17 Ocak 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

17 Ocak 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER İptilâ! vlet Bakanı ve Çalışma DBakanlıgı Vekili Halük Sa- man, Bartında yaptığı bir ko- nuşmada "İktidar koltuğu di- kenlerle doludur" demış ihti- mal, doğrudur. A a öyle d' kenler ki acısı, insanı az manda tıpkı keyıf verici mad- deler gıbı tıryakı edıp çıkıyor. O diken n da bir zevkli tarafı old g muhak- kal oksa sırf o diken ıçm bu k dar zahmete kim gogus gererdi. Hani dam büyük ka- tıkla hoşaf içene Bıraz da biz ölelim yahu..." demiş ya O- nun gibi..., Grubu İdare Heyeti ikinci toplantı- sahneler gösterilniştir. ti iyeleri ile diğer-bazı milletvekil- leri cuma ve cumartesi geceleri peş peşine iki defa toplanmış ve kendi- lerine bizzat Genel Başkan bazı tel- kinlerde 'bulunmuştur. İkinci Vatan Cephesi toplantısında konuşacak ta- lımatlı hatipler bile nazırdı. Meselâ ni hazırlayacaktı. nel Başkanı kürsüye gelecek, müm- kün olan en büyük tavizi; yani kon- grelerin başlayacağı müjdesini vere- cekti. Sonra da yeni şiddet tedbir- lerine niçin' ihtiyaç hissedildiği' an- latılacak; daha evvelden coşturulmuş altı bin kişi tarafından bol bol al- kışlanması sağlanacaktı. — Tedbirler Komisyonu ve Grup İdare Heyeti üyelerinin gözleri önünde cereyan e- den bu bol alkışlı konuşmalardan, coşkun tezahürattan sonra pek tabii olarak Genel Başkan "İlhamımı teş- kilâttan alıyorum" bayrağı ile Gru- bun huzuruna gelecekti. Ama ah şu Sirkeci faciası olmasaydı. Hiç bek- lenmedik bir saatte bu facia vuku bulmuş ve pişmiş aşa su katmıştı. Sirkeci faciası hariç, bu senaryo- yu en ufak repliğine kadar hazırla- becerikli doktor, cebınde taşıdığı bir tek ikibuçuk lır ilk gunlerden İstanbul' teşkilâtında büyük yapmıştı ma sonradan, sayılı ide- al arkadaşları kadrosuı_ıa dahil ol- yavaş ya- Köprülü dev- . Fakat işte aradan yıllar geç- tıkten sonra Mükerrem Sarolu gene İstanbul teşkilâtının başında görmek isteyenler vardı. 12 Duahanlar toplantısı stanbulda İkinci Vatan — Cephesi Toplantısı yapılamadı ama bu haf- tanın başınd Başbakanın İstanbula geldiği gün Beykoz Ilçesınde Birin- ci Vatan Cephesi toplantısından be» ri ilk defa bir araya gelen D. P. Kadınlar Kolu üyeleri anlı — valili, ayılmak bayılmak, pek - firaklı bır toplantı yaptılar ve zevcesinden ay- rıldıktan sonra altı yıldır üç çocu- ğu ile bekâr yaşayan yakışıklı dok- torun yüzünü biraz olsun ak ettiler. Pek ateşli D. P. li hanımlar bu top- lantıda D. P. Genel Başkam Adnan Menderese uzun uzun dualar, Halk Partisi için de "Allah Halk Partısını yerin dibine — geçirsin" — kabilinden beddualar ettiler. Toplantı bir ara o kadar heyecanlandı ki "Kahrolsun Mükerrem Sarol Senarist! Halk Partisi" diye bağıran bir ha- tun heyecandan düştü bayıldı. Bu a- rada koro halinde — Menderes için "Tanrı onun bir tuttuğunu bin- et- sin", diye bağırışıldı. Yaşlıca bir ti- ye, "Menderesin uzun ömürlü olması için beş vakit namazımazda dua ede- lim" temennisinde bulundu. — Hazır bulunan cemaat temenniyi "â- min!" nidaları ile karşıladı. Bir baş- ka üye isa Hazreti Peygamberi de bir kenarda; bırakarak "Evvelâ Allah sonra Menderes sayesinde pahalılık diye bir şey kalmadı" diye son zam- lar karşısındaki hayranlığını göster- di. Susanlardan korkunuz ütün bunlar olup biterken Anka- radaki pek çok — milletvekili acı acı Meclisin bu yıl için çalışma- larına başladığı gunlerı yad ediyor- du. Bunların pek çoğu bu güne kâ- zlar Gruplarında susmuş lardı ve Grup Başkanlık Divanı se- çimleri sırasında kaçırdıkları fırsa- ta yanıyorlardı. Dokuz aylık bir tec- rübeden sonra ancak şimdi — biraz kendilerine gelir gibi — olmuşlardı. Grup Başkanlık Divanı seçimlerinde bir parçacık atak olsalar,' bir parça uyanık davransalar bu günkü hale düşmeyeceklerim düşünüyorlardı. Bundan hayli zaman önce fırtınalı bir celsede bir Tedbirler Komisyonu seçmişler, bazı tedbirler hazırlamak- la vazifelendirmişlerdi işte sırndı aradan bu kadar vakit geçti- alde hazırlanan rapor, sırf Grup lerle vakit öldürüyorlardı. Bu ne bi- Sabık susmuşların bir ço- ğu şimdi atı alanın Usküdarı geçip geçmediğinin muhasebesini yapmak- la meşguldü. Acaba zararın nere- sinden dönülürse kârdır deyip yeni bir hamle mi yapmalıydı? Malüm taktiklere aldanmayıp Kemal Özço- anın basın suçlularının affı hak- kındaki teklife katılmakta acele mi etmeliydiler? Bu haftanın ortasında Ankaradaki pek çok D. P. milletve- kili bu suali kendı kendilerine sor- maktaydılar. Kıbrıs Aleni Takbih u haftanın başında, altıoklu bay- B rağın Öörttüğü kürsüden, Alemdar sinemasını dolduran Kurultay dele- gelerine hitap eden C. H. P. Genel Başkanının Kıbrıs mevzuunda söy- gırmıştı nin Taksim tezinden vazgeçtiği şa- (Savcılık eliyle aldığımız tekziptir.) Akis Mecmuası azı İşleri Müdürlüğüne 3 Ocak 1959 tarih ve 235. sayınızın 12 ve 14. sahifelerinde çıkaracağım Tarih mecmuasına Sayın Server So- muncuoğlu tarafından Bay — Ziya Tansu'nun yardımı sağlandığı hak- kındaki yazınız tamamiyle tasni e- dilerek mecmuanıza kasden aksetti- rilmiştir. ile aramızda bu mevzu İ kelime teati edilmiş değildir. İlk çı- kacak nüshanızda tekzibini saygıla- rımla rica ederim. Tarih Dünyası Mecmuası . ŞSahibi Niyazi Ahmet Banoğlu AKİS ,14 OCAK 1959