10 Nisan 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

10 Nisan 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XXI, Sayı: 364 Yazı İşleri By Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 89 92 P. K. 582 - Ankara * İdar Denizciler Caddesi e Rüzgârlı Mia Tel: 11 52 21 Başyazar Metin Toker Akis o Neşriyat Lid. Şirketi adına İmtiyaz sahibi ve Müessese Müdürü übin TOKER * Yazı İşlerini fiilen idare eden Mesul o Yazıişteri o Müdürü Kurtul ALTUĞ Karikatür TURHAN Fotoğraf : Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı Kis lişe : Güneş Matbaacılık T. A. O. Klişe Atölyesi Bu mecmua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları : (12 nüsha) : 10.00 lira 3 aylık 6 aylık (25 nüsha) : 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) : 40.00 lira ilan şartları Santimi : 20 lira 3 renkli arka kapak : 2.500 TL. İlan işleri : Telefon : 11 5221 TELE - RADYO - REKLAM Atatürk Bulvarı Büyük Han No. 39 ANKARA — Tel: 12 87 93 - 12 98 77 Dizildiği yer : Rüzgarlı Matbaa Basıldığı o yer : Güneş Matbaacılık T.A.Ş 1:1 LİRA Basıldığı Tarih: 9.4.1961 Kapak resmimiz Öfkeli Politikacı Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları, Aramızda Bir haftadan beri mecmuaya mektup üstüne mektup, telefon üstüne te- lefon yağıyor. Bütün bunlarda söylenen şu: "Eşlerinin Ağzından Gü- nün Adamları serisinin ilk röportajını tahmin edemeyeceğiniz bir zevkle okuduk. Özden ii şimdiye kadar yazı yazmamış olması, hakikaten bir kayıp. Aman bize, bu neviden daha başka yenilikler sununuz. Zira, doğrusu istenilirse, politikanın koyusundan şu anda hepimize gına geldi!" Hakikaten, yeni röportaj serimizin uyandırdığı ilgi, bizlerin bile her türlü tahminimizi aşmış bulunuyor. Haftanın ortasında Türkiyenin bir çok yerinden yeni mecmua talepleriyle karşılaştık. Bunları, ilk iadeler gelmeye başlayınca karşılamaya çalışacağız. Zira elimizde mecmua kal- mış değil. Mamafih, yeni serimizi ayrı bir koleksiyon halinde toplamaya niyetli olan okuyucularımız arzularının bir kaç hafta sonra yerine geti- rileceğinden emin olabilirler. Ancak kendilerinden ricamız, bu haftadan itibaren mecmualarını derhal almalarıdır. Başka okuyucularımız, seri- uzun sürmesi ve ismi bilinen herkesin aynı güzel çeşni içinde kendi- lerine tanıtılması arzusunu izhar etmişlerdir. Daha serinin başında bulun- duğumuza göre bu temenni de şüphesiz gerçekleşecektir. AKİS, okuyucularının temayülünü gözönünde bulundurarak, önü- müzdeki haftadan itibaren zevkle takip edilebilecek yeni bir yazı serisine başlıyacaktır. Bu seri M. Sunullah Arısoy tarafından hazırlanacaktır. Sunullah Arısoy memleketin çeşitli sanat sahalarında isim yapmış şahsiyetleriyle görüşecek ve onların kendi meslekleriyle alâ- kalı alaka uyandırıcı görüşlerini toplayıp AKİS okuyucularına aksetti- recektir. Bu yazılar, şimdiye kadar çıkmış böyle yazılardan bambaşka hava, mahiyet taşıyacak ve sizleri Eşlerinin Ağzından Günün Adamları, serisi kadar saracaktır. Sunullah Arısoy hazırladığı bir listeyi AKİS'in kurmay heyetine göstermiş ve hep birlikte bu seriye girecek sanatkarlar tesbit edilmiştir. Tıpkı öteki röportajlarımızda olduğu gibi bunlarda da bir sıra gözetilmeyecek, esen rüzgâra göre sanat adamlarımızla konuşu- lacaktır. Tiyatro, Musiki, Edebiyat, Resim, Heykel gibi çeşitli sanat dal- larının gözde şahsiyetlerinin anlattıkları, AKİS'in politika dışı sayfala- rını biraz daha zenginleştirecektir. Onun yanında, bir müddetten beri yersizlikten ihmal edilen Spor sayfamız yeniden ve gündelik gazetelerde bulamayacağınız münderecatla tekrar mecmuanın sonundaki yerini ala- caktır. Kadın sayfamıza Jale Candan eskisinden daha sık yazacak ve Ti- yatro, Sinema, Radyo, Musiki, Ce- miyet sayfalanınız daha cazip ha- le getirilecektir. Bu hafta, aylıklı okuyucuları- mız için açtığımız yeni abone ser- visinin de tahminimizin üstünde bir alâka gördüğünü anlamamız bizim için sevindirici olmuştur. Aldığı- mız mektuplar bizi teşvik etmekte- dir. Bâzı okuyucularımız 6 mec- mua karşılığı 4 liranın; mutlaka ay- başlarında mı gönderilmesi gerek- tiği hususunda tereddüde düştük- lerini bildirmektedirler. Bu servis zamanla sınırlı değildir. 4 lira ne vakit gönderilirse o tarihten itiba- ren servis başlayacaktır. Ayrıca, gene okuyucularımızın arzusu üze- rine abone zarflarının üzerine abo- ne müddetinin hangi sayıda bite- ceği işaret olunacaktır. Böylece abonelerimiz mecmualarım fasıla- sız almak imkânını bulacaklardır. M. Sunullah Arısoy Saygılarımızla AKİS