26 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

26 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

ORTA DOĞU HADİSELERİ, MacMillan bi tutması ve daha realist bir yol seçmesi hiç . kimseyi dır. şaşırtmamalı- Eisenhower'in zaafları B u yüzdendir ki haftanın ortasında gözler Başkan Eisenhower'e dön- müştür. Açıkça söylemek — lâzımdır ki Eisenhower beğenilmeyen halefi ruman'ın yanında aşarısız kalmıştır Kararsızlığı, cesaretsizli- realizmden uzak ması, tered- i, aniden kendisini kaybetmesi gaf yapması İkinci Dünya Harbi- nın muzaffer başkumandanından ba- rılı bir devlet adamı — çıkmasına mani olmuştur. Bir geri, bir ileri a- tılan adımlar balede iyidir ama, po- İngilterenin Orta Doğu politikası oğullarını bağırlarına ve Lloyd şeyhlerle litikada zararlıdır. Şimdi, bir yeni hatadan sonra, İngilteredeki İsçile- rin de kendi hukumetlerı üzerindeki tazyiki neticesi, rta Oğu- nun Batı tarafında kalması Ameri- ka ve Ingıltere hükümetlerince da- ha munis, daha anlayışlı yollardan temıne çalışılacaktır Zorlu metodla- veda edilmek üzeredir Bu hafta içinde vaziyet Ankara- da iyi -geç de olsa- anlaşılmışa ben- zemektedir. Nitekim çarşamba saba- hı Zafer pek acıklı, küskün çocuk- ların edasını taşıyan ve bizim iflâs eden meşhur "Bağdat politikası” nın eşini takip etmediği için Amerikaya serzenişlerde bulunan bir baş aşyazı neşretti. Bu, "Bağdat politikası" i- basıyorlar çin bir Kugunun şarkısı vasfı taşı- yord ağdat Paktının üç azasının mudahale talepleri Amerika tarafın- dan reddedilmiş, bilâkis bu azalara sükünet tavsiyesinde bulunulmuştur. Orta Doğunun yeni bir Kore olması herkesten çok bizim aleyhimizedir. Bu bakımdan Menderesin çarşamba günü yayınlanan ve Rus Büyük El- çisine verilmiş mesajındaki — "Orta Şarktaki gerginliğin artmasına her halde Türkiyenin sebebiyet verme- yeceği ve Tuıkıyenın alacagı her ted- bırın ancak müda tedbiri olaca— 1” en mukemmel Tü lıtıkasıdır T bii, zorlu bu politikaya aykırı maktan vaz geçılmesı şartıy Lübnanlı âsi liderlerden Kemal Canbulat ve Dr. Dahan basın toplantısı yapıyorlar Chamoun'u — devireceğiz! AKİS, 26 TEMMUZ 1958