4 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

4 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 5, Cilt: XIV, Sayı: 230 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 18992 P. K. 688 - Ankara İdare : Denizciler Caddesi 28/B Rüzgârlı Matbaa Tel: 15221 Fiyatı 100 Kuruş * Başyazar : Metin Toker Neşriyat Müşaviri Yusuf Ziya ADEMHAN AK 18 Neşrıyat Ltd. Şirketi adına mtiyaz sahibi: Tarık HALULU Yazı İşleri Müdürü: İlhami SOYSAL * Karikatür : TURHAN * Fotoğraf: Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe: Doğan Klişe * Müessese Müdürü : Mübin TOKER * Abone şartları : (12 nüsha): 10 lira (25 nüsha): 20 lira 1 senelik (52 nüsha): 40 lira * İlân — şartları: Santimi : 8 lira 8 renkli arka kapak: 750 lira * Dizildiği ve Basıldığı yer: Rüzgârlı Matbaa — ANKARA Tel: 15221 Basıldığı tarih: 1.10.1058 Kapak resmimiz Himmel Ölçmen Sırasını bekliyor Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları B u hafta YURTTA OLUP BİTENLER sayfalarımızın başında bula- cağınız D. P. yazısının hazırlanması tahmin edemiyeceğiniz kadar güç oldu. Kurmay heyetimiz bu yazının içine, kapağımızı resmi ile süsleyen Himmet Ölçmenin de geniş bir bıyografısını koymak kararın- daydı. Ancak Himmet Olçmen karada arandığında bulunamadı. Baş- bakanla bırlıkte Ege gezisine çıkmıştı. Bunun uzerıne Başbakanın Ege- den döni ü bekledik. Başbakan döndü. Faka lçmen dönmedi. An- karadakı yakınlarına, kısma kardeşıne sorduk. Izmırde bir kaç gün ka- lacağını öğrendik. Bunun üzerine de derhal İzmirdeki muhabirimize ta- limat verdik. Himmet Ölçmeni bulup, konuşmasını — söyledik. Fakat Himmet ölçmeni İzmirde de bulmak kabil olmadı. Zira İzmirden İstan- bula geçmişti. Bu sefer Istanbuldaki muhabirlerimiz Himmet Olçmenı bulmakla vazifelendirildi. Bu arada Ankarada da, Himmet Beyin İstan- bulda nerede misafir kalabileceği yolunda soruşturmalar yaptık. Ama bu suale kesin bir cevap veren çıkmadı. İş tam manasıyla İstanbuldaki arkadaşların omuzlarına yüklenmişti. İstanbul kazan, — muhabirlerimiz kepçe iki gun iki gecelik sıkı bir araştırmadan sonra nihayet Himmet ölçmenin izi bulundu, ölçmen eşi ile birlikte Hilton Otelinin 219 nu- maralı odasında ıkamet etmekteydi. Bunun üzerine Himmet ölçmen- den' randevu alındı ve ancak bu haftanın ortalarına doğru kendısıyle bir konuşma yapmak imkanı bulundu. Tabii ki Himmet Ölçmen kapak adamı olarak hazırlanırken, sade- ce Himmet Ölçmeni aramakla iktifa edilmedi. Himmet Ölçmeni Kon- yadan, Ankaradan ve Urfadan tanıyanlar da araştırılıp bulundu. Onlar- dan da ölçmen hakkında malümat alındı, Ölçmenin kız kardeşi ve kızı ile defalarca konuşuldu. Bütün bunlar, bıyogratînın hazırlanması için yapılan gayretlerdi. Bunun yanı başında Himmet Ölçmene kapak ada- olmak fırsatını yaratan D. P. içindeki son cereyanlar ve kıpırdanış- lar da bir başka ekip tarafından adım adım takip edildi. İşte bütün bu malümatın bir araya gelmesidir ki, bu hattaki D. P. başlıklı yazıyı meydana getirdi. U hafta YURTTA OLUP BİTENLER sayfalarımızla DÜNYADA OLUP BİTENLER sayfalarımız arasında bir köprü var: Fransada yeni anayasanın kabulü. Bizim mabut İktidar organlarının bu anaya- sanın kabulü vesilesiyle manalı manalı bir takım laflar etmeye başla- dıkları şu günlerde,elbette ki efkârı umumıyeyı bu mevzuda aydınlat- mak lâzımdı. Fransada bu anayasa niçin kabul edılmıştır, ana hatları nelerdir? Bu suallerin cevaplarını sarih olarak ortaya koymak vazife- sini dış politika sayfalarımızı hazırlayan arkadaşlar omuzlarına aldılar. ayasanın kabulü dolayısı ile bizim İktidar organlarındaki manalı davranışın sebebini izah etmek İse iç politika sayfalarımızı hazırla arkadaşlara düştü. İç ve dış politika zaviyesinden ayrı ayrı ızahlarını okuyacağınız bu hâdise öyle sanıyoruz ki okuyucularımızı fazlasıyla alâkadar edecektir. eçen hafta AKİS sütunlarında gene davetsiz bir misafir vardı: Ni- had Erim. Mevcut Basın Kanununu kendisinin basın hürriyeti mev- zuundaki kanaatlerine ve ideallerine -şal hikâyesi, son derece uygun bulduğu için bu kanunun verdiği her imkânı sereserpe kullandığı an- laşılan üstadın savcılık zoruyla neşrettırdıgı yazıyı tebessümle okudu Maksadı çocuklar bile anlayabilir:, Kurultayın arifesinde, bir açık ka— pıdan polıtıka hayatına dönebilmek! Erimin İsmet İnönüyle alâkalı id- diaları ise her halde İsmet İnönüyüi neşeye garketmiştir. Ama üstad İnönünün kendisiyle lafazanlıga dalacağını sanıyorsa, her halde hüsra- na uğrayacaktır. Zate ad Erim aynı taktiği geçen sene de, gene Kurultay arifesinde denemıştı O tarihte aynı ıddıaları, tabii savcılık zoruyla, Dünya gazetesınde neşrettırmıştı AKİS'in 167. sayısına bir göz atacak olanlar "Bay Erim, işin iç yüzü öyle değil, böyledir!" baş- İıklı yazıdan hakikatin ne olduğunu öğrenebilirler. müzdeki sayıda muhtemelen bu sütunlarda Erimin bir yeni ya- zısını savcılık zoruyla neşredeceğimizi biliyoruz. Dedik ya, maksad urultay arifesinde kendisinden bahsettirmek.. O bakımdan — üstadın önümüzdeki tekzibini gevapsız bırakırsak oku ucularımız sebebı anla- yacaklardır. AKİS sütunları lâf ebeliği yeri degıld C. H. P. içinde "Erim dosyası"' tasnıf edilmiş ve rafa kaldırılmış bır dosyadır. Üstad o dosyanın tozlarını gitsin, başka yerde süpürmeye çalışsın. Saygılarımızla