22 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

22 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

YURTTA OLUP BİTENLER C.K.M.P. Al gülüm ver gülüm pötr şapkasını hafifçe geriye itmiş, koyu elbiseli, esmer, zayıf adam kendisini can kulağıyla dinlemekte olan muhatabından müsaade istedi ve yazım sol yaparak, az ötede, bah- çe içindeki binanın kapışma yakın durdu. İki katlı, sevimli binanın bah- çesinde yeni bir grup peydan olmuş- tu .Koyu elbiseli, zayıf adamla mu- hatabı, gelenlere dikkatle baktılar ve biraz daha ilerlediler .Kapının ö- nünde evvelâ iri bir gölge belirdi, onu irili ufaklı gölgeler takip etti. Yüz- lerini seçmek kaabil oluyordu. Sn önde, mühmel kıyafetli biri vardı. hafif kamburlaşmış ve yüzü yorgunluktan sararmıştı. Kapıdan çıkanlar, bekleyenlere doğru ilerledi- ler, Öndeki kır saçlı, irikiyım adam, karşısındakileri şöyle bir süzdü ve rümek istedi. Fakat yolu, fötr şap- kalı tarafından kesildi. Fötr şapkalı, irikıyım adama yaklaşırken, yanın- dakini göstererek konuşmağa başla- dı: " Osman bey, arkadaş gazeteci. Sizden haber istiyormuş..' İrikıyım adanı bu sözleri pek u- mursamadan yoluna devam ederken, kendisine takdim edilmek istenen ga- zeteciye abus bir çehreyle baktı ve: — Ben biraz önce ona söyledim. Verecek bir haber yok, her şey nor- mal" dedi, yürüdü. Osman Bölükbaşı Kulakta kar suyu C.K.M.P. Genel Merkez binası Şeş sandım, yek idi! Refakatindekilerle birlikte karşı kaldırıma geçti ve az ilerde, gene bahçe içindeki başka bir binaya gir- ina kapısının üzerinde iri harflerle "Restoran Washington" ya- zılıydı. Hâdisenin cereyan ettiği sıralarda saatler 20.10'u göstermekteydi. Gün- lerden perşembeydi. C.K..M.P. nin iri- kıyım lideri Osman Bölükbaşı, arka- daşı Nurettin Ardıçoglunun ikazına rağmen bir basın mensubuna yüz vermeden midesindeki kazıntıyı gi- dermek üzere başkentin bu teiniz lo- kantasına girerken, yorgunluğunu ve bezginliğini daha da hissediyordu. O akşam oklukça gürültülü ve hareket- li bir Genel İdare Kurulu toplantısı- na başkanlık edecek, türlü tarizlere muhatap olacaktı. Bunun içindir ki lider Bölükbaşının akşam yemeği ya- rım saatlik kısa bir zamana inhisar etti. Hafif bir yemek yedi ve sonra yanında genel kurmayı olduğu" halde Tuna caddesinin sağ tarafındaki iki katlı şirin binanın kapısından içeri girdi. Ondan sonradır ki odacı Hasan efendi marifetiyle evvelâ bahçe kapı- sı, arkadan iç kapı kapatıldı ve C.K. M.P. nin dışarıyla irtibatı kesilmiş oldu. Dışı sükün ile zahir... .K.M.P. nin, Allahlık Kudret tara- fından pek cafcaflı bir tarzda ilân edilen Genel İdare Kurul toplantısı, ilân edilen zamandan üç gün sonra, son derece esrarengiz bir şekilde baş- ladı. Nisabı temin etmek için saat 20 ye doğru evlerinden kaldırılan üyeler, şaşkın şaşkın sökün etmeğe başladı- lar. Tam o sırada C.K.M.P. Genel Merkez binası önünde kırmızı plâka- lı bir otomobil park etti ve içinden C.K.M.P. nin müstakbel lideri, Milli Eğitim Bakam Ahmet Tahtakılıç in- di. Orada duranlar "komşu çatlatan!" diye mırıldanmaktan kendilerini ala- madılar. Bakanın arabasının kapının önüne yaklaşmasıyla başlayan hare- ket, birden içeriye yayıldı ve üyelerin bir kısmı kapıya kadar gelerek Bö- lükbaşının rakibini karşıladılar. Son- ra lider Bölükbaşı da yanında Ahmet Oğuz olduğu halde kapıda göründü. Tahtakılıç ve Bölükbaşının selamlaş- ması pek kısa sürdü. Hep birlikte içe- riye girildi. Birinci kattaki salona ge- çildi ve diğer üyelerin gelmesi bek- lendi. Bu sırada Bölükbaşı yemek ye- mek üzere dışarıya çıkıyordu. Anla- şılan Tahtakılıç ile sohbet etmek, iri- kıyım liderin karnım acıktırmıştı. Toplantı salonunun hazırlanması sâdece on dakikalık bir zaman aldı. On dakika sonra üzeri yeşil çuha kaplı masanın etrafına 21 adet iskem- le yerleştirilmiş bulunuyordu. Üyeler tamam olduktan sonra iş, irikıyım liderin yemek f asimin bitmesini bek- lemeğe kaldı. Bereket bu iş pek uzun sürmedi ve lider 20.40 da toplantıya girdi, İşte bu saatten itibaren C.K. M.P. nin istişari mahiyetteki Genel İdare Kurum toplantısı başlamış ol- du. Toplantıda üzerinde . durulan ilk konu, Kadircan Kafimin Temsilciler Meclisindeki marifetleri ve Tercüman gazetesinde neşredilen yazısı K.M..P.nin itidal taraftarları, bu tip politika oyunlarının partiye za- AKİS, 22 MAYIS 1961