13 Kasım 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

13 Kasım 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

"— Senin böyle bir beyanata hak- kın yok.. Müfrit de kimmiş parti için- de?" diye çatınca bir yeni münakaşa alevleniverdi. Karşılıklı teati edilen oldukça ağır sözlerden sonra, iki Ge- nel İdare Kurulu üyesi birbirlerinden bir "uzlaştırıcı oOekip" mârifetiyle uzaklaştırıldı. , Bohça ve yaması geçimleri bir arada payrı grupun A.P. içindeki mev- cudiyeti, seçimlerden sonra ortaya çıkan güçlüğün esas sebebi oldu. İki gruptan biri eski D.P. liler, öteki E- minsulardır. A.P. oldukça kalabalık bir milletvekili ve senatör kütlesiy- le Meclise gelince, ilk feveran eski Demokratlardan koptu. Seçimler bit- yürüten iki a- mişti. Öküz ölmüş, ortaklık ayrıl- mıştı. Şimdi herkes, kendi başının çaresine bakmalıydı. Bir iyi adam olan oGümüşpalanın sembollükten kurtulup lider haline ogelememesi, tesir sahibi oolamaması itirazcıları cesaretlendirdi. Ancak, Meclisin açıl- ması arefesindeki odramatik günle- rin mânası ve neticesidir ki bu cere- yana muvakkaten set çekti. O ilk haftanın parolası "Aman, biraz daha bekleyelim!" oldu. Ancak bu, Emin- sulara A.P. içindeki mukadder âki- betlerinin ne olduğunu şaşmaz bir şe- kilde gösterdi. Önümüzdeki "Yokla- mak Seçim"lerde pek çokları için a- daylık bahis konusu bile değildi. Teş- kilât hepsini oyiyecekti. Böylece E- minsular kenetlendiler ve Mutedille- rin ilk nüvesini teşkil ettiler. Aslına bakılırsa onların kin ve intikamla, Kayseriyle bir alâkaları da yoktu ve işleri daha da memleketçi açıdan görebiliyorlardı. Onlara, A.P. içinde- ki iş adamları süratle katıldı. Bun- lar için de gaye memlekette huzurun ve sükünun bir an evvel mesi, işlerin açılması, pi tulmasıydı. İhtilâl devam ettiği müd- detçe felâketlerin birbirini kovalaya- cağını bilen bu grup, İhtilâlin nasıl durumu bitirdiğimiz haftanın sonun- da sağlamlaştı. Zira karşıda kalan- lar "maksatlı müfrit"ler ile Nuh de- yip Peygamber demeyen inatçılardı. Bunların kendilerine baş bildikleri Apaydın kardeşler de geçen o hafta içinde İstanbulda bulunmayı daha ih- tiyatlı gördüklerinden Grup içindeki Müfritler -sayıca az olmamakla be- raber- tesirlerinden pek çok şey kay bettiler. Apaydınlar bu sırada Anka- ranın havasını, Diyarbakır milletve- kili Alp Doğan Şen vasıtasıyla alı- yorlar, plân yapıyorlardı. AKİS, 13 KASIM 1961 Bağrı N. Ağaoğlu Türkiyede, panyasında bir Şefika Bayındır adını duydunuz mu? Duymadınız, 1961 seçimleri kam- değil mi? Duymanıza da imkân yoktur, zira böyle bir ad hiç kimse tarafından ortaya atılmamıştır. Peki, bir Melahat Gedik ve bir Neriman Ağaoğlu adını? Ooo, ku- laklarımızın zarı bu isimlerle pat- lamış bulunuyo dir, bu Şefika (Bayın- dır? Şefika Bayındır, bugün bir sakat kadındır. 1960 yılının 19 Mayısında, yirmi gündür Türk polisi ve Türk askeri Türk gen- cinin üzerine ateş açmak zorun- da bırakıldığından dolayı Atasının kabrinde isyan etmiş ve iktidara karşı nefretini haykırmış bir Türk anası! Bu yüzden, o sabah Namık Gediğin zabıtası tarafından tevkif olunmuştur. Tevkif olunmuş da in- sanca muamele mi görmüştür? As- Namık Gediğin zabı- tası zavallı kadına türlü işkenceyi reva bulmuştur, kolları ve bacakla- rı bükülmüştür. Şu anda Şafika Ba- yındır, o işkence sebebiyle ayakla- rını kımıldatmak imkânından mah- rumdur. ürü- mek için, hatta kıpırdanmak için koltuk (o değneği kullanmaktadır. Nedir o günahı? Türk kurşunu Türk gençliğine sıktırılırken Anıt Kabirde Atasına iltica etmek. Peki, Melahat Gedik? Melahat Gedik, o aynı Na- Türk Anaları Yanık M. Gedik birbuçuk yılın geçmiş olması- na güvenerek, dayanarak seç- menin karşısına çıkmış ve Bağrı Yanık Türk Anası diye takdim e- dilerek oy istemiştir. Hafızası nis- yan ile malül seçmen, bu oyu ver- miştir de.. Ama, Şefika Bayındır, Namık Gediğin zabıtasının talihsiz kurbanı bugün ebediyen sakat hal- de dolaşırken ve ne ayda üçbin li- ra ödenekli milletvekilliğine, ne başka bir menfaat dolabına heves etmişken Bayan Gediğin T.B.M.M. çatısı altında üçbin lira ödenekle çeşitli renklerde tayyör teşhiri, İh- tilâle atılmış bir tükürük müdür, değil midir? Lütfen, el vicdana konsun ve söylensin.. Peki, Neriman Ağaoğlu? Düşün- mek lâzımdır: Bu, Samet Ağaoğ- lunun eşidir. D. F. nin filozofu, bel- ki de bütün D. P. nin ve bu arada Namık Gediğin felaket sebebi fel- sefenin mucidi, savunucusu, Türk Ordusunu Battal Gazi Ordusu sa- yacak derecede memleket realitele- rinden habersiz zatın karısı.. Niçin, Bağrı Yanık Türk Anası? Bir Bağ- -- Yanık varsa, bu Şefika Ba- yındırdır. Bu, Turhan Emeksi- zin, genç Harbi- yeli Ali Polatın, küçük (o Ersanın anneleridir. mokratik rejimle a. hee Ama, ahkâr- ların Yakınları. sâdece bu sı- fatlarından dola-, nılmaz bir fütur- yı mazlum rolü suzlukla, nefret oynamaya o kal- edilen eşinin se kışmalarına one im bölgesinde gönül katlanabi- kocasının ölüm lir, ne de - üzerinden tadsız Şefika Bayındır saf!