4 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

4 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Aydın gir saf çocuk, politika esnafının eline geçmiş bulunu- or. Menderes ismi, Yüksel Menderesin şahsında, kendisini aydınların partisi olarak ve yükseklerden atarak işe girişen, sonra da siyaset çamurunun en di- binden bir karış dahi yükselmeye muvaffak olamayan Y.T.P. tarafından seçimlerde istismar edilecektir. Bu istismarın, P. ye memleket ölçüsünde ne kazan- dıracağı meçhuldür. Meçhul olmayan, saf çocuğun, davranışıyla babasına fenalıkların en büyüğünü yaptı- ğıdır. Kendisi olmasa dahi ailesinin, yakınlarının ve ak- lı başında, hadiselere bir teşhis koyma kabiliyetine sa- hip dostlarının Yüksel Menderesi böyle bir budalalık- tan alakoymamaları kolay anlaşılacak bir gaflet değil- dir. Bu hareketin sebep olacağı vicdan azabı, genç Menderesi yıllar yılı muazzep ederse, hiç şaşmamak lâ- zumdır. Ama genç Menderes, o zaman kabahati başka- sında bulmamalı, yaşı ve tahsili itibariyle koskoca adam sayılması gerekirken bir takım kirli ellerde oyuncak oluşunu ailesinin başlıca felâket sebebi saymak dır. Ama, üzerinde asıl durulması gereken hadise ken- dilerine mavi boncuk dağıtılan bir takım kudret sahip- lerinin sevgilisi Y.T.P. nin idareci takımındaki kör ih- tiras derecesidir. Bu kör ihtiras, ümit edilir ki, çok kimsenin gözünü açmıştır. Yüksel Menderesin hangi meziyet şöhreti, kıymetlidir ki bir partiye ?mi: Suçu partinin bizzat Genel Başkanıyla birlikte yapılan bir basın toplantısını bir adtan ibaret bulunduğunu anlamak için fazla zekâ- ya, yahut politik tecrübeye lüzum yoktur. "Demokrat Parti" olma gayretindeki A.P. yi Y.T.P. bu son hare- ketiyle aşmış ve doğrudan doğruya "Menderesin Par- hi Ideni - yer, (o Menderesin oğlunu sırf ismini istismar için saf- larına alan ve bu gayesini, iltihakın mizanseniyle pek açık şekilde belli eden bir se ispat etmiştir. Yeni kurulan kü- çük partilerin ve ihtilal sırasında mevcut C.K.M.P. nin ne peşinde oldu ğu herkesin malü- AKİS, 4 EYLÜL 1961 gerektirmiştir? Bunun, sâdece kirli o Yüksel Menderes - Adnan Menderes Masum ismin peşinde Parti Yusuf Ziya ÂADEMHAN mudur. Bir siyasi parti liderinin, karardan önce Yassı- -da konusunda konuşulmaması gerektiğini veya bir başkasının, Menderesin oğlunu partiye almanın ne de- mek olduğunu öğrenmesi için mutlaka Yuvarlak Masa- ya oturtulmasının şart olduğunu sanmak biraz fazla saflık değil de, nedir, lütfen söylenir mi? Böyle davra- nan parti liderleri, hareketlerinin mânasını şüphesiz müdriktirler. Hattâ bunun milli menfaatlere ne derece zarar verebileceğini kestirdiklerini söylemek de kabil- Ancak, adını "Seçim Şansı" koydukları ve arttır- mak için yapmayacakları şey bulunmayan şahsi ihti- raşlarıtun körlenmesi fırsatı, bu zatlar için her şeyin üstündedir. Aydın Parti ve onun aydın liderleri Menderes hali- tanda ne düşündüklerini, Menderes ismi peşinde koş- makla göstermişlerdir. Bir masa başında söyleyecekle- ri söz neyi değiştirecektir ki?. İnsana ümit veren, Y.T. P. lilerin kendileri için kuvvet kaynağı saydıkları bu- dalaca iltihakın memleket sathında doğurduğu infial, yarattığı tepkidir. Milletin sağduyusu bu davranışta, kendisinin seçim günkü davranışının ne olması gerek- tiğinin anahtarım bulmuştur. Y.T.P. nin ilk fırsatta, Menderes ismi önündeki "Yüksel"i "Adnan"a çevirme- ğe çalışacağı öylesine âşikâr, "Yüksel'in "Adnan"a sâdece paravana olsun diye ortaya atıldığı o kadar açıktır ki seçmenin sandık başında bunu düşünmeyece- ğini sanmak ihtimali yoktur. Ama, bütün siyasi hayatları boyunca hep yanlış ata oynamış bulunan Y.T.P. nin aydın liderleri ve ya- nardöner yürütücüleri zaten seçmende bu düşünceyi uyandırmayı hedef bilmekte ve İhtilâlden birbuçuk yıl sonra Adnan Men- deresin Türk mil- letinden oy alabi- Kiri sanmak- tadırla Sevgili liderleri- nin tâbiriyle, avuç (arını yalayacaklar ve bir defa daha hüsrana (o uğraya- Zira bu milleti, gene sev- gili liderleri gibi, hiç tanımamak fadırlar. Adnan Menderes, hakkın- da hüküm o veril- miş, tasfiye olun- muş ve rafa kal- dırılmış bir siyasi mevtadır. Ne mem- leketin sağlam kuv- vetleri, ne milletin sağ duyusu bir hortlama, yahut hortlatma teşeb- büsününe cevaz, ve recektir.