23 Ocak 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

23 Ocak 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Vekili olarak Oo açmasıyla başladı ve ilerleyen saatlerle oberaber, Divanın tecrübesizlikler zincirine eklenen hal kalar çoğaldı. Temsilciler Meclisinin o günkü oturumu bir izin talebiyle açıldı. Talep sahibi C.K.M.P. nin zih- nen yorgun lideri Bölükbaşıydı! Bö- lükbaşının yirmi ogünlük izin talebi ittifak ve memnuniyetle kabul edil- di. Daha sonra bir önerge, Başkan- lık Divanının ilk hatasını hazırladı, imzalar İsmet Giritliyle aitti ve Temsilciler (Meclisi İç Tüzüğünün ivedilikle görüşülmesini oderpiş edi- yordu. Başkan önergeyi oya koydu Ne var ki, Başkan Vekilliği vazife- sinde pek yeni ve pek tecrübesiz olan Senil, neticeyi istihsal edemedi. Bu- nun üzerine garip bir teklif gülüş- melere sebep oldu. İbrahim Senil, oylamanın neticesinin (alınmadığını ifade ediyor ve üyelerin ayağa kal- karak oylarım bildirmelerini istiyor- du. Meslekten yetişmiş politikacılar bu garip oylama tarzım bıyık altın- dan gülerek karşıladılar, ama sinir- lenmediler. Ayağa kalkıldı ve İç Tü- züğün ivedilikle (o görüşülmesi karar altına alındı. Fakat bir takım kurt e k e kahr b Yu izi sevinç, guruf Ve Mean. la doldurdu. Türk milleti çoktan hak ettiği parlak ge- 27 Mayıs hareketiyle tarihe Si- başarılarından en Silahlı içinde ömrümün uzun yıllarım geçirmek saadetine ermiş bir insan oldu- gum için hareketin, vâdedildiği gibi, bizi tam zamanın- da ve başarıyla sonuca götüreceğinden emindim. Ö siz karşı düşüncelere rağmen Milli Birlik Komitesinin, millet ve vatan uğrunda isabetli çalışmalarına devam demokratik hukuk devleti insan haklarının sağlanması yolunda sözüne sâdık ka- getirmek suretiyle ka- zandığı başarı ve güven hana, yaşadığım uzun yılların leceğine kavuşmuştu... lahlı Kuvvetlerimizin asillerinden biri daha kaydedildi. zin, bu basanları sağlayan kaynağı ettiğini görmek ve hele larak Kurucu Meclisi işbaşına en yüce heyecan ve sevincim verdi. "Sayın Devlet Başkanımızın Meclis üyeliğine seçildim. Gazetelerden, öğrendim. bugüne kadar Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti Meclis- lerinden bambaşka bir hüviyete sahip Kurucu Mecliste daha değerli, seçkin arkadaşların bulunduğu geldi “Seçildiğini zaman bir konuşma yapmak için önce- kanlığı için aday gösterildiğimi isteği ile Kurucu politikacılar oylamanın yanlış yapıl- dığı gerekçesiyle itiraz feryadım yükselttiler. İlk itiraz Ferit Melen- den geldi. Melen, oylamadan evvel ivedilik önergesinin metninin okun- ması gerektiğini ifade ediyordu. İşte, İbrahim Senilin terlemesine bu se- bep oldu. Meleni Avni Doğan da destekleyince, Başkanlık tekrar oy- lamaya müracat edilmesi zaruretini duydu. Bir defa daha oylamaya ge- çildi. Bu defa Sırrı Atalay söz isti- yordu. Başkan oylamayı kesti ve A- talaya söz verdi. Anlaşılan Senil pek yufka yürekliydi. Atalay ise, Tüzük Komisyonu raporuyla Tüzük gerek- çesinin okunmasını savunuyor ve on- dan sonra oylamaya geçilmesini ta- lep ediyordu. Hakimlikte tecrübeli, fakat politikada pek müptedi Senil bu defa da gerekçenin okunmasına karar verdi. Kâtiplerden biri boğuk bir sesle gerekçeyi okumağa başla- dı. Yani Senilin gadrine en fazla uğ- rayan, kâtip oldu. Ancak kâtip hı- zım alamamış olacak ki, bu defa maddelerin teker teker okunmasına . Temsilciler itiraz feryadını bü- lesine usulsüz, o böylesine garip bir güzel ve en Kuvvetlerimi- Önem- Meclis Baş- Aklıma, topluluğun çok çok değerli e görevimizi başarıyla yapa- cağımızdan eminim AKİS, 23 OCAK 1961 YURITA OLUP BİTENLER toplantı görmemişlerdi. Fakat Baş- kanlık kâtipleri bu meselede pek ti- tizdiler Nitekim maddeleri okuyan kâtip bir ara pek kızdı ve Temsilci- lere dönerek: "— Siz karışmayın canım, mad- delerin okunmasına Reis karar ver- di" dedi. Yeni bir av Haftanın ilk günü başlıyan bu fal- solu toplantıyı diğer toplantılar takip etti. Zaten pek de revnaklı geçmiyen Temsilciler (Meclisi otu- rumlarının câlib-i dikkat bir tarafı olmadı. İç Tüzük, bazen uzun ve boş tartışmalarla kabul edildi. Mühim o- lan, Temsilci üyelerin teneffüs yap- tıkları salonda ocereyan eden kulla faaliyetiydi. li hareketli ve bereketli geçti. Bun- da kurulması mukarrer yeni parti- nin organizatörlerinin rolü büyüktü. Salonun içinde o başlıyan ve dışında devam eden kesif faaliyetin mihrakı, yeni partiye adam celbetmekti. Yeni parti oorganizatörleri, (o Temsilciler Meclisindeki partisiz politikacılarla, partilerine küskün veya kırgın üye- Kâzım Orbay