa streplesler çok azalmıştır ama streplesleri aratmaya- cak kadar açık elbiseler gene mevcut, tur. Bunlar ekseri ön dekolteyi biraz kapıyarak sırtı tamamiyle- çıplak bı- rakan modellerdir. Veyahut dekolte incecik brötellerle komufle edilmiş- tir. Bazan da elbiselerin brötel ka- dar incelen kolları mevcuttur. Kok- teyl elbiseleri açık akalı — olabi- lir, fakat bu takdirde ekserisinin turvakar kolları Vardır Kolsuz kok— teyl elbiseleri ; — bunlar dekoltelerı çok 1htıyatlı bır dekolte Dans elbısesı deyince her dansa el- verişil bol etekler akla gelmekteyse de, yeni modanın yetti hattı bu bollu- ğu çok azaltmıştır. Bel çok sıkılma- yınca ve kalçaların görünmesi, biç ol- mazsa hissedilmesi de şart olunca genişlikten fedakârlık etmek icap etmiştir. Birçok gece elbiseleri böy- lece bele oturmayan ve ustalıklı dra- pelerle .zenginlik ve genişlik kazanan bir biçime ma Beli gösteren modellere gelince, bunlar eteklere doğ ru tedricen genişlemekte, boğumlar arzetmektedir. Çok çıplak, dar biçim- li, birçok gece elbiseleri de mevcut- tur. Bunların boyları bilhassa kısa- dır ve ekserisinin sırtı çıplak olup his Çiçekle süslenmiştir. Son moda kokteyl elbiselerine ge- lince, ekserisi parlak umaşlardan yapılmış çok sade elbiselerdir. Bun- lara "fantazi çuval" demek mümkün- dür ve dümdüz a doğru inen çuval biçimleri ekserı fiyonklu gev— şek bir kuşakla, işlemeli, süslü kemerle belirsiz şekilde toplanmıştır. Vualetin yeni vazifesi ece elbiselerini en değişik şekil- de süsleyen kumaşlar, sert tül- ler ve şapka vualetleridir. Kombine- zon biçimi düz ve dar bir siyah elbi- senin dekoltesine büzülerek yelpaze şeklinde geçirilen bir geniş vualet yaka, elbiseye, derhal şahane bir manzara vermektedir. Hele bu vuale- tin üzerine pullar serpiştirilmişse ve- yahut yaldızdan benekler oturtulmuş- sa bu yaka elbiseye binbir gece ma- sallarından bir hava verecektir. Yine düz ve dar bir elbisenin dekoltesini örtmek üzere etol olarak kullanılan taşlı bir vualet aynı zamanda baloya giderken başı örtecektir. Bol elbise- lerde, vualetler. hatta renkli vualet- Son moda elbiselerden üç örnek Beşi değil ama, üçü biryerde AKİS, 14 ARALIK 1951 KADIN Bir knkıgyl )ellbisesi Artık etekler yerleri süpürmüyor ler büzülerek jabo şeklınde dekolteye yerleştirilmiştir. Veyahut yi lerek iki kat halinde elbisenin etegı— ne geçirilmiştir. an kurtaran manto Ilbiseyi uydurmak zor değildir a- ma aynı şeyi manto için söylemek cidden güçtür. İnsan birkaç gün i- çinde acele bir anto dikemez ve diktiremez. Bunun için bir kadının aha mevsim başı nda gardrobunu planlarken "abiye" bir mantoyu dü şünmesi de şarttır. Bu asiye manto- nun muhakkak ipekliden yapılmış bır gece mantosu olması icap etm Hatta bunun için gardroba ıkıncı bır manto ve masraflar hanesine yeni rakkamlar ilâve etmek te şart değil- dir. Öyle mantolar vardır ki, hem gündüz, hem gece giyilebilir ve ak- sesuarlarına göre şekil değiştirirler. Meselâ önden düğmeli, yakasız, iki yandan yırtmaçlı, kol yerleri yeni modaya göre biraz düşük, dümdüz bir manto tasavvur edelim. Bu man- to, gardrobun umumi renklerine hâ- kim olan renkle ahenk halindedir. Gri fantasi. bir yünlüden, siyahtan, lâ- civertten yapılabilir. — Değişik ' bir renkle meselâ kırmızı ile astarlan- mıştır ve iki taraflı giyilebilir. Asta- TI ıpeklıden yapıldığı takdirde bu mü- mantosu da olabıle— cektır. Yakaya 1cab1nda süslü spor bir kürk eşarp ta takılabılır Giyimi seven, pratik ve ekonomik bir gardrop sahibi olmak isteyen her ka- dının böyle bir cankurtarana ihtiya- cı vardır. Mantonun, kumaşından ya- pılmış küçük bir poşet çanta da her saatte işe yarayabilecektir. 21