4 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

4 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

kuvvetli kimseler olduğu da gözden kaçmadı, C. H. P. Kayseride kafa- lar ile bacaklar arasında bir ahenk kuruyordu. Kongre, coşkun tezahürat arasın- da konuşan Turhan Feyzioğlu ve Yetkinin hıtabelerıyle sona Saat dokuzda sinema salonunu dolduran delegeler solonu terkeder- lerken vakit akşamın beş buçuğuy- du, öğle tatili yerılmemış ve delege- ler simitle kar doyurmuşlar, ça- lışmalarına devam etmışlerdır Eski Partiye yeni bir ruhun geldiği anla- şılıyordu Kongreden sonra Kayseriye bır mesafedeki mi mirliler Feyzıogluyu ve arkadaşları- nı büyük sevgi gosterılerı içinde karşıladılar. Bir evin avlusunda otu- ldu ve hasbihal edildi. Germirliler nefis kaymaklarından ve 'balla misafirlere ikram.ettiler. Köy Halk- çıydı. Seçimlerde aşağı mahallenin rey sandığı — yukarıya, yukarınınkı aşağıya koyulmuştu. Bu yüzden ih- tiyarlar gidememişlerdi. Ama seçi- mi orada gene Demokratlar kazana- mamış, ye çıkmıştı. Germırhler bunu gulerek anlattılar. Hele doksana yaklaşan bir ihtiyar, koyun aldığı "Reyınızı D. P. e- rirseniz su getiririz" — teklifini nasıl reddettiklerini anlatırken bir çalım- l1 hal talandı ki herkes gayrııhtıya— ri Meclis kürsüsünden İktidarın bü- tün tehditlerini elinin tersiyle ıtı ve- ren İsmet İnönüyü hatırlamaktan kendisini alamadı O sırada Demokrat Büyükler Germinle bulunsalardı — karşılarında zannettikleri gıbı bir değil, milyon- arca İsmet İnönü bulunduğunu far- kedebllirlerdi ve belki bunun kendi- lerine faydası olurdu. Münevverler arasında ayserili C. H. P. liler bu hafta- ma başında, basiretle seçtikleri idare heyetinin çizdiği — istikamette yeni bir çalış devresine girerler- ken pazartesi akşamı İstanbulda a- Raşit Ülkerin yazıhanesınde bir toplantı devam hanede bulunanların hepsi C H. P. lıydi C. H. P nin İstanbul il kon- gresı önümüzdeki cuma günü Tak- kalıydı. Raşit Ülkerin misafirleri &b- rasında İlhamı Sancar Alı Sohto— rik, Ekrem Özden, Şah e ürler. Mebrure Aksoley, Fazıl Şerafeddın Bürge gibi İstanbul teşkilâtının ta- nınmış simalarından başka Beyoğlu, Kadıköy, Eyü Fatih, Bakırköy, E- minönü, Kasımpaşa ve Zeytınburnu ilçelerinin başkanları da vardı. Top- lantıda, Türkiye nin bu en münevver şehrınde yarın iktidara geçecegınde artık pek az kimsenin şüphesi ka- lan C yi kimlerin şevki ida- AKİS 4 EYLÜL 1958 Şemsettin Günaltay Azıcık kıpırdansa resine tevdi etmek gerektiği mese- lesi goruşuldu Başkanlık hususunda Günal- diyeti tesbit edildi. Gerçi Şemseddin ünaltay gerekli enerjiyi devamlı larak gösteriyor sayılamazdı. Z - man zaman pasif kalıyor, arkadaşla— de çok kuvvetli şahsıyetının tesirini hissettirmekten çekiniyordu. Fakat eski Başbakan icabında kük- İlhami Sancar Bir kuvvetli adam YURTTA OLUP BİTENLER remiş bir aslan haline geliyor ve et- rafı toz, dumana katıyordu. Üste- lik, siyasi kariyeri İstanbula tek adam halindeydi. Ah, Hoca. biraz daha şahsi dınamızm /gösterseydi mükemmel olurdu. Ama önümüzdeki devrede onun yanına öyle yerleştirilebilirdi ki simalar "Günaltay eki- bi" tatmin edici; bir ekip haline ge- lebilirdi. Bunu.temin için C. H. sinin dört kuvvetli P. Meclı— Gürler, Fazıl Şerafeddin Bürge ora- dan ayrılarak bütün enerjilerini İs- tanbula hasretmek kararım verdiler. İl idare kuruluna girecekler, kendi seçim bölgeleri olan İstanbulda faa- liyet göstereceklerdi. Bu haftanın başında İstanbulda, hâdiseden' haber- dar olan C .H. P. ller memnun iyet- lerini saklamadılar. le bir ekip seçimlere kadar İstanbul C H P teşkilâtının — bütün — eksiklerini ta— mamlar, onu yenilmez hale getire- bilirdi. İkinci bir ekip A vukat Raşit Ülkerin yazıhane- sindeki toplantının ertesi günü, sabahleyin, ikinci bir ekip il binasın- Sekreterle görüştü. Bu e- kip te İstanbulda C. H. P. nin, ida- resini ele almak istiyordu. Onların başında Oğuz Oran vardı. Orancılar, Şemseddin Günaltayın idaresinde kendileri işbaşına geçtikleri takdir- de görülmemiş bir dinamizmle çalı- şacaklarını bildiriyorlar ve bizden başkası yapamaz" diyorlardı. Yakın bir istikbalde Beledıye ve İl Meclisi seçimleri olduğu, C P de kendisini bu seçımlerde 1 numaralı aday saydığı için bir çok kimse O- rancılardan a kolaylıkla adaylık koparabileceği ümidiyle o hizbi des- teklemiyor değildi ama, Orancılar Türkiyenin bu en münevver şehri i- çin zıyadesıyle hafif — kalacağından kimse şüphe etmiyordu. Nitekim sa- li sabahı Kasım Gülek, hele parti i- çindeki son vaziyetini 'de düşünerek, taraf tutmaktan dikkatle kaçındığı- nı -belli etti. Kuvvetli olanın kazan- ması C H nin m bir idare heyeti şkıl haftanın ortasında aşağ şekilde meydana çıktı edeceği bu ğı yukarı kati 11 kuvvetli adam I stanbul C. H. P. il idare kurulu 11 kişiden müteşekkildir. Cuma günü Taksim Gazinosunun büyük salonun- da bir araya gelecek ikiyüz altmış küsur delege bu 11 kişiyi seçmekte büyük müşkülât çekmeyecektir. Ger- çi bu haftanın ortasında elliden faz- la aday ismi ortada dolaşıyordu. Fa- kat eski idare heyetinden Ali Soh- torik, Ekrem özden ve Fehmi A- tançın muhafazalıyla bunların San- car, Aksoley, Bürge ve Gürler ile takvıyesı üzerinde aşağı yukarı fi- 13