19 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

19 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Okuyucu mektupları D.P. hakkında 24 etin Tokerin son sayıda yayın lanan yazısı cok güzel. Bilhas- sa bazı muhıtlerde, her mönüden kınmanın sıkıntılarını sadece, İkti- dar partisine bağlı olmayanlar çek- memeli ir Orhan Argut - İzmit P. hakkında pek İyimser tah- minlerde bulunuyorsunuz. Ha- ni neredeyse siz de Zafer gibi "or- talık, güllük gülüstanlık" deyip çı- kacaksınız ınsaf yani. İnsan et- bakarsa, na getirilişini tun tevkifini. oğlunun tahliye gün C. H. P. Antalya adayı Halit Ke- pezoglunun tevkif edileceğini na- sıl görmüyor da, İsler iyiye gidi- yor diyebiliyorsunuz? ehmet Özsan - İstanbul .P. içindeki hareketleri dikkat- le takip ederek çıkardığınız ne- ticeler, emin olun ki bizleri de mitlere düşürüyor e ka- dar siyasi tahminlerinizin hiç bi- i . Bu bakımdan men içimizde D.P tahminleriniz için bir suali kıpırdanıp duru caba yanılmış olmayasmız? etin Özcan - İstanbul S on sayınızda D. P. içinde yal- nızca Büyük Kongre yapılacak sözünün bıle harekete yol açtıgım r. zin gibi düsünenlerin gayretleri D.P. de çatlaklar meydana getirme- yecektir. Şurası iyice bilinmelidir ki her idealist D.P. li. Genel Başka- nı Sayın Menderesin etrafında top- lanmış, onun adeta ayrılmaz bir parçası olmuştur Celâl Horasanlı - Bursa ÇALIŞMA Türk - İş Çabalama kaptan... Bu haftanın başında Pazartesi günü sabahı, içinde Çalışma Bakanlığı- nı da barındıran İşçi Sigortaları Ku- rumunun Sıhhıy d kı -muazzam bina- üst i Konferans Sa- lonunda 200 kışılık bır kalabalık top- lanmıştı. Konferans Salonunda Türki- ye Işçı Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş) Temsilciler Meclisi top- lanıyordu ve bu toplantı tam üç gün devam .edecekti. Türk-İş Temsilciler Meclisi, Sendika, Birlik ve Federas- yon başkanlarından teşekkül ediyor- u ve Konfederasyonun Kongreden sonra en selâhiyetli organıydı. Tem- silciler Meclisi, İcra heyetlerının ça- lışmalarını gözden geçiriyor, tenkit ediyor ve bu suretle Kongre faali- yetine müsait bir zemin hazırlıyordu. Bu suretle sendikacılık fikrinin mem lekette daha fâzla gelişmesine ve iş- çi haklarının korunması bahsinde ye- ni mesafeler kazanılmasına çalışılı- yordu. Ama bütün bunları, anca - zük hukumlerını ıyımserlıkle okur— ken hayal etmek caizdi; iş, günlük hayatim .acı hakikatlerine — (Sönünce şimdiye kadar bir arpa boyu olsun yol gidilmediğini görüp — ümitsizliğe kapılmamak elde değildi. Türk- Isın yani'Türk sendikacılığının ve Tür yede işçi haklarının bu tahhsızlıgı idare Heyet Te ciler lisine sunu la rap da ha; bır şekilde, ama cesaretle şöyle İfade o- lunuyordu Türk-İş'in İzmirde akdedilen ilk Genel Kurul toplantısı sırasında Kong re delegelerinden Rahim Mumcuların bir erkek evlâdı dünyaya — geldiğini taiyiiren telgrafın okunması üzerine mutlu toplantıda verilen bu serinle- tici müjdeciye, Türk-İş adı verilme- si ve Türkiye İşçi Sendikaları K federasyonunun manevi evlâdı olma- sı müsaadesi babasından istirham e- dilmiş, asil sendikacı bu şerefi Türk-İş'ten esirgememişti. O günden beri Türk işçisinin, sendikalarının ye sendika müntesiplerinin evlâdı olan, kendinden ümitle bahsedilen bu ço- cuk, Türk-iş'in kaderine bağlandığı- nı ispat etmiş, Türk-İş gibi 1952 den beri hiç sıhhate kavuşmamıştır. Bu ümit kaynağı, Türk-İş gibi daima hasta ve mecalsiz hayatla mücadele etmiştir. Tek kelime ile Türk-İş gibi felç olmuştur. Biz, siz ye idarecilerle birlikte Hükümet erkânı, — bünyeye arız olan hastahgı teşhis ve tedaviye azami sarf etmeğe başladık. Turkıye lşçı Sendıkaları Konfederas- yonu sağlam temel üzerine inşa edil- mekte olduğuna göre evlâdını tedavi ettirmeği ilk işlerin başında görmesi cap ettiği kanaatıyla. İdare Kurulu- uz, manevi evlâdın tedavisi işinin kabul edilmesini teklif eder." Teşhis acı, fakat doğruydu: Türk- 1ş, bünyesine arız olan bir felçten mus taripti. Ayni ismi taşıyan talihsiz yavrunun tedavısı için teşebbuse ge- çen Türk-İş'in kendisi ,için oturup derdine yanmaktan başka yapacak hiç bir şeyi yoktu. Daha doğrusu bir sihirli muskadan meded umuluyordu: Temsilciler Meclisi Başkanlık Divanı tarafından- Başbakan Menderese bir bağlılık telgrafiı çekilmişti Ya grev? Toplantıda— hazır bulunan ve pek rikkatli bir de konuşma Çalışma Bakam Hayrettin ise bambaşka bir tem üzerinde, ümit- li sesler çıkarıyordu Çalışma Baka- nına gö "İşçi t şkılatlanması in- ,şirah Verıcı bir inkişaf içinde" idi, 'Işçı teşkilâtının bilgili, vakur ça- Türk-İş Kongresinde Delegeler Bir. - doktor aranıyor AKİS, 19 NİSAN 1958