4 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

4 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN hiç kesiksiz dümdüz çuval gibi bi- çilmiş fakat muhakkak bır yuksek kemerle sıkılmıştır. Kem düz çuvallar binde bir nısbetındedır Cep- ler gene modadır, hele — yüksekteki cepler yeni avayı muhafaza et- mekte devam etmektedirler. Kısacık yalancı boleralar bilhassa göze çarp- maktadır. Tayyörler 958 - 59 kış modasında tayyörler çok genç edalı, neşeli, çocuğumsu- dur. Ceket boyları umumiyetle çok kısadır. Çift düğme bilhassa çarpmaktadır. Kürkle süslü, yakalı tayyörlerin yanında yakasız çıplak tayyörler de vardır. Tayyör modasında kumaş en ön plânda rol oynamaktadır ve kumaşların yıldızı tiveed'dir. Bu tiıveed"ler el örgüsünü hatırlatacak kadar geniş mesamatlı- dır. Çok degişik renkli, sürprizli e- kose kumaşlar da tıveed'lere reka- bet edecek "kadar gözdedir. Tayyör- geniş tipi tayyörler ekseri kalın ve kaba tiveed'leri tercih etmiştir. Bu tay- yörlerin ceketleri bolero hissi vere- cek kadar kısa, etekleri bol plili ve zengindir. Bunların pahalı kürk ya- kaları, aynı kürkten şapkaları var- ır. Bunlar ihtişamı temsil etmek- tedirler. İkinci tip ki, bu muhteme- len gelecek senelerin modasına daha yakındır, Chanel tipi tayyörlerdir. Bu tayyörler sadeliği temsil — etmekte- dirler. Bunların ceket boyları normal boya daha yakındır; boylece, bel de hakıkı yerindedir. Bu tayyörler da- ince - tıveed'leri tercıh etmekte- dırl Ekserisi yakasızdır fakat ceplidir. Kollar kısaca bitmiş, blu- zun kolları* gösterilmiştir. — Etekler normal bir darlıktadır. Bu sade tay- yörler iç açıcı güzel bluzlar, bilezik ve kolyeler, bazan metal kemerlerle süslenmiştir. Bunlara — sadeliklerin- den ötürü çıplak tayyorler denilmek- ledir. Mantolar 958 - 59 kış mantoları gayet de- lgı ik ve çeşitlidir. En değişikle- ri 'yükseğe takılmış kemerlerle atkı- lan mantolardır. Kalın mantoların, bazan mantonun kumaşından yapıl- mış yuvarlak bir biye ile sıkıldığı da gorulmektedır Gene yeni manto- larda en çok göze çarpan hususiyet uzun tüylü kürklerin hem kollarda, hem de yakada, hem de başta şapka olarak kullanıldığıdır. Bunların ya- nında bol fakat belden kesikli kısa- cık fantezi mantolar da 1958 - 59 damgası taşımaktadır. Mantolarda geniş yakalar, eşarp yakalar, kapü- şonlar, ince biyelerle bağlanan çıp- lak yakalar aynı şekilde mevcuttur. Japone kol, takma kol, reglan kol, düşük takma kol yelpaze kol da var- dır. Kokteyl elbiselerı enkli, kabartılmış tok ve kalın R ipeklilerden yapılan elbise . tay- 28 Şık bir dans elbisesi Dizler gene kayıplara karıştı yör kombinezonu hem yeni, he cazip, hem çok pratiktir. Ceketi ile beraber heryere gidebilen bu ciddi kıyafet ceketsiz normal, dekolteli bir akşam elbisesi olabilmektedir. Daha abiye saatler için lama — tayyörler fevkalâde modadır. Tayyör — müte- hassısı olan Chanel bu gece tayyör- lerine âdeta spor bir eda vermiştir. Altın hareli bir lama tayyör tıpkı bir tıveed tayyör gibi kesilmiş fakat mavi muare bir bluzla süslen- miştir. Tayyörün aynı muareden bi- yeleri vardır ve etek aym muare İle astarlanmıştır. Ağır kokteyl elbise- leri siyah ve altın rengi — üzerinde durmaktadır. İnce ve yumuşak yün- lülerden veyahut organzalardan ya- pılmış elbiseler de çok modadır. Dans'elbiseleri nce ipeklilerden yapılmış elbiseler Iekserı yüksek belli ve büzgülüdür. Saten elbiseler gene yüksek bellidir fakat etek büzgüden ziyade — kloş parçalarla zenginleştirilmiştir. Taf- talar jüponlarla kabartılmıştır, çok geniş ve hışırtılıdır. Bu elbiseler dai- ma geniş bir dekolteye fakat ekseri kısa veya truvakar kollara sahiptir- ler. Etek boylan adam akıllı kısadır. Siyah, mor; hareli koyu renkler mo- dadır. Baloluk elbiseler n gozde renk pembe, en gözde E mbe bir- güldür. Muslin, alta, fay, saten, şıfon ayna Oakılde modadır. Yüksek belli, kısa ştreples elbiselerin göğüs hattı — hizasından bol büzgülerle bırakıldığı çok görül- mektedir. Bu büzgüler eteğe doğru toplanmaktadır. — Bileklerde — biten drapeli büyük balo elbiseleri de var- sa da bunlar kısalara nisbeten çok daha azdır. Kumaşlar G ündüzün moda kumaşları buk- let, tiveed, etamin ve geniş me- samatlı, yumuşak, tüylü yünlülerdir. Akşam için lama muslin, ipekli, sa- ten, kadife ve kabartılmış ipekliler aranmaktadır. Renkler ' G ündüz siyah azdır. Buna muka- bil ciddi renklerden pas rengi, siyahtan daha ki durmaktadır. Göze çarpan bir pembe, soluk yeşil, rübi rengi, kirbi sarı da odadır. Elektrik ışığında moda olan en göz- de renk gene siyahtır. Siyahın ya- nında kahverengı, koyu mavi, mür- düm eriği renkleri de revaçtadır. Fakat en cazip en yeni gece rengi bütün terzilerin müttefikan seçtik- leri yıldırım pembesidir. Teferruat akat her sene olduğu gibi bu sene de modayı yapan teferruat- tır, 1958 - 59 modasının hususiyet- lerinden bir tanesi kışın yaz-- renkle- rine iltifat edilmesidir. Beyaz man- tolar, beyaz roblar bu kış çok görü- lecektir. Bacaklar ilgi çekeceği için çoraplar üzerinde bazı değişiklikler yapılmış, meselâ eski zamanın ba- getti çorapları tekrar meydana çık- mıştır. Elbiseler kollu, buna muka- bil yaka dekolteleri çok büyüktür. Kalb biçimi dekolteler çoktur. Elbi- selerde hattâ gece elbiselerinin etek- lerinde kumaşın ipliği çekilerek püs- kül yapılmıştır. Püsküllü — etolvari geniş yakalar bazan da spor man- toları süslemektedir. Kürk garnıtur- ler çeşitli ve zengindir. Kürkle süs- lenmiş etekler bile vardır. Zincir ve inci kolyeler gene çoktur fakat bun- lar uzun olarak değil de tek veya- hut, birkaç sıra halinde boynu dol- durmaktadır. Fakat bu gırtlağı boğ- mak demek değildir. Bilâkis kolye- ler rahat takılmaktadır. Göğüs hat- tının hemen altından başlıyan bel hattına gelince bu ekseri bir çiçek iğne veya fiyonkla süslüdür. ne küpeler uzun ve sallantılı degıl kulağa yapışık ve küçükçedir. Serçe parmağına tek taşlı yüzükler takıl- maktadır. Yükseğe takılan güzel de- ri kemerler totka ile değil, daima fiyonkla bağlanmaktadır. — Yanyana takılmış birkaç renkli — kemerlerle de yüksek bel temin — edilmektedir. İskarpinler sıvrı topuklu, sivri bu- runludur. l ayakkabı güzel el- biseden daha mühimdir. — Çantalar daha ziyade kııçuk ve portföy şek- lindedir. Saçlar tepeye doğru kabar- tılmıştır. AKİS, 4 EYLÜL 1958