25 Nisan 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

25 Nisan 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

halkın canına rastlıyotdu. yakını faaliyetlerinin ithal edilen birkaç yeni otobüs hariç. ortaya gözle görülür hiç bir iş çıka- rılmamıştı. İstanbul gazetelerınden birinin Belediye muhabiri son 83 g zarfında, Aygünün ortalama olarak günde sadece 2 saatini İstanbul Be- lediyesinde geçirdiğini tesbit etmiş- ti. İstanbullular Aygünün Belediye Başkanlığına getirilmesine memn olmuşlardı. Kendisine 36.666 plaka sayılı yepyeni siyah bir "Mercedes" makam otomobili olarak verilirken, İstanbul Belediyesi Bütçesinden 150 in lira sârfıyla Teşvikiyedeki mü- kellef Ralli Apartmanının bir dairesi ikâmeti için temin ve tefriş edılırken ve geçimi için de takriben 4 bin maaş bağlanırken Aygünün bir gün 'D. P. İl Başkanlığını kabul edeceğini akıllarının ucundan dahi geçirmemiş- lerdi. Maamafih Aygünün, D. N Başkanı olarak en az İkinci Başkan Ulvi dürü ve 5 bini tecavüz eden persone- lin kahir ekseriyetini Vatan Cephesi- ne kaydetmesiyle sabittir. Ama Dev- let Hava Yolları Umum Müdürü Ul- vi Yenal da, meşhur Viscount uçak- larının Turkıye mümessili genç iş a- damı Selâhattin Bayezıdı bizzat İs- tiklâl Caddesindeki D. Merke- zine getirmiş ve kendi eliyle Vatan Cephesine kaydederek Başkam Ay- günden zerre kadar geri kalmamak azmini ilân eylemiştir. Değişik ve — ağır — mesuliyetlerle pençeleşmek zorunda kalan Kema ünün en mühim işi stan- bul teşkilâtını tesanüt içinde, canlı ve ayakta, tutabilmektir." Bu — sebeple kendisini Belediyede arayanlara çok defa, "Bir de . İl merkezine gi- din, belki oradadır" cevabı verilmek- tedir. Belediyede bulundugu saman- ; P: racaatları mek zorunda, Mail yardımcı D . P; İstanbul teşkilâtının — idari yukü asıl bütün agırlıgıyla Ay— günün uzerındeyse teşkilât mali ışlerını yoluna koymak vazıfe si de sessizce, fakat büyük bir dira- yetle Uzeyr Avunduk tarafından yü- rutulmektedır Son derece kıymetli erkezin büyük i sa- Istanbuld 1957 seçımlerını edma idare ettiği için. teşkilâtı ve meselelerini en ince teferruatına kadar tanımaktadır, Kemal — Aygün gıbı cıdden dırayetlı bir idareciyle, adamı olan Üzeyr A- iği. D. P. ye İstan- ler kazandırmaktadır. Ama gelin gorun ki teşkilat, içine ne doldurulursa doldurulsun, muha- faza edemiyecek bir elek halindedir. İstanbul D. P. teşkilâtının mali başının sön meşgalesi, yeni bir "ba- AKİS, 25 NİSAN 1959 YURTTA OLUP BİTENLER Üzeyr Avunduk, Cumhurbaşkanı Bayarın yanında Güvenilen adam sın merkezi" kurmaktır. Civarı is- timlâklerle temizlendiği için ortada sipsivri kalan Nuri emirağ mat- aası, bu teşebbüsün hedeflerinden birincisidir. Bu hedefe erişmek için 5 Milyon liralık yem bir anonim şir- ketin kurulmasına çalışılmaktadır. Üzeyr Avunduk, bu maksatla tanın- mış firmaların patronlarıyla temas halindedir. Bu temaslar son dereoe müspet bir yol üzerindedir. tekstilci Cikvasvilli 300 - bin bu yeni basın teşebbüsüne girmeye karar vermiştir. Mengenler ve Bur- la Biraderler de anonim şirketin his- sedarları arasına katılacaklarını bil- dirmişlerdir.» Bu büyük basın merkezinde ye- ni bir D markalı gazete çıkarı- lacak, bundan başka D. P. yi des- tekliyen her nevi neşriyat» bu mer- kat kolaylıklar temin edecektir. Sivas vilâyetinin Gürün — kaza- sında dünyaya gelen ve çocuk dene- cek yaşta en büyükleri olduğu 6 kar- deşiyle birlikte İstanbula — göçen, iş hayatına atılan ve bu sahada büyük muvaffakiyet gösteren Üzeyr Avun- dukun, bu teşebbüsü de arzu edilen netıceye ulaştıracağından hiç kimse- nin şüphesi yoktur İş — hayatının çarklarına kendısını erkenden kaptır- ması yüzünden tahsilini Rüştiyeden öteye götüremiyen Üzeyr Avunduk, D. P. saflarında katıldığı polıtıkada büyük mesafeler katetmiştir. Mesu- livetli ve gösterişli mevkilerden- çok, sutre gerısınde kalmayı tercih eden en fazla fayda olan partıcılerden biridir Milletvekilliği — tekliflerine — iltifat et- miyen Üzeyr —Avunduk, — bugün İş Bankasının Umum Müdürü ve Tür- kiye Ticaret ve Sanayi Odaları Bir- liği Başkanıdır. Fakat Üzeyr Avun- n en mühim vasfı, kendisine daıma güvenilen bir D. 'P. li olması- dır ve D. P. gemisi hâler bu güveni- lir adamların gayretiyle — yürüyebil- mekte Basın Berlin toplantısı erkezi Zürich'te bulunan Beynel- milel Basın Enstitüsünün 26 Ma- yısta Berlınde toplanacak Sekizinci Enstitü- enel temeldir. Zira, bılındıgı gibi, nün İcra Komites . H. P. Başkanı İnönüyü, toplantının açılış gününde bir konuşma yapmak için şeref misafiri olarak davet etmiştir. İnönü bu davete icabet edecek mi- dir? Bu, henüz kati olarak belli de- ğildir. C. H. enel Başkam, Ber- ime gidip Basın Enstıtusunun Umu- mi Heyet toplantısında — konuşmayı arzu etmektedir. Hattâ yapmayı dü- şündüğü konuşma üzerinde hazırlan- maya bile başlamıştır. Fakat bu ha- zırlıklar, İnönünün ihtiyatkâr miza- cının ve alışkanlıgının bir eseridir. ünkü C. H. aşkanı, Ber- lin yolculuğu 1ç1n henuz kati kararı- nı vermiş değildir. Bu kararın veril- mesinde iç politika hâdiselerinin bü- yük tesiri olacaktır. Eger tahkikat talepleri Meclise gelirse, eğer ara se- çimlerine gidilmesine karar verilirse, mayı t Berlin toplantısı yerine, İnönü, hara- 13