4 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

4 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER mış bir yazar, Emil Galip Sandalcı, daima olduğu gibi bu defa da bir çu- val inciri berbat etmekten geri kal- madı. Y. T. P. nin inkâr edilmiş ev- lâdı Öncüde, Yalçının tevkifi haberi- nin ve parti ileri gelenlerinin tevili- nin çıktığı gün patavatsız »aynı zamanda dendir- bir yazısı yayınlandı. cı orada, partisinin felsefesini açık ve hiç bir inkâra mahal bırak- mayacak şekilde anlatıyordu. o Yani, ne yapacaklardı? A. P. gelişmiş, ken- dileri gelişememişti. Herkes A. P. yi ciddiye almış, kendilerine dönüp te bakan bile (çıkmamıştı. £ Sandalcı, oldukça çetrefil (o türkçesiyle aynen söyle devam ediyordu: Daha başlangıçta Sayın Devlet Başkanının ağzından "gözlerini ihti- ras bürümüş yeni partiler arasında" sayıldığımızı öğrenmedik mi? Daha başka komite üyelerinin obeyanatla- rında gizli gizli dağıttıkları obeyan- namelerde "müslüman Türk devletini kuracaklarını" ilân eden, milyonlar- ca vatandaşın hislerini en adi, sonsuz ve tehlikeli bir şekilde eden A. P. ile bir tutulmadık m Seçimlerde ekseriyeti temin oede- ceği apaçık olan C. H. nin -tek ik- tidar ümidinin, oylarını Y.T. P., C.K. M. P. ve A. P. arasında bölünmesine bağlı olduğunu görünce- A. P. üzerine himaye kanatlarını gerdiği yalan mı? Büyük şehir basınının çoğunluk- la ve nasıl sinsice bir gayretle. Y. T. P. yi olduğu gibi, objektif bir şekilde halk efkârına takdim etmekten çe- kindiğini: kuvvetini, gelişmesini, iyi niyetini türlü yalan, iftira düzmece haber ve başlıklar, tan gizlediğini: kasten A. P. yi daha kuvvetli göstermiye gayret ettiğini farketmediniz mi Kâh hesaplı hareketler, kâh ha- talıçıkışmaları, olmıyan bir A P. kuv- vetinin bir efsane, "mi" haine ge- tirildiğini ve bu gün A. P. efsanesinin ona inanan her safdille birlikte git- gide gerçekleştiğini görmediniz mi? Görmüyor musunuz? Bizi, döğüşün en hilelisini, en fa- vüllüsünü yapan A. nin karşısın- da tek başına bırakan sizlersiniz. Bizim bugünkü tenkidçilerimiz. Yazar, "Ne yapalım, yani?" di- yor, denize düştükleri için yılana sa- rıldıklarını, Menderesin oğlundan, D. P. devrini altın devir diye ilân et- mekten medet umar hale geldiklerim hissettiriyor, sonra da feryadı bası- yordu: "Asıl suçlu sizlersiniz!" Bu, dünyada eşi emsali görülme- miş bir politika anlayışı olarak, bu satırların yazıldığı sırada herkesi hayretler içinde bıraktı. Zira Y.T. P. nin mazereti, meşhur Miralay Sadık beyin mazeretinin ta kendisiydi. Bitirdiğimiz o haftanın sonunda cumartesi günü, Yetimler Partisinin Aydın Lideri hakkında açılmış olan tahkikat dosyası hayli kabardı. Sav- cılık bu arada dosya münderecatına, Yalçının başına çorap ören talihsiz sözlerinin canlı şahitleri gazetecilerin ifadelerini de ekledi. ndan sonra kanunlar konuşacaktı. İzmirde Y.T.P. nin dehşetli baş- yazarı Aydın Yalçınla ilgili tahkikat tahriflerle halk- . devam ederken, Ankarada gazeteci- ler Başkan Gürseli yakaladılar. Gür- sele sorulan sual, Yalçının durumu ile ilgiliydi. Gürsel, bu suale kaşlarını çatarak: — Artık bu mevzuda kanun ko- nuşacak, benim > bir şeyim yok" diye cevap ver Demokrasi Neler oluyor, neler.. Yeni Meclis binasının önünde, bir heybetli mimarlık eseri olan bina- yı hayranlıkla seyreden iki kişi, bir ara yanlarından geçen tulumlu birkaç işçiye baktılar ve gülümsiyerek aynı anda "—' Bak yuvarlak masa için çağı- rılan marangozlar bunlar olacak her- halde" dediler. Sonra, yaptıkları nükteye ikisi birden kahkahalarla gülerek yollarına devam ettiler. İki vatandaşın aynı anda dudak- larından çıkan kelimeler sebepsiz de- ğildi. Gerçi yanlarından geçen işçiler ne yuvarlak masanın ısmarlanacağı marangozlar, ne de bunun için çağı- rılmış kişilerdi. . Ama haftanın en fazla üzerinde durulan, en ziyade ko- Yuvarlak Masa ol- için ilk toplantı yapılıyor ve Zirve Toplantısının hazırlıkları ikmal edi- liyordu M. B. K. üyelerinin iki hafta sü- ren temasları sonunda, siyasi parti- M.BK. üyeleri Yuvarlak masa toplantısını idare ediyorlar AKİS, 4 EYLÜL 1961