4 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

4 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

YURTTA OLUP BİTENLER C.K.M.P. Hayal ve hakikat (Kapaktaki politikacı) Bitirdiğimiz haftanın sonlarında bugün, bir partinin Ankaranın en temiz semti olan Yenişehirin o göbe- ğinden geçen Sakarya caddesinin Tu- na caddesiyle kesiştiği köşede bulu- nan, ön tarafı tamamen cam kaplı girin Genel Merkezinin önünden ge- çenler, camlı binanın hummalı bir faaliyete sahne olduğunu gördüler. Genel Merkez C. K. M. P. ye aitti ve içerde, V. Büyük Kongre sonrası se- çim hazırlıklarıyla meşgul olunmak- taydı. Ankarayı serin sonbahar rüz- gârlarının ziyarete başladığı o gün- lerde, C. K.M. P. yi ve derdi başın- dan aşkın lider Bölükbaşıyı yeni va- zifeler beklemekteydi. Takvimlerin 29 Ağustos 1961 tarihini gösterdiği gün öğleden sonra, ateşli Genel Başkan Bölükbaşının kapanış nutkuyla sona eren kongrenin hemen ardından baş- layan hummalı faaliyetin ağırlık merkezini C. K. M. P. Genel İdare Kurulunun vazife taksimi ve aday yoklamaları hazırlıkları teşkil | etti. Kongrenin havasına hâkim olan Bö- lükbaşının Genel İdare Kuruluna ken- di taraftarlarım seçtirmekteki maha- reti sonucu liste harici kalan Ahmet Bilginin yerine mütemet adam Ab- dülhak Kemal Yörük getirilince, Bö- lükbaşı cephesinde asayiş berkemal addedildi ve oTahtakılıç ihtilâfının kapatılması için harekete geçildi. Nitekim bitirdiğimiz haftanın i- kinci yarısında, perşembe günü C. K. . P. Genel Merkezi her günkünden farklı bir faaliyete sahne oldu. O gün toplanan Genel İdare Kurulunun gün- deminin başında saat 15'de yapıla- cak olan Yuvarlak Masa toplantısı- na gönderilecek heyetin secimi ve bizzat Genel Başkan O Bölükbaşının bu heyete vereceği direktifler yer al- maktaydı. Bunun için üyelere evvel- den durum bildirildi ve kendilerince hazırlanacak tekliflerin Genel aş- kan Bölükbaşı tarafından kaale alı- nacağı açıklandı. Sabahleyin yapılan toplantıya pek erken gelen Genel İdare Kurulu üye- lerinin koltuklarının altında bol mik- tarda tavsiye ve teklif vardı. Ne var ki netice beklendiği gibi olmadı ve direktifler, otoritesi müsellem Genel Başkan tarafından M. B. K nin dâve- tine icabet edecek olan heyete veril- di. C.K. M. P. için her bakımdan do- lu ve hareketli geçen o gün saat ta- mı tamına 11.30'da Genel Başkan -Bö- lükbaşı C. K. M. P. Genel Merkez bi- nasının kapısında göründü. Keyfi ye- rindeydi. Her zamanki gibi otomo- bilin şoför mahallinden indi ve evvel- C.K.M.P. Genel Merkezi Kaptan dümende den hazırladığı iki buçukluğu şoföre uzattı. Kendisini Parti oMerkezinin kapısında mutemet adamları karşı- ladılar. Basın mensupları, C. K. M. P. nin toplantısına bu defa iltifat et- memiş olmalılar ki, kapının önünde pek gazeteci yoktu. Keyfi (oyerinde Genel Başkan, arkadaşlarına tebes- süm etti ve sonra bahçe kapısından geçerek Genel Merkez binasına gir- di, kapının tam karşısına isabet eden toplantı salonuna doğru yürüdü. Bö- lükbaşının, V. Kurultayın tescil etti- ği yeni Genel İdare Kurulu içerde hazır ve nazırdı. Hep birden ayağa kalktılar ve otoritesi müsellem Genel Başkanlarım selâmladılar. Bölükbaşı her zamanki yeri olan dip taraftaki sandalyaya yerleştikten sonra toplantı açıldı. Bu sırada Ge- nel Merkez e va dış kapıları ka- panmış ve C. nin Yüksek seviyedeki toplantısının dışarıya ak- si gör lenmişti. Toplantının ana madde- Yuvarlak Masa toplantısına katı- Lt heyetin seçilmesi olmasına rağ- men, bazı üyeler bir takım meselele- rin de bahis konusu edilmesi temen- nisinde bulundular. Meselâ, ortada henüz kapanmayan bir Kırşehir hi- zipleşmesi vardı. Sonra, aday yokla- maları meselesi başlarına iş açabilir- di. Dışarda bekleyen ve partinin asıl kuvwvetini sağlayan İl başkanlarına ne şekilde vaadde bulunulacaktı? Bü- tün bunların bu toplantıda konuşul- ması gerekmekteydi. Fakat bu te- menni, bilhassa Genel Başkanın kol- tuğuna pek yakın oturan ve Genel Sekreterlik mevkiini dolduran ak saçlı, o yaşlı başlı vu tarafından iltifat görmedi. C. . P. nin yeni Genel (o Sekreteri Abdlilhak Kemal Yörük, bütün bu meselelerin! konu- şulması için zamanın daha erken ol- duğu kanısındaydı ve Genel Başkan- larının da kendisi gibi düşündüğün- a emindi. Şimdi halledilecek mese- le, B. K. nin karşısına çıkacak ve ilmin ehliyetli bir kadro ile karşılarında yer alacak C. H. P. eki- binden lâf bakımından geri kalmıya- cak bir heyetin tesbitiydi. Toplantıdaki hava birden elektrik- lendi. Genel Kurul toplantısında bü- tün meselelerin konuşulabileceği ile- ri sürüldü. Bunun en ateşli taraftarı, Tahtakılıç manevrasından başarıyla çıkan ve Genel İdare Kuruluna gir-! meyi becerebilen Kadircan Kaflı ol- du. Genel Başkan, yerinde o hafifçe doğrularak Yuvarlak Masa meselesi- nin ön plâna alınmasını istedi. O za- man akan sular durdu ve bundan son- ra konuşulan tek mevzu bu oldu. İlk olarak M. B. K. nin Yuvarlak Masa toplantısıyla gili toplantısına katı- lacak olan heyet seçildi ve neticede yeni Genel Sekreter Abdülhak oKe- mal Yörükün başkanlığını yapacağı, Fuat Arna, Seyfi Öztürk ve Mustafa Kepirden müteşekkil dört kişilik he- yet tesbit edildi. Heyetin tesbitiyle meselelerin en mühimi halledilmiş oluyordu. Bundan sonra iş, Genel Başkanın heyete vereceği (o direktif- lere kalıyordu. Toplantı böylece sona erdi. Zaten saat te 15'e gelmiş bulu- nuyordu ve boğazına düşkün Bölük- pall karnı pek acıkmışa benziyor- “Bölükbaşı mütadı veçhile karını iyice bir doyurmak niyetiyle ( koltu- gundan kalktı ve yanında Genel Sek- reteri ve mütemet adamı Abdülhak Kemal Yörük olduğu halde toplantı salonunu terketti. Kapının önünde el- lerini ovuşturarak: AKİS, 4 EYLÜL 1961